Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
wtorek, 22 kwietnia 2025 17:58
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Czy asystent burmistrza straci pracę?

Nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych zakłada likwidację etatów dla asystentów i doradców burmistrzów. Przewiduje ona również zatrudnienie w jednostkach samorządu terytorialnego tylko na stanowiskach urzędniczych. Czy to oznacza, że asystent lubańskiego burmistrza straci pracę, czy tylko zmieni się nazwa jego etatu?
Czy asystent burmistrza straci pracę?

W piątek, 15 września Sejm przyjął nowelizację ustawy o pracownikach samorządowych. Nowela przewiduje likwidację etatów dla asystentów i doradców burmistrzów, wójtów, prezydentów miast, starostów i marszałków województw.

Obecnie w Polsce 900 osób pełni takie funkcje, więc w skali kraju likwidacja tych etatów nie przyniesie dużych oszczędności. Co więc skłoniło rządzących do przeprowadzenia noweli? Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu nowelizacji tzw. gabinety polityczne „stają się przyczółkiem do tworzenia miejsc pracy dla osób związanych partyjnie z urzędującym wójtem, burmistrzem, prezydentem miasta, starostą czy marszałkiem województwa, a doradcy i asystenci nie posiadają żadnych kwalifikacji do zajmowania takiego stanowiska”.

Po wejściu nowelizacji w życie, samorząd będzie miał 14 dni na rozwiązanie stosunku pracy z asystentem/doradcą, a nowe zatrudnienie ma dotyczyć wyłącznie stanowisk urzędniczych. Jak argumentują autorzy nowelizacji ma to wykluczyć polityczne nadanie i ukrócić zatrudnianie bez kompetencji. Jak zmiana ustawy wpłynie na przyszłość Jana Hałakucia, asystenta lubańskiego burmistrza?

Droga legislacyjna nie jest jeszcze ukończona, jak nowelizacja wejdzie w życie będziemy się nad tym zastanawiać, choć czasu będzie niewiele. Na pewno będziemy musieli się dostosować do nowych reguł - komentuje Arkadiusz Słowiński, burmistrz Lubania.

Śledząc drogę legislacyjną może się okazać, że już w listopadzie burmistrz Lubania straci asystenta. Kto przejmie jego obowiązki i jak potoczy się dalsza kariera zawodowa Jana Hałakucia zobaczymy pewnie jeszcze w tym roku. Do sprawy na pewno wrócimy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Arek 20.09.2017 18:18
W przygotowaniu jest lista ludzi upodlonych przez aktualną władzę ,lista będzie baaaardzo długa ,trzeba się będzie wytłumaczyć .

Dagmara 20.09.2017 08:09
To jak potoczy się dalsza kariera zawodowa(ha,ha)pana Hałakucia obchodzi mnie jak zeszłoroczny śnieg,może rozpocznie karierę jako pracownik zieleni u Sajana.

Herakliusz 20.09.2017 19:30
Tam trzeba mieć stosowne kwalifikacje

Obserwatorka 19.09.2017 15:22
Należy zadać pytanie, czy mając zastępcę burmistrz musi mieć asystenta. Jakież to kwalifikacje samorządowe ma nasz Pan asystent? Sama chciałabym zajrzeć w akta osobowe w/w i zapoznać się z zakresem obowiązków i dokumentami kwalifikującymi go do zajmowanego stanowiska.

Herakliusz 19.09.2017 12:02
Wielebny!Przecież ci co rozkładają scenę w mieście mają swojego kierownika, natomiast inne imprezy aranżują stosownie wybrane komitety organizacyjne. Żadem bufon-darmozjad im nie jest potrzebny.

lol 18.09.2017 18:17
proszę o dokładny wykaz obowiązków pana asystenta? wiem, ze burmistrz czyta elubań, wiec moze nam opowie w czym pomagał mu jego asystent,konkrety proszę a nie jakies bicie piany

Herakliusz 18.09.2017 20:17
Przede wszystkim wozi.... (woziciel) oraz na niektórych imprezach zajmuje pierwsze miejsca mimo iż nie nosi długich szat. Zasłużył się w kampanii wyborczej stąd wdzięczność wybrańca i ciepły stołeczek. Żadnej odpowiedzialności a kasa płynie i składki emerytalne też.(Z bożej łaski aaaaaaaasystent...)

Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Kobiety Kobietom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama