Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 25 listopada 2024 23:42
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Nieuczciwa firma telekomunikacyjna

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lubaniu – Agnieszka Cichoń ponownie ostrzega mieszkańców naszego powiatu przed nieuczciwym działaniem niektórych przedstawicieli firm telekomunikacyjnych. O dwóch poszkodowanych osobach informowała nas czytelniczka.
Nieuczciwa firma telekomunikacyjna

Obecnie na rynku powstaje coraz więcej firm telekomunikacyjnych, które świadczą usługi stacjonarne. Niestety sposób pozyskiwania klientów nie zawsze jest uczciwy, co wynika z relacji osób pokrzywdzonych.

Nieuczciwy proceder pozyskiwania abonentów jest zazwyczaj podobny. Do abonenta posiadającego telefon stacjonarny dzwoni osoba podająca się wprost lub sugerująca, że reprezentuje operatora, z którym ma się zawartą umowę i dla stałych klientów oferuje tańszy abonament. Następnie przyjeżdża kurier lub przedstawiciel handlowy z gotową do podpisu umową. Konsumenci nie czytając dokumentów, bazując na zapewnieniach przedstawicieli handlowych, podpisują wszystkie dokumenty będąc przeświadczeni, że dotyczą operatora telekomunikacyjnego, z którym dotychczas wiązała ich umowa. Niestety podpisują wówczas umowę terminową z innym operatorem telekomunikacyjnym. Następnie kontaktuje się z nami dotychczasowy operator z zapytaniem, dlaczego zrywamy zawartą z nim umowę. Dopiero wtedy uświadamiamy sobie, że zawarliśmy umowę z innym, konkurencyjnym przedsiębiorcą telekomunikacyjnym, któremu jednocześnie podpisaliśmy pełnomocnictwo do rozwiązania umowy z naszym operatorem. Dochodzi wówczas do zerwania dotychczasowej umowy i przeniesienia numeru do nowego dostawcy usług.

Niemniej jednak ustawodawca przewidział sytuację, w której umowy zawierane na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa podpisywane są przez konsumentów pochopnie i pod presją czasu, uniemożliwiając im zapoznanie się z warunkami umowy w momencie jej podpisania. W takiej sytuacji konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Warto pamiętać, iż odstąpienie od umowy należy wysłać listem poleconym na adres przedsiębiorcy. Zatem konsument od dnia podpisania umowy ma 14 dni na dokładne zapoznanie się z dokumentami oraz podjęcie decyzji odnośnie korzystania z usług nowego operatora.

Warto również podkreślić, iż najczęściej grupą docelową nieuczciwych przedstawicieli handlowych są osoby starsze (największa grupa użytkowników telefonów stacjonarnych), których zbytnia ufność i otwartość jest często bezwzględnie wykorzystywana.

Istotą problemu również jest to, iż większość poszkodowanych osób nie czytała podpisywanych umów. Należy pamiętać, iż nieetyczne zachowanie przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela wprowadzającego w błąd, nie zwalnia abonenta z obowiązku zapoznania się z dokumentami pod którymi składa swój podpis.

Należy pamiętać, iż bez względu na wiek, konsument posiadający zdolność do czynności prawnych odpowiada za złożone oświadczenie woli i ponosi jego konsekwencje. Złożenie podpisu na umowie, oznacza akceptację warunków w niej przedstawionych, nawet jeśli nie zapoznał się z jej treścią. W przypadku wątpliwości co do warunków przedstawionej oferty – konsument musi pamiętać, że nie ma konieczności podpisania umowy w danej chwili.

W ostatnim czasie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE zwracając uwagę na to, że spółka telekomunikacyjna PGT – oferująca usługi pod marką Telefonia Polska Razem: 1. Wprowadza w błąd, podając się za operatora, z którym konsument ma aktualnie zawartą umowę. 2. Nie przekazuje konsumentom podpisanych umów – wszystkie dokumenty zabiera przedstawiciel PGT.

Niemniej jednak na rynku pojawiła się kolejna firma telekomunikacyjne, której przedstawiciele także w nieuczciwy sposób nakłaniają konsumentów do podpisania umowy.

Rzecznik Konsumentów apeluje szczególnie do osób starszych, aby nie podpisywać umów bazując wyłącznie na ustnych zapewnieniach akwizytora czy przedstawiciela handlowego oraz o dokładne sprawdzanie nazwy firmy, która widnieje na umowie.

Jeśli nie jesteśmy w stanie zrozumieć treści umowy – można wówczas zgłosić się do rzecznika, aby skonfrontować czy to co usłyszeliśmy ma swoje odzwierciedlenie w tym co jest na piśmie. Oczywiście nie można zwlekać z wyjaśnieniem takiej sprawy, aby nie upłynął nam termin 14 dni na ewentualne odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, ponieważ po upływie tego terminu rezygnacja z umowy zawartej pod wpływem błędu będzie znacznie trudniejsza lub niemożliwa bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

Osoby, które czują się oszukane przez nieuczciwych przedstawicieli mogą skorzystać z bezpłatnych porad prawnych Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Kontakt:

Agnieszka Cichoń - Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Godziny przyjęć interesantów:
od poniedziałku do czwartku: 7.30 - 15.30

Adres:
Starostwo Powiatowe
ul. Mickiewicza 2
59-800 Lubań
I piętro, pok. 38

tel. (0-75) 64 64 359
fax (0-75) 64 64 321
e-mail: [email protected]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Jadźka Klatka 23.10.2016 15:45
Jedna - wymieniona w treści nieuczciwa - to PGT.Cyt. Niemniej jednak na rynku pojawiła się kolejna firma telekomunikacyjne, której przedstawiciele także w nieuczciwy sposób nakłaniają konsumentów do podpisania +++++++++++++A ta co się właśnie pojawiła na rynku to kto?O kant d..y rozbić taką informację Pani Rzecznik Powiatowa albowiem potencjalni kandydaci na oszukanych nadal nie wiedzą jaka to się "właśnie" znów pojawiła i przed jaką się strzec.

malami 24.10.2016 00:02
Informacja od Pani Rzecznik jest rzetelna. Sprawą PGT zajęła się już prokuratura warszawska bo wpłynęły zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa od ponad 200 osób. I wtedy można ostrzec konsumentów podając nazwę tej telekomunikacji jak to uczynił prezes UOKiK.Natomiast w przypadku kiedy pojawiają się sygnały o nieuczciwości kolejnych telekomunikacji ale bez wszczęcia postępowania "w sprawie..." lub "przeciw..." to możemy tylko mówić o "kolejnej telekomunikacji" bez podania jej nazwy.Sorry, takie mamy prawo.A tak naprawdę to nic nam nie da poznanie nazw tych firm. W razie takiego telefonu i tak "nie słyszymy" kto do nas dzwoni bo ze sposobu prowadzenia rozmowy jesteśmy przekonani że to nasz operator.I tyle.A w szczególności ludzie starsi, którzy są przekonani że jest tylko jedna telekomunikacja ( ta którą mają) i któż inny miałby do nich numer telefonu i po co by wydzwaniał.

Jadźka Klatka 25.10.2016 20:01
Natomiast w przypadku kiedy pojawiają się sygnały o nieuczciwości kolejnych telekomunikacji ale bez wszczęcia postępowania "w sprawie..." lub "przeciw..." to możemy tylko mówić o "kolejnej telekomunikacji" bez podania jej nazwy.+++++++++Tylko po co w takim razie w ogóle taki truizm wklejać w tekst skoro nowy nieuczciwy operator branży telekomunikacji pojawia się co jakiś czas?Poza tym jeżeli jest uznany jako nieuczciwy to muszą być podstawy i opinia Urzędu Telekomunikacji - niekoniecznie wdrożone postępowanie karne, bowiem nie każda nieuczciwość jest przestępstwem.

