Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
sobota, 5 października 2024 21:02
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Państwo dopłaci do e-roweru. Sprawdź, ile zyskasz, jak go kupisz

Były dopłaty do nowych aut elektrycznych. Teraz powstał program dopłat do używanych elektryków. Fundusz Ochrony Środowiska idzie krok dalej. Chce dopłacać do e-rowerów.

Program nazywa się „Mój rower elektryczny”. Przewiduje dopłaty do zakupu nowych rowerów elektrycznych, w tym transportowych i wózków rowerowych. 

Finansuje go Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który jest Operatorem Funduszu Modernizacyjnego

Cel programu? Jak czytamy na stronie Funduszu:

„(…) obniżenie zużycia paliw emisyjnych w transporcie, rozwój dobrych praktyk transportowych oraz zdrowy tryb życia wśród uczestników ruchu poprzez wsparcie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych”.

Założenia programu dopłat do e-roweru

Program został rozpisany na lata 2025-2029. Będzie dysponował sporym budżetem – do 300 mln zł. 

Nabór wniosków do programu (zasady ich składania zostaną opublikowane na stronie NFOŚiGW) ma być prowadzony w trybie ciągłym do wyczerpania pieniędzy. 

Sposób składania i rozpatrywania wniosków określony zostanie w dokumentach naboru, które zamieszczone będą na stronie internetowej NFOŚiGW.

Zakup roweru elektrycznego może być dofinansowany do 50 proc. kosztów, ale nie więcej niż 5 tys. zł. 

W przypadku e-roweru transportowego (cargo) oraz wózka rowerowego nie więcej niż 9 tys. zł.

Dwa tygodnie konsultacji

W czwartek 4 lipca program „Mój rower elektryczny” trafił do konsultacji społecznych. Potrwają 2 tygodnie – do 18 lipca 2024 r.

Uwagi można przesyłać na adres: [email protected].

W tytule wiadomości trzeba wpisać „Konsultacje społeczne „Mój rower elektryczny”.

Ile kosztuje e-rower?

Jego cena zależy od parametrów technicznych, jakości części, marki. Według Ceneo.pl dobry rower elektryczny można kupić od 5 do 10 tys. zł. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
fffff 26.07.2024 10:02
naiwny lud ... aby dać, trzeba zabrać !!!!

Rowerzysta 09.07.2024 11:34
A ścieżek rowerowych w naszych okolicach próżno szukać! Powiedzcie zatem gdzie bezpiecznie się poruszać tym dofinansowanym rowerem?

Antek 09.07.2024 05:37
A ja sram na państwo i ekologów mam rower na ropę i dużo kopci pale plastiki opony szmaty banki olej stary co się da słucham was ***.....e ekolodzy

Jadzia 08.07.2024 22:15
Już widzę jak nasz pan naczelnik Zbigniew Zjawin jeździ rowerem elektrycznym. Brawo tak trzymać promować ekologię i zdrowie. Brawo PO.

maro 08.07.2024 13:31
chce się ciąć wydatki na armię i bezpieczeństwo ale na bzdury jak e-rowery pieniądze są. W platformie wszystko postawione na głowie

Renata 07.07.2024 21:47
Jezu jaki e rower jaj ***ujesz to jest i eko i prozdrowotnie co Wam się pier..... w głowach. Kto ma w tym interes?

hebel 08.07.2024 19:02
Chodzi o przyzwyczajenie ludzi do elektromobilności. Niemcy nastawiali fabryk samochodów elektrycznych i te się nie sprzedają, nicanic! Nasprowadzali z Chin! tego samego, stoją te auta na nabrzeżu i nie tylko setkami i nikt tego nie chce. Za tym idzie co? Legislacja "unijna". Rower elektryczny akurat jest fajny i się sprawdza bo nie capi benzyną to w mieszkaniu można go trzymać. Prądu dużo nie potrzebuje i na dystanse rowerowe starcza z nawiązką, a nawet pieszemu po chodnikach można. !! JEST FAJNY:)) !! Trzeba ludziom pokazać jego fajność. Tyle że auta na prąd już takie fajne nie są. Poza tym tym ty dostajesz kasę a dofinansowujemy chińskie fabryki co trudno to zauważyć tak od razu. Taka polityka. Biedny nie skorzysta jak zwykle. Taki auta na prąd nie kupi. A zainwestować by w produkcję amunicji czy ogólnie broni to nie trzeba? Pokój mamy? Naprawdę?

Jadzia 08.07.2024 22:34
Renatko, jest eko. Pomyśl zanim napiszesz. Wyobraź sobie wolne miejsca parkingowe w mieście, a w szczególności pod urzędami. Pomyśl o tych wszystkich otyłych ludziach, o chorobach wynikających z otyłości. Rower jest eko, a prąd będzie już niedługo tak drogi, że nikt nie będzie ich ładował z sieci. Trzeba będzie więc ***ować, a prąd z "magazynu energii" będzie nam służył do ładowania smartfona by później spokojnie poszaleć n fb.

artek 07.07.2024 20:53
i na to mają iść pieniądze które niby idblokował Tusk, to jeszcze nuemieckie elektryki i po kasie będzie, no to pomoże bardzo gospodarce tylko nie naszej

Maryjan 07.07.2024 13:29
Po pierwsze już na starcie program dyskryminuje zakup ratalny a jest to powszechna forma nabycia !!! A jeszcze nie tak dawno był to wymóg programów objętych dofinansowaniem

Eko 07.07.2024 09:53
Super rozwiązanie. Zawsze byłam za ekologicznym stylem życia. Ja już dawno przesiadłam się ze zwykłego roweru na elektryczny.

regent 07.07.2024 07:48
Cel programu: „(…) obniżenie zużycia paliw emisyjnych w transporcie....". A ile zużywa paliw emisyjnych normalny rower??? Typowe dla lewaków pomieszanie zmysłów. I przy okazji Redakcjo: nie państwo dopłaci, ale PODATNICY! Kontrolujcie te swoje lewicowe ciągoty.

grabarz 07.07.2024 06:32
a co zwykły rower emituje spaliny?.

Konfederat 06.07.2024 23:36
Skandal ! tylko silniki parowe ewentualnie diesel !!! na każdego obywatela 1 i pół auta do tego grill i mieszkanie

Elektryk 06.07.2024 19:45
Rower elektryczny za 5K czy nawet 10K to padlina, złożony na najgorszych komponentach, po roku wszystko się trzęsie i telepie, a bateria trzyma jak w pięcioletnim smartfonie, mowa tu oczywiście o rowerze miejskim, sensowny rower elektryczny górski zaczyna się blisko 20 tyś, więc taka dopłata to dla osób starszych.

Myslacy 06.07.2024 18:26
A w Ukraine walą bombami i wszystko leci w powietrze zatruwając atmosferę . Spaliny samochodowe nas truja na maxa, tego już nikt nie zatrzyma .

Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Samuraj
warsztaty kosmetyki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama