Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
wtorek, 26 listopada 2024 05:20
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Będzie pomiar powietrza w Leśnej

Już wkrótce w Leśnej zostanie zamontowany zewnętrzny czujnik jakości powietrza. Lokalizacja ta została zgłoszona w konkursie organizowanym przez Grupę Aviva i uzyskała bardzo dużą ilość głosów.
Będzie pomiar powietrza w Leśnej

W ramach konkursu można było zgłaszać dowolne lokalizacje w kraju. W drodze internetowego plebiscytu, 100 z nich otrzymało zewnętrzny sensor mierzenia jakości powietrza. W gronie tym znalazła się również lokalizacja w Leśnej przy ul. Żeromskiego.

Miło mi poinformować wszystkich zainteresowanych, że wspólnym wysiłkiem wygraliśmy czujnik jakości powietrza, który będzie zainstalowany w Leśnej. Czujnik będzie dokonywał pomiarów nie rzadziej niż 24 razy na dobę. Dane będą przesyłane na pocztę elektroniczną oraz będą umieszczane w bezpłatnych i ogólnodostępnych serwisach internetowych. Czujnik będzie mierzył m.in. poziom pyłów zawieszonych PM1, PM2,5, PM10. Wiem, że sam pomiar nie wpłynie na poprawę czystości powietrza i naszego zdrowia, ale świadomość stanu rzeczy jest konieczna do ewentualnych dalszych działań. - czytamy na FB profilu byłego burmistrza Leśnej, Jana Surowca.

W internetowym plebiscycie dzięki zaangażowaniu mieszkańców lokalizacja w Leśnej uzyskała 571 głosów co dało wysokie 9 miejsce i zapewniło wygraną.

Czujnik to niewielkie i proste w montażu urządzenie o wymiarach około 8x16 cm i wadze około 360 gramów. Poprzez czujniki możliwe jest zbieranie, przetwarzanie i interpretowanie danych w czasie rzeczywistym. W oparciu o te dane, na mapie online oznaczane są m.in. informacje o jakości powietrza w miejscu czujnika. Czujnik musi być zamontowany na zewnątrz, a do funkcjonowania potrzebuje jedynie dostępu do prądu oraz zasięgu działania telefonii komórkowej.

Dane z zamontowanego czujnika już wkrótce śledzić będzie można pod tym linkiem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Drugie foreo 17.01.2018 19:44
A mówiłem J, że poprzednie wylewanie jadu nic nie dało i co ? , jak świętowali wtedy wieczór wyborczy ? zdziwko było ? a teraz powraca powtórka z rozrywki. Te cztery lata definitywnie zmarnowane, co mamy ? królową sportu i bieżnię ? lecz o tym jakie było wsparcie uni a jaki szacowany a rzeczywisty koszt i wkład gminy już się mało mówi bo co tam gmina bogata. O tym że ktoś złamał obietnice wyborczą w panoramie nie napiszą bo co tam , pije za swoje, a może czeka do wyborów ? o tym że klubom coraz ciężej cisza bo co tam, słuchać się chciało przed wyborami, gdyby było dobrze J by dalej był. Skoro go nie ma a ludzie się przekonali że w obecnym systemie władza pozostawia wiele do życzenia powróciło nieróbstwo więc trzeba to próbować zmienić a wracając do starych drzew już poprzednie wybory pokazały że nie warto było wracać . Więc Karol jest najlepszym wyborem.

Mieszkaniec 21.01.2018 19:35
A kto to jest Karol?.Chociaż jeden argument!!!.

facepalm 17.01.2018 12:15
Gdyby tak odłączyć internet Karolowi i jego rodzinie, to by się okazało, że pod artykułem o czujniku powietrza nie ma żadnej dyskusji politycznej...A tak męczą wora prawie miesiąc.

Rysiek 16.01.2018 15:54
Ktoś w Karolu chyba wyczuł poważną konkurencję że tak go hejtuje. Lepszy on od pgrówki która o własny wizerunek nie potrafii zadbać a co dobiero o wizerunek caratu, widać opozycja się go bardzo boi. Karol ma szanse bardzo duże z JS

opozycja 16.01.2018 19:50
ha ha ha ha

Mieszkaniec 17.01.2018 09:15
Dla poważnych ludzi, z poważaniem, Karol to żaden kandydat.Mam nadzieje, że mieszkańcy gminy, nie chcą powrotu do czasów Kupczaka, i że jakoś to będzie.A jeżeli nie chcemy zmian, prośmy Markiewicza aby pozostał.

