Przede wszystkim, musisz określić, czy reklamę chcesz kierować do jednego miasta czy do całego kraju. Jeśli masz np. sklep z częściami samochodowymi w Krakowie, to wtedy kierowanie reklamy na cały kraj, będzie bez sensu i niepotrzebnym wydatkiem. Nikt bowiem nie przyjedzie z nad morza na drugi koniec polski po to, aby naprawić swój pojazd. W takim wypadku, reklamuj się w danym mieście oraz w pobliskich wsiach. A co jeśli prowadzisz sklep internetowy z częściami? W takim razie, odpadają wszelkiego rodzaju reklamy typu bilbordy czy tablice. Musiałbyś bowiem rozmieścić je w całym kraju, co jest możliwe, ale bardzo kosztowne i może naruszyć twój budżet.
Reklama internetowa
Reklama internetowa sprawdza się w przypadku biznesu niestacjonarnego czyli sklepów internetowych, blogów, usług typu pisanie artykułów, doradztwo itp. wtedy usługi są świadczone na cała Polskę. W takim biznesie, najlepiej sprawdzają się reklamy na mediach społecznościowych, ponieważ to tam najwięcej ludzi przebywa. Doskonałą formą reklamy jest także oprócz prowadzenia strony firmowej, pisanie także bloga. Dzięki temu, firmowa strona będzie się pozycjonować w wyszukiwarce. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby strona firmowa oraz blog, dotyczyły jednej tematyki, warto również lilnkować zarówno jedną witrynę jak i drugą. Czyli np. robiąc wpis, umieścić w nim link do sklepu, zaś w sklepie, link do bloga. Można także wykupić reklamę w Google.
Reklama billboardowa
Billboard to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy prowadzą stacjonarny biznes. Ważne jednak, aby w tej kwestii poradzić się fachowców oraz z ich pomocy korzystać przy planowaniu reklamy. Pierwsza kwestią jest bowiem jej treść, musi być zachęcająca i odróżniająca się od konkurencji. Kolejną rzeczą, równie ważną jest jej ekspozycja. Billboardy mają to do siebie, że im są większe tym lepiej widoczne. Musza one jednak mieć solidna konstrukcję, porządne wykonanie oraz odpowiednie miejsce ekspozycji. Oprócz billboardów, pomyśl także o tablicy reklamowej, która możesz umieścić na budynkach, słupach itp. takie reklamy powinny być wytrzymałe, solidne, odporne na warunki atmosferyczne oraz odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne.
Napisz komentarz
Komentarze