Na początku czerwca br. Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął linie kolejowe nr 317 i 336 z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa-Zdroju. Z urzędu marszałkowskiego docierają kolejne wiadomości przybliżające do pierwszego przejazdu pociągiem. Jest już gotowe studium wykonalności. Jest to szczegółowa analiza zaplanowanego projektu, która obejmuje zarówno aspekt finansowo-ekonomiczny, jak również techniczny, prawny oraz instytucjonalny, którego celem jest zbadanie zasadności przedsięwzięcia.
– W studium wykonalności dla linii kolejowej 317/336 rozważanych było kilka wariantów. Każdy z nich zakłada pozostawienie linii w obecnych działkach, bez zmiany geometrii. Uzyskana w ten sposób ma być maksymalna prędkość do 80 km/h z lokalnymi ograniczeniami do 60 lub 40 km/h z uwagi na ograniczenia geometryczne – wyjaśniła Agnieszka Zakęś, Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
– Będzie to linia niezelektryfikowana – pojadą tam pociągi spalinowe. Koszt rewitalizacji to blisko 50 milionów złotych – dodał Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego, który przyznaje, iż w początkowym etapie opracowywania studium rozważano opcję połączenia z czeskimi Jindřichovicami pod Smrkiem przez Pobiedną, jednak zrezygnowano z tego elementu.
– Czesi realizują budowę trasy drogowo-rowerowej, która ma swoje miejsce w okolicach Jindrychovic pod Smrkiem, jednak między Hradcem a Świeradowem strona czeska uruchomi połączenie autobusowe, więc to również wartościowy przykład rozwiązania komunikacyjnego – zaznaczył Nowakowski.
– Ostatecznie planowana jest rewitalizacja całej infrastruktury torowej, prace przy obiektach, przejazdach i sygnalizacji przejazdowej oraz obiektów okołotorowych (peronów) – wytłumaczyła Agnieszka Zakęś.
Urząd marszałkowski zapewnia, iż wkrótce można się spodziewać ogłoszenia przetargu na rewitalizację linii kolejowej, która ma potrwać ok. dwóch lat. Tak więc pod koniec 2022 lub z początkiem 2023 roku linią kolejową z Gryfowa Śląskiego przez Mirsk do Świeradowa- Zdroju powinien przejechać pierwszy pociąg.
Napisz komentarz
Komentarze