Karol opamiętaj się 17.01.2018 11:41
Artykuł z grudnia!, artykuł o pozytywnym działaniu setek Leśnian iJS, a…KK i jego zwolennicy urządzili sobie tu drugie foreo i jadą bezopamiętania po JS, próbując wypromować KK. Nie odwracajcie kota ogonem, to wy zaczęliścienagonkę na JS (co widać, gdy posortuje się komentarze wg daty), wystarczyło, żepojawiła się o nim informacja w mediach. Ludzie jednak mają swój rozum, więcnie mówcie im, co mają myśleć.

obiektywny 10.01.2018 21:29
W kolejnych wyborach mogą startować osoby spoza gminy. Jak czytam komentarze, nie jestem z Lesnej, to lepiej wybierzcie kogoś kto tam nie mieszka i nie jest uwikłany w układy.

Mieszkaniec 10.01.2018 22:17
Macierewicz jest wolny

Marek 08.01.2018 00:04
Nie Markiewicz, Nie Gabryśka, Nie Surowiec bo swoje pięć minut już miał, Smusz też nie bo pokazał ostatnio z kim trzymał i co warte było poparcie tej osoby i obietnic , więc jedyną mądrą opcją jest Karol.Reszta się nie nadaje i tym bardziej nie chce oglądać tego co jest teraz i tego aby gminą rządzili ludzie z życiowymi problemami po przejściach. Jak ktoś nie umiał się ułożyć przez dziesiątki lat życia tym bardziej nie odnajdzie się w zarządzaniu.Także popierajcie Karola.

tak obiektywnie 08.01.2018 08:07
Ciekawie to wygląda. Artykuł o fajnej inicjatywnie kilkuset mieszkańców, którą rozkręcił JS, o zmobilizowaniu się wspólnym, żeby zrobić coś dla czystej Leśnej...a pod spodem hejt na JS...i nachalna promocja KK. Promujcie może swojego kandydata pod jego inicjatywami?...

Mieszkaniec 08.01.2018 10:46
Jedynie co może Karol, to uczyć się przy Surowcu.Mówimy o gminie a nie zakładaniu kółka różańcowego.Surowiec zaczął ten bałagan i syf po Markiewiczu sprzątać, ale nie był dobry bo za dużo wymagał.Nie chodził po rynku i nie klepał ludzi po barkach, nie obiecywał, nie kłamał.Wydaje mi się że jest pracocholikiem, pomimo to, powinien mieć większy kontakt z mieszkańcami!!!.Żeby zrobić coś więcej to trzeba mieć ze 3 kadencje.

Mikołaj 12.01.2018 17:03
Dobre:)) Z jakiej choinki się urwałeś???

irek 15.01.2018 06:40
Ludzie nie bieżcie tego poważnie co niby jakiś tam "Marek" napisał chłop robi sobie jaja. Karol może nie kółko różańcowe a gitarowe i to nie wiadomo czy by sobie poradził bo nie czarujmy no bardzo dobrym gitarzystą to on nie jest no może dobrym tylko! ale jest młody może za 20 -cia lat niech stara się o stołek burmistrza może trochę doświadczenia nabierze bo na tą chwilę marnota oj marnota!

niezdecydowany 07.01.2018 13:23
Przeczytałem wszystkie komentarze. Na kogo mam głosować żebym nie należał do kliki ?

szarak 04.01.2018 23:12
Liczba komentarzy świadczy o tym jak bardzo klika leśniańska jest zdeterminowana. Jesteście ohydni. Ja zagłosuje na kogokolwiek, nawet na zwykłego Ziutka z ulicy który obieca że dobierze się wam do tyłka. Najwyższy czas pozbyć się wrzoda z du...y. Przyjdzie czas że będziecie musieli się wziąć do uczciwej pracy jak każdy z nas i wtedy dopiero zrozumiecie zwykłego człowieka. Na razie jesteście daleko oderwani od naszych problemów!!!

Mieszkaniec 06.01.2018 01:15
Kto się boi uczciwej pracy z urzędu, nie zagłosuje na Surowca.Surowiec wymagał pracy ale leniom się to nie podobało.Wrócił Markiewicz i wróciło stare, stratą dla gminy.Można wybrać kogokolwiek, ale chyba nie o to chodzi?.Ja zagłosuje na Surowca i zachęcam obiektywnych do tego samego.

Magda 07.01.2018 15:59
I ja się przyłączam .W ostatnich wyborach nie głosowałam na Surowca ale teraz widzę że był to duży błąd jak wielu moich znajomych też tak twierdzi. Trzeba wybrać dobrego gospodarza niech zrobi po 4-letniej pauzie w gminie porządek i w urzędzie i na ulicach bo brud wszędzie za jego rządów tak nie było. Z tego co się mówi o kandydatach to jedyna opcja rozsądna reszta z całym szacunkiem darujcie sobie , my mieszkańcy gminy nie chcemy takich samych 4 lat które mijają.Apel do mieszkańców postawmy na doświadczenie i mądry rozum oraz ogrom wiedzy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mieszkaniec 07.01.2018 21:48
Dobrze by było, żeby Surowiec wystartował w wyborach!!!

