Do 30 kwietnia bieżącego roku trzeba rozliczyć się z podatku dochodowego za rok 2023. To czas wzmożonej obsługi interesantów również w lubańskim urzędzie skarbowym. W tej sytuacji – wzorem lat ubiegłych - zapraszamy wszystkich klientów administracji skarbowej do korzystania z elektronicznego złożenia zeznania podatkowego. Elektroniczne usługi Krajowej Administracji Skarbowej zyskują ciągle na popularności. W roku 2023 blisko 20 milionów zeznań w całym kraju zostało złożonych tą metodą.
Tego rodzaju rozliczenia dają same korzyści: szybkość, wygoda, bezpieczeństwo i szybszy zwrot nadpłaconego podatku. Gdzie zatem szukać wspomnianego urzędu? Wystarczy wejść na stronę internetową www.podatki.gov.pl, gdzie w zakładce e-Urząd Skarbowy znajduje się usługa Twój e-PIT. Po zalogowaniu się na swoje konto (najlepiej przy pomocy aplikacji mObywatel, albo profilem zaufanym lub danymi podatkowymi) uzyskujemy dostęp do własnych rozliczeń podatkowych. E-Urząd Skarbowy czynny jest każdego dnia przez 24 godziny na dobę – tutaj nie trzeba tracić czasu na stanie w kolejce, nie trzeba wydawać pieniędzy na dojazd do urzędu. Wszystko to mamy w swoim domu na na swoim komputerze czy telefonie.
W przypadku zeznań podatkowych należy pamiętać, że dane zawarte w usłudze są jedynie PROPOZYCJĄ treści zeznania, opierającą się na informacjach uzyskanych od pracodawców oraz danych z lat poprzednich. Dlatego warto zawsze zajrzeć do treści tej propozycji. Jest to ważne z tego tytułu, że propozycja zeznania może nie zawierać wszystkich danych, które podatnik chce – lub musi – w zeznaniu zamieścić (np. dotyczy odliczeń, ulg, danych organizacji pożytku publicznego, której mamy wolę przekazać 1,5 % podatku).
Nowością, skierowaną głównie do przedsiębiorców, jest możliwość sprawdzenia rozliczenia zaliczek na podatek dochodowy, wpłacanych w trakcie roku 2023. Zdarza się bowiem, że kwoty wpłat dokonywane były po terminie i z racji rozrachowania części wpłat na odsetki kwoty faktycznych zaliczek przyjętych przez urząd skarbowy mogą być inne niż sądzi podatnik po treści dowodów wpłat. Usługa pozwala samodzielnie prześledzić to zagadnienie, bez konieczności kontaktu z urzędem skarbowym.
Propozycje rozliczeń podatkowych, prezentowanych w usłudze Twój e-PIT, w odniesieniu do osób niebędących przedsiębiorcami staną się ROZLICZENIAMI OSTATECZNYMI po dniu 30 kwietnia 2024 r., o ile osoba rozliczająca się nie zaingeruje w ich treść. Ma to znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy mamy wolę dokonania jakichś zmian w rozliczeniu.
Zeznania podatkowe przedsiębiorców nie będą zamykane w taki sposób, bowiem administracja podatkowa nie ma dostępu do ksiąg przedsiębiorców i nie proponuje żadnych danych liczbowych dotyczących wysokości przychodów, kosztów czy ostatecznego dochodu. Tu konieczna jest aktywność przedsiębiorcy.
Jeżeli potrzebują Państwo informacji na temat rozliczeń podatkowych, usługi elektroniczne KAS oferują kontakt ze sztuczną inteligencją – tzw. czat bot o nazwie KASPRO. Maszyna potrafi udzielić informacji na temat najczęściej poruszanych przez klientów zagadnień. Możliwy jest także kontakt telefoniczny – w celu uzyskania informacji podatkowej można korzystać z infolinii Krajowej Administracji Skarbowej - telefon 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych) i 22 460 59 93 (dla połączeń z telefonów komórkowych). Funkcjonuje także komunikacja telefoniczna bezpośrednio z urzędami skarbowymi – infolinia dolnośląskich urzędów skarbowych to numer 22 460 59 93. Konsultanci KAS będą udzielali informacji tematycznych po wyborze przez osobę dzwoniącą odpowiedniego, interesującego klienta, zagadnienia.
Osoby, które jednak zdecydują się na wizytę w urzędzie skarbowym proszone są - dla własnej wygody – o rezerwowanie wizyty przez kanał informatyczny. Usługa internetowa nosi nazwę „Umów wizytę w US”. Pozwala zaplanować sobie swój czas, a urzędnik obsługujący będzie tematycznie przygotowany do zagadnienia poruszanego w trakcie wizyty. Wizytę można też umówić telefonicznie (tel. 22 460 59 93)
Nową usługą dla klientów KAS jest także możliwość wyboru elektronicznego kanału korespondencji z urzędem skarbowym. Ta forma kontaktów przyspiesza obieg dokumentów, obniża koszty (zarówno po stronie klienta jak i administracji), pozwala szybciej procedować sprawy. Usługa jest dostępna po zalogowaniu się do usługi e-Urząd Skarbowy.
Napisz komentarz
Komentarze