KAROLINA 23.10.2016 14:21
Praktycznie każda firma telekomunikacyjna generuje własne zyski w oparciu o okradanie ludzi w majestacie prawa.Żaden sąd nie stanie po stronie poszkodowanego tzw.abonenta.Ale szczytem perfekcji,bezczelności w tym procederze może poszczycić się NETIA.Miałem w netii internet i nieustannie nagabywali mnie bezlimitowym telefonem komórkowym za 29,99zł miesięcznie. Po pewnym czasie zgodziłem się i telefon ten używałem jedynie w kontaktach z rodziną z pominięciem sms-sów które były płatne oraz nie używałem poczty głosowej która również była płatna(kuriozum) nigdzie nie spotykane.Pierwszy miesiąc jako podpucha przeszedł prawidłowo,ale w następnym pokazali na co ich stać rachunek że z krzesła można spaść 4758,00zł.Oniemiałem i z miejsca zadzwoniłem do konsultanta który to poinformował mnie,że rachunek jest tak monstrualny ponieważ wydzwaniałem między innymi do wróżek w Afryce i grałem w pokera w Las Vegas.Po mailowej informacji,że kieruje sprawę na drogę sądową rachunek zmalał do 700zł.W trybie natychmiastowym zerwałem z nimi umowę na internet i telefon.Ostrzegam potencjalnych przyszłych abonentów NETII, TO ARCY ZŁODZIEJE I OSZUŚCI.

Benis Bajonga 23.10.2016 20:52
Bzdura.Już to widzę jak po rozmowie z konsultantem na słuchawce cudownie zmniejsza się rachunek. Połączenia do wróżek w Afryce? A może na zegarynkę na Marsie?. Ogarnij się chłopie. Nikt, kto przepracował więcej niż 3 miesiące dla jakiegokolwiek opa nie uwierzy w Twoje cuda.

Sansui 24.10.2016 08:49
Etam, bujdy opowiadasz, 3/4 abonentów (byłych) Orange nie może być w błędzie ;-) przeszli do gorszej firmy? Niee, przecież nie są takimi idiotami żeby się nabrać na kilka zł mniejszy rachunek, to niemożliwe !! ;-D

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: pppTreść komentarza: sĄD MA WYMIERZYĆ SOLIDNĄ KARĘ ZA TAKI CZYN .Nie ma tu żadnych okoliczności łagodzących , chyba żę , prezes zdecyduje inaczej jak w podobnych przypadkach .Data dodania komentarza: 25.11.2024, 18:32Źródło komentarza: Lubań. Próbował przejechać policjantówAutor komentarza: LTSTreść komentarza: 120 rocznie . Czyli 60 na Łebie I 5000 zł na miesiąc. Opłaca sięData dodania komentarza: 25.11.2024, 18:28Źródło komentarza: Świeradów-Zdrój powoła Straż MiejskąAutor komentarza: AbderaTreść komentarza: Gdzie nie pójdzie jest wybitna! To się nazywa cudowne dziecko politytki...!!!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 18:21Źródło komentarza: Anna Żabska nowym wojewodą dolnośląskimAutor komentarza: xyzTreść komentarza: Czy redakcja potrafi czytelnikom objaśnić, jak dotychczasowe doświadczenie zawodowe nowej wojewody ma się do zadań, jakie w swoim zakresie obowiązków ma wojewoda? jak wpłynie znajomość branży turystycznej na efektywność działań popowodziowych na terenie dolnego Śląska? Pytam nie bez kozery, bo po wygranej w wyborach SLD, prezesem pks w Lubaniu został 'spadochroniarz" z Wrocławia z branży budowlanej, który notorycznie cytując Miltona, do końca swoich dni prezesownia w PKS w Lubaniu nie potrafił ogarnąć czasu pracy kierowcy. Konkretnie - bycie członkiem partii nie oznacza posiadania kompetencji zawodowych.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:53Źródło komentarza: Anna Żabska nowym wojewodą dolnośląskim
ReklamaPowiat Lubań
Reklama