Mieszkaniec 06.01.2018 12:51
Panie redaktorze ma pan problem z dodawaniem komentarzy?

dobra rada 04.01.2018 16:26
Janek szykuje ostra kampanie , czapkuje wszystkim wraz z żonką a wtóruje mu jego ekipa , mają nadzieję, że dostaną dobre stanowiska ;). Człowieku, gdzie byleś przez ostatnie 3 lata ? Rok na portalach społecznościowych to za mało żeby wygrać wybory. Swoje 4 lata zaprzepaściłeś. Czytam o litości , dlatego przegrałeś ? , zejdź na ziemię. Ludzie o czym wy tu piszecie ? Wygrał Mirek bo się dobrzy ludzie nad nim zlitowali :) ?. Wygrał , ponieważ nie widzieli innej perspektywy dla Gminy , Mirek był dobrym burmistrzem i liczyli ze wróci do dyspozycji a wraz z nim Smusz , który deklarował się na jego zastępce. Miasto miało dość Janka jego zastepcy i radnych . Zapomnieliście już o tym ? Przyjdzie Smusz i podzieli was wszystkich a Tobie Janku wybije raz na zawsze pchać się tam gdzie Ciebie nie chcą. ,,Będzie powtórka z Leliwy" , jak przed ogłoszeniem wyników cieszyliście się z wygranej "

czczczcz 04.01.2018 18:52
Robert, to ty?

Mieszkaniec 04.01.2018 22:34
Patrząc obiektywnie, razem 16 lat Markiewicza w gminie to pośmiewisko.Tak potrafi zarządzać pieniędzmi podatnika, że na ten rok wygospodarował aż 15 tyś. na inwestycje. Co do wyboru burmistrza, Surowiec, a Karol może się przy nim uczyć.

bizon 05.01.2018 01:07
Wbrew temu co twierdzisz Janek miał bardzo wysokie poparcie mimo, że ostatecznie wyborów nie wygrał. Doskonale sobie zdajesz również sprawę, że Janek startując w najbliższych wyborach, nie ma nic do stracenia i wystartuje bez żadnych obciążeń. Strach ogarnia waszą wąską grupę interesu, że w przypadku jego wygranej, utracicie możliwość tzw. nic nie robienia i wysługiwania się innymi ludźmi. Stracicie możliwość bezkarnego poniżania ludzi, czy dowalenia komuś ot tak sobie. I to was najbardziej boli. Dlatego szkalujecie pod każdym pretekstem i w każdej najpodlejszej formie. Nawet nie odpuściliście sobie pomyj pod artykułem o czujniku powietrza!

Inwestować w młodych 04.01.2018 14:55
Janek nie był zły lecz jak każdy miał wady i zalety. Teraz to pożal się - burmistrz co nie wykorzystał szansy danej od ludzi i zastępca co dzielnie z rodziną finansowo wspierał kampanie nie małą kwotą. Listę wpłat opublikował kiedyś Jarek Maks i lista wpłat jest dostępna dla każdego. Łączy ich to że oboje nie umieją sobie życia poukładać a wiek goni. A przecież Państwo wspiera politykę prorodzinną.Karol jest młody spokojny ma rodzinę, i nie popełnia błędów:- nie pije- nie wchodzi w inne związki z tyłkiem- nie wypowiada się ,,spiepszyłem robotę ,, w temacie dzieci ,, dawny artykuł - umie kultularnie się odnieść , nie skakać bogatym językiem- słucha ludzi- uczciwie pracujeWięc w młodych trzeba inwestować bo nigdy się kraj nie zdekomunizuje.Zdaje sobie sprawę że część komentarzy to piszą osoby które po prostu się boją pogorszenia standardu życia w przypadku zmiany władzy. Ale jest różnicą dojść do czegoś pracą nauką doświadczeniem a jest różnica dojść bo się dało na kampanie. I każdy zaczynał od zera tylko jedni mieli predyspozycje inni nie.A co do wojaka gość jest naprawdę ok , i równie dobrze radził sobie bez funkcji radnego.

Zuzia 04.01.2018 11:23
Przeżyłam wielu Burmistrzów i mogę tylko prosić Boga aby to nie był Janek lub Mirek (widziałam na co ich stać ich ,,paczkę") a nie mówiąc już o przypadkowym wojaku (nawet nie pamiętam jak się nazywa, chodzi często po ulicy i zagaduje ludzi) , pojawił się w Leśnej i robił kilka tygodni pompki na facebooku . Tego Karola nie znam , znam jego rodziców. Ludzie mówią po ciuchu, że wystartuje jeszcze osoba. Nikt o niej nie wspomina , ale życzę serdecznie wygranej .

Realista 04.01.2018 14:35
Niech zgadnę - popierasz Zuziu tak zwaną PGRówkę. Nie lubisz innych kandydatów, tylko ewentualnie Karolka, bo jego rodzice to twoi dobrzy znajomi, czyli mówiąc inaczej jedna klika. Bo scena polityczna w Leśnej dzieli się na dwie części: ludzi, którzy mają już serdecznie dość kumoterstwa, układów i klik na każdym szczeblu oraz tych, którzy chcieliby ten układ zostawić jak najdłużej, bo im w nim wygodnie, bo się przy nim pasą. Do tej drugiej grupy zalicza się właśnie PGRówka i Karolek. "Ramię w ramię bronimy układów" - mam już dla was hasło wyborcze. Nawet za tantiemy nic nie wezmę.

Adam 04.01.2018 08:40
A jakie doświadczenie zarządzania gminą miał p. Surowiec obejmując stanowisko? Szkoła dla ciężkiej młodzieży to nie gmina lecz podobnie jak u każdego kandydata praca na stołku utrzymywanym z samorządowych pieniędzy. Myślę że ludzie bajki o odwyku i cudownym uzdrowieniu już nie kupią i pożegnają ten krąg który nie potrafi sprostać prostym zadaniom i problemom mieszkańców, mieli cztery lata i dali d...y i okłamali, a wynik wyborów rozegra się pomiędzy Karolem a Janem. Ja zagłosuje za tym młodszym .

Len 04.01.2018 10:12
Jak w Świeradowie wybierali Rolanda też były leśne dziadki które mówiły, że za młody. Zobaczcie teraz kto miał rację.

Realista 04.01.2018 14:37
Trzeba być bardzo naiwnym lub zmanipulowanym, żeby zagłosować na kandydata tylko dlatego, że jest młody. To nie wiek decyduje o tym, że potrafisz pogonić leśnych dziadków. Są tacy ludzie, którzy MIMO młodegowieku potrafili pokonać układy, ale większość młodych nie ma takiej siłyprzebicia i starzy wyjadacze bez problemu okręcają sobie takich wokół małegopalca. Najgorsi są młodzi, którzy w układach tkwią już pokoleniowo, bo oninawet innego życia nie znają...Na Leśną trzeba kogoś, kto posprząta za przeproszeniem ten burdel.

Len 04.01.2018 15:36
Mam wrażenie, że połowę pisanych tu komentarzy sam piszesz albo twoja armia troli. Naiwny, zmanipulowany? Ludzie rzygają już tym chorym nakręcaniem nienawiści. Nie masz się czego chłopaka czepić to mu będziesz teraz mordę dorabiał PiSowskimi metodami? Uważaj bo ludzie mogą nie chcieć już Cię u steru właśnie za takie judzenie.

Karolek Fantasta 04.01.2018 14:07
Buahahaha, Adam, a raczej Karolek. Widać, że się nie przemęczasz w pracy i masz czas smarować te komentarze w internecie, ale zejdź na ziemię, trochę mniej megalomanii. W kampanii wystartuje wielu kandydatów, oprócz Jana wystawią się na pewno Stanisław, Gabriela, może jeszcze jakiś partyjny, zawsze Mirosław może chcieć dorobić do emerytury. Kazdy z nich, KAŻDY, zdobędzie więcej głosów od ciebie. Nie jest tajemnicą, że idą tak naprawdę dwie opcje: zaangażowani w układy, czyli Gabriela i ty (ewentualnie Mirosław) oraz ci, co są poza układem. Wszyscy wiedzą, że nawet gasnąca gwiazda Gabriela pobije Cię na łeb na szyję, bo spośród wszystkich kandydatów to ty, mimo młodego wieku, najgłębiej tkwisz w tych klikach i nie mam tu na myśli tylko opinii na temat twojej rodziny. I tylko w tym przypadku można nazwać kandydata figurantem, który instrukcje dostaje z Lubania, bo kto inny pociąga za sznurki. Zainteresowani wiedzą, o co chodzi.Z Gabrielą wiele cię łączy. Ona też zaczynając nie miała żadnego doświadczenia, coś tam romansowała z kulturą. Też młoda, też mówiła, że będzie lepiej. Taki kandydat jest układom potrzebny, bo gra jak mu zagrają. Jak gmina pod rządami takiej słabej osoby teraz wygląda, widzą wszyscy. Tylko że układowi taki stan się podoba, więc elektorat macie na dobrą sprawę wspólny. I ramię w ramię będziecie zwalczać pozostałych. Wystarczy spojrzeć na ludzi, którzy popierali Gabrielę w poprzedniej kampanii i których teraz przyklejasz do siebie. Te same twarze.

Hehe 03.01.2018 00:59
Dziwnie to wygląda , najbiedniejsza gmina w okolicy a ludzie szarpią się o stołek jak głodne psy o szynkę.

No name 02.01.2018 17:10
Układy powiadacie.Układ jaki najbardziej denerwował mieszkańców za co słyszy się mnóstwo k...rw to firma powiązana z jedną z pracownic która wykonywała różne roboty.Lecz ta sama firma wykonywała również remont w jednej z gminnych placówek również za poprzedniego burmistrza.Zgodzę się, że ludzie rzeczywiście zlitowali się i dlatego były burmistrz przegrał wybory lecz stosunek głosów nie był bardzo miażdżący a trzeci kandydat ile głosów otrzymał można sprawdzić ,chyba tylko od najbliższych. Lecz kredyt zaufania bardzo szybko został utracony wraz z niespełnianiem obietnic wyborczych, wraz z pojawieniem się plotek na temat trunków w jakich się gustuje , wraz z olewatorskim podejściem do problemów mieszkańców czy chociaż by pogorszeniem się stanu zanieczyszczenia trasy z kopalni. Leśna jest mała i nawet jak się kogoś wyśle ,,ej kup mi buteleczkę bo nie chce się pokazywać ,, to takie tematy rozchodzą się jak świeże pieczywo w piekarni. Poprzedni burmistrz przynajmniej trzymał dyscyplinę i coś sobą reprezentował.Zresztą nawiązując do sytuacji politycznej - jak może o losach rodzin decydować prezes co poza kotami nie ma nikogo bliskiego , - tak samo jak rządami gminy może decydować osoba która gdyby nie litość ludzi skończyła by na bruku bo nie umiała się sobą zająć poradzić sobie z problemami pracą z jaką się zmagają na co dzień mieszkańcy. Znalazła się grupa ludzi co postanowiła ją wyciągnąć z tego lecz część miała w tym cel, widziała stołek , a gdy się udało to ciepłym sikiem zlano słowa przedwyborcze tym samym ludzi. Wywiady są dostępne w archiwach więc nie mówcie jak to jest teraz dobrze bo nigdy dobrze nie było. W gminie należy się otaczać ludźmi kompetentnymi doświadczonymi to jest praca, pozyskiwanie środków myślenie, a nie tymi co łożyli na kampanię a reprezentują sobą poziom woźnej.Mam nadzieję że to prawda że Karol wystartuje i to jego poprę.

czujny 03.01.2018 00:47
Karol z pewnością wystartuje, to wiem z pewnych źródeł. Ja jednak uważam, że nie uzyska znaczącego poparcia. Wszyscy mówią o tym, że jego cała rodzina pasie się od lat na gminnych stanowiskach. Są nietykalni i mogą wyprawiać, co im się podoba. Ja osobiście nie lubię obłudy i ludzi, którzy słodzą i uśmiechają się, a za plecami robią różne świństwa, a do tego na piersi noszą Chrystusa. Moim zdaniem wybór Karola to zakonserwowanie leśniańskich Układów na kolejne lata, całkowita bezkarność rodziny, a tym samym dalsza stagnacja Leśnej. Uważam też, że ludzie, którzy rok przed wyborami twierdzą, że Karol zmieni Leśną na lepsze i oddadzą na niego głos, są dla mnie niewiarygodni. Muszą mieć jakiś udział w tym Układzie, i nie zależy im na poprawie sytuacji Gminy i jej mieszkańców, ale na tym, aby obecny leśniański Układ pozostał przy tzw. „żłobie”.Wkrótce sytuacja się wyklaruje i wyświetlą się też ludzie, którzy za wszelką cenę będą bronić leśniańskiego Układu i koryta. Myślę, że będziemy w tym roku świadkami wielu nikczemności, bo leśniańska klika ma wiele do stracenia, a każdy, kto będzie chciał zrobić z tym porządek, będzie pod ostrzałem różnych plot, pomówień i tzw. "fake newsów". Ja wierzę, że mieszkańcy w wyborach podejmą ostatecznie mądrą decyzję.

