10 grudnia wraz z rozpoczęciem regularnych kursów pasażerskich na linii kolejowej nr 317 między Gryfowem Śląskim a Świeradowem-Zdrojem w czterech miejscach uruchomiono samoczynną sygnalizację przejazdową. Na przejazdach drogowo-kolejowych w Proszówce, dwóch przejazdach w Mirsku i jednym w Świeradowie - Zdroju, oprócz krzyży św. Andrzeja i sygnalizacji świetlnej zamontowano kamery monitorujące zachowania kierowców.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, która jest zarządcą tej linii kolejowej montuje takie same systemy na swoich przejazdach kolejowych i z powodzeniem karze niefrasobliwych kierowców mandatami za przejechanie przez przejazd na czerwonym świetle. - czytamy w wiadomości od jednego z naszych czytelników.
Już we wrześniu 2021 roku DSDiK chwaliła się nagrodą przyznaną przez Urząd Transportu Kolejowego za wdrożenie systemu monitoringu ruchu na przejeździe kolejowym kategorii D w Pasikurowicach (powiat wrocławski).
Urządzenia rejestrujące kierowców, którzy wjeżdżają na przejazd, gdy pali się już czerwone światło, zamontowała na nasze zlecenie firma Protel Sp. z o.o. Liczba wypadków od razu zmalała! - czytamy w notce prasowej DSDiK.
Zmalała, bo posypały się mandaty i to w dużych ilościach. Rekordzista za zignorowanie znaku STOP kilkadziesiąt razy miał stracić prawo jazdy i zapłacić kilkanaście tysięcy złotych grzywny.
W międzyczasie zmienił się taryfikator za wykroczenia drogowe, a przejazd na czerwonym świetle na przejeździe kolejowym jest jeszcze surowiej traktowany niż na drodze.
Art. 97a pkt 1 KW w zw. Z par 98 ust. 5 ZSD
Naruszenie zakazu wjeżdżania na przejeździe kolejowym za sygnalizator przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, lub za inne urządzenie nadające sygnały. Kwota mandatu: 2000 zł [recydywa 4000 zł]. Punkty: 15.
Każdy kierowca powinien stosować się do przepisów, zachować szczególną ostrożność, i nie jeździć "na pamięć". Kierowcy, którym się „spieszy” i zignorują STOP, mogą słono zapłacić.
Przejazdy kolejowo-drogowe dzielimy na:
- kategoria A – ruchem kieruje wykwalifikowany pracownik przy pomocy sygnałów ręcznych, systemów lub urządzeń (rogatki na całej szerokości jezdni, sygnalizacja świetlna);
- kategoria B – ruchem kieruje samoczynny system, który włącza sygnalizatory drogowe i zamyka rogatki;