irek 03.01.2018 21:05
Też na to liczę z całym szacunkiem dla Karola znam go no i doświadczenia jakiegokolwiek nie czarujmy się brak - Karol Urząd to nie scena gdzie można pograć na gitarze myślę że stanowisko dyrektora OKiS to może i tak ale nie urząd dla ciebie a jak się słyszy o układzie obecny radny - bezradny Pio....Hej...Hej na twojego zastępcę to już całkiem nogi się uginają. Mieszkańcy gminy podupadłej wybierzcie teraz mądrzej błagam bo się stąd wyprowadzę:)

No name 04.01.2018 14:49
Na stanowisku dyrekorki OKiSu jest teraz właściwa osoba, która bardzo dobrze się sprawdza i nie ma potrzeby jej zmieniać, nie wiem skąd takie pomysły. Jak coś poszło źle, to mogli co najwyżej zawinić pewni pracownicy, którzy są leniwi i nie chce im się pracować. Jeśli chodzi o tą sprawę Wigilii na rynku to zawinili właśnie oni.

irek 04.01.2018 20:22
Nie pracownicy - pracownicy komuś podlegają i ta osoba za finał odpowiada. Ja tylko napisałem że dla Karola takie stanowisko to tak a nie stołek burmistrza! za mały jest (nawet jak się mówi że jak wygra to w-ce ma zostać obecny starosta!) ot się zmieni w Leśnej - jednak się wyprowadzam.A i jeszcze jedno słyszałem że jak przejdzie do rady obecny radny pan Krzysztof to ma być przewodniczącym :) ale Załoga nam się szykuje hi hi hi hi hi

Mieszkaniec 04.01.2018 00:10
Proponuję bardzo dobrze się zastanowić nad wyborem nowego burmistrza.Bałagan, nieróbstwo, brak kompetencji i wstyd, jaki przynoszą naszej gminie obecni psełdowłodarze, nie powinien się powtórzyć.Stawiam na Surowca i doświadczenie!!!, a nie na przedszkole.

Polak 30.12.2017 17:37
Pomiar stanu powietrza,na żywca z tych Polaków robią niedorozwiniętych,samoloty zatruwają środowisko nieustannie i bardzo groznymi substancjami chemicznymi. Proceder ten utajniany jest od wielu lat,ludzie chorują coraz poważniej z tego powodu a żadna tzw.lokalna władza nie otworzy mordy w tym temacie. Właśnie teraz kiedy coraz więcej mówi się o opryskach chemicznych wstawiają nam bałach o czujnikach jakości powietrza gównozjady antypolskie.Zobaczycie ludzie jak atrapy czujników będą działać,powietrze będzie czyste jak łza.Depopulacja to główne i najważniejsze zadanie władzy wyznania handlowego w naszej Ojczyznie Polsce.

facepalm 30.12.2017 21:58
Czepek z folii aluminiowej już założony? Polecam książkę do fizyki - 1 klasa liceum, świetnie wyjaśnia zjawisko zwane kondensjacją. Trochę nauki, uśmiechu w życiu, mniej teorii spiskowych.

były radny 01.01.2018 23:17
Ktoś potrzebuje pretekstów do ,,obrzucenia błotem ludzi", których działania nie będą zadowalające dla społeczeństwa w Leśnej z wiadomych powodów (jest to poza ich możliwościami, mogą tylko ten proceder ,,złagodzić") . Pani Marta napisała ,,UKŁADY, które zżerają gminę od środka" , jeszcze niejedno usłyszymy , przeczytamy . Zastanówmy się co zrobiła poprzednia władza ? 4 lata to za mało ? Co zrobili radni poprzedniej kadencji ? Mieli większość a nawet zgodność w działaniu dla społeczeństwa. Nie było środków ? Były np. ,,powodziówka" i inne środki. Cyt ,,Układom jest dobrze. Układy się pasą" co pani Marta ma na myśli ? Proszę podać konkretne przykłady !!!. Pani Marta napisała ,, Nie spotkałam jeszcze nikogo, kto krytykowałny Janka," -zostawię to bez komentarza :) Poprzedni burmistrz, jakby był przedsiębiorczy nie przegrałby wyborów w pierwsze ,,rundzie" !!!!. Czy zgadza się pani z moją opinią ? cyt,,Teraz kopalnia ma spokój, a w roku po wyborach zapłaciła prawie 200 tys. mniej podatku dla gminy niż za rok wcześniejszy " - proszę się Pani Marto doinformować dlaczego!!! cyt,,Janek próbował coś z problemem zrobić, były już przecież konkretne plany, do których zobowiązała się kopalnia, żeby ulżyć mieszkańcom…" Pani Marto niech się pani nie ośmiesza ,,coś zrobić " :) i NIKT nic nie zrobił przez 4 lata ? Zbieg okoliczności ? nagle w roku wyborczym grupa osób uaktywnia się głównie na portalach internetowych :) Może uchyli nam pani rąbka tajemnicy?!!! Może mylimy osoby ? Janków jest wielu w Leśnej. Zgodzę się z panią, że kwestionuje pani poparcie dla dla pana Janka. (KTÓREGO ?) Przypomnę, że Burmistrza wybierają wyborcy czyli społeczeństwo . Byli Burmistrzowie mieli okazję pokazać,że nie zawiedli wyborców . CO SIĘ ZMIENIŁO PRZEZ ostanie kilka lat ? JAKBY BYŁ DOBRY cyt. pani Marty ,,jest to właściwy człowiek na stanowisku burmistrza." to byłby burmistrzem aktualnie ! OBECNIE LUDZISKA BĘDĄ GŁOSOWAĆ ROZWAŻNIE , KAŻDY MIAŁ SWOJE 5 MINUT.

Gregory 02.01.2018 15:29
Komentarz Marty śledziłem uważnie, bo sam miałem takie same obserwacje jak ona odnośnie klik rządzących od lat Leśną (tak zresztą uważa zdecydowana większość leśnian, ale wreszcie ktoś to napisał otwarcie). Czekałem na reakcję na ten wpis, bo gdyby faktycznie były układy, to by chyba zaprotestowały przed ich ujawnianiem? I doczekałem się oczywiście. Wystarczy przeczytać powyższą wypowiedź: chaotycznie, pełno wykrzykników, jeszcze pod innym wpisem. Przecież to trudno nazwać wypowiedzią racjonalnego człowieka, a raczej kogoś, komu się "ulało", ogarniętego złością...w panice? I jak tu ktokolwiek może jeszcze udawać, że nie ma układów?Jeśli chodzi o same wybory, to zupełnie obiektywnie: Janek nie wygrał ich nie dlatego, że nie był dobrym burmistrzem. Tu zaważyło przede wszystkim dobre serce leśnian, którzy zwyczajnie ulitowali się nad jego konkurenetem, który znalazł się na zupełnym dnie. Ludzie dali wówczas mu kolejną szansę, mimo że nie mieli złudzeń, że do bycia burmistrzem już się nie nadaje, a jego obietnice są funta kłaków warte. Po prostu wzbudził w nich ogromną litość. Teraz wielu żałuje, wiem, bo są to też moi znajomi, bo wdzięczności ze strony rządzących nie ma żadnej. Ale na tym polega demokracja.Prawda jest bowiem taka, że mało kto na poważnie interesuje się w Leśnej polityką. Ni ziębi nas to, ni chłodzi. Taki emocjonalny post jak ten powyżej mógł napisać tylko ktoś, kto ma w tym wszystkim osobisty udział, kto się panicznie boi powrotu Janka, skoro na rok przed wyborami temat ten wywołał u niego takie skrajne emocje. Nie da się tego wytłumaczyć inaczej niż właśnie klikami, które jak najszybciej trzeba rozmontować. I to nie podlega dyskusji.

gość 02.01.2018 19:43
Gregory czekałeś i się doczekałeś. Autor bez względu w jakiej formie napisał swój post i kim on jest, wezwał do wyjaśnienia Martę teorii spiskowych i nie otrzymał odpowiedzi. W kilku postach czytamy słowo ,,klika" ? Synonimy do słowa ,,klika" - alians, blok, bractwo, federacja, gildia, klub, koalicja, koło, konfederacja, konfraternia, kongres, korporacja, obóz, partia, przymierze, ruch, sojusz, stowarzyszenie, stronnictwo, towarzystwo, ugrupowanie, zgromadzenie, zgrupowanie, zrzeszenie, związek, awanturnicy, banda, bandyci, barachło, bojówka, bydło, chołota, chuliganeria, czereda, draństwo, dzicz, dzieci ulicy, ferajna, gang, gawiedź, gmin, gówniarzeria, granda, gromada, grupa, hałastra, hołota, horda, hultajstwo, hurma, kanalie, kompania, kupa, lumpy, łajdactwo, łobuzeria, łobuzerka, łobuzy, łotry, mafia, menelstwo, męty, motłoch, niegodziwcy, nikczemnicy, oprychy, opryszki, paczka, paka, plebs, pospólstwo, półświatek, przestępcy, recydywa, sfora, sitwa, swołocz, szajka, szalikowcy, szumowiny, tałatajstwo, team, tłuszcza, towarzycho, wandale, wataha, wiara, wyrzutki, wyrzutki społeczeństwa, zbiry, zgraja, zorganizowana grupa przestępcza, żulia, brać, grono, kasta, klan, klanik, koteria, koteryjka, krąg, towarzystwo wzajemnej adoracji, armia, chmara, ciżba, ćma, falanga, legion, lud, ludność, ludzie, ludziska, ławica, masa, mrowie, mrowisko, rój, rzesza, skupisko, tabun, tłok, tłum, zastępy, zbiegowisko, zbiorowisko, frakcja, odłam, skrzydło, sprzysiężenie, camorra, siatka, kliczka, klika dworskaczy to nie jest obraźliwe ? Wracając do do dwóch ostatnich Burmistrzów pokazali już swoje dobre i złe strony. Zostawmy ich w spokoju i z daleka od władzy. Leśna potrzebuje prawdziwego gospodarza a nie, jak określiłeś z litości lub ze złości . Nowi radni, nowy burmistrz a dwa ,,swaty" niech spoczną na emeryturze.

Marta 29.12.2017 13:00
Ktoś niżej pisze, że w Leśnej się nic nie zmienia. Zgadzam się z tym całkowicie, to jest główny problem. Podstawowe jednak pytanie: dlaczego tak się dzieje? Nie jest dla nikogotajemnicą, że powodem są UKŁADY, które zżerają gminę od środka. KAŻDY, kto próbuje je choć tknąć, musi liczyć się z tym, że osoby w nie uwikłane będą krzyczeć, wylewać pomyje i wyzywać od najgorszych.W układach siedzą osoby, które niemal całe swoje życie nie pracowały, tylko zajmowały stanowiska, biorąc pieniądze za nic nie robienie. Dla nich przyjście kogoś, kto rozbije ten układ, to katastrofa życiowa, bo nic nie potrafią robić poza braniem pieniędzy. Obok są ludzie, którzy to widzą, ciężko pracują za siebie i za nich, ale ręce mają związane i są bezsilni.Najlepiej pokazuje to przykład kopalni. Janek próbował coś z problemem zrobić, były już przecież konkretne plany, do których zobowiązała się kopalnia, żeby ulżyć mieszkańcom…ale przyszły wybory i bezrobotny kandydat zorganizował zakrojoną na szeroką skalę kosztowną kampanię wyborczą i wybory wygrał. Teraz kopalnia ma spokój, a w roku po wyborach zapłaciła prawie 200 tys. mniej podatku dla gminy niż za rok wcześniejszy.Nie spotkałam jeszcze nikogo, kto krytykowałny Janka, a nie był umoczony w układach leśniańskich (albo jego rodzina). Sama Janka popieram i popierać będę. To, że gdy tylko pojawia się jego nazwisko, nieważne od kontekstu, zaraz zaczynają się wrzaski układu „żeby tylko nie wrócił!” najlepiej pokazuje, że jest to właściwy człowiek na stanowisku burmistrza.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: pppTreść komentarza: sĄD MA WYMIERZYĆ SOLIDNĄ KARĘ ZA TAKI CZYN .Nie ma tu żadnych okoliczności łagodzących , chyba żę , prezes zdecyduje inaczej jak w podobnych przypadkach .Data dodania komentarza: 25.11.2024, 18:32Źródło komentarza: Lubań. Próbował przejechać policjantówAutor komentarza: LTSTreść komentarza: 120 rocznie . Czyli 60 na Łebie I 5000 zł na miesiąc. Opłaca sięData dodania komentarza: 25.11.2024, 18:28Źródło komentarza: Świeradów-Zdrój powoła Straż MiejskąAutor komentarza: AbderaTreść komentarza: Gdzie nie pójdzie jest wybitna! To się nazywa cudowne dziecko politytki...!!!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 18:21Źródło komentarza: Anna Żabska nowym wojewodą dolnośląskimAutor komentarza: xyzTreść komentarza: Czy redakcja potrafi czytelnikom objaśnić, jak dotychczasowe doświadczenie zawodowe nowej wojewody ma się do zadań, jakie w swoim zakresie obowiązków ma wojewoda? jak wpłynie znajomość branży turystycznej na efektywność działań popowodziowych na terenie dolnego Śląska? Pytam nie bez kozery, bo po wygranej w wyborach SLD, prezesem pks w Lubaniu został 'spadochroniarz" z Wrocławia z branży budowlanej, który notorycznie cytując Miltona, do końca swoich dni prezesownia w PKS w Lubaniu nie potrafił ogarnąć czasu pracy kierowcy. Konkretnie - bycie członkiem partii nie oznacza posiadania kompetencji zawodowych.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:53Źródło komentarza: Anna Żabska nowym wojewodą dolnośląskim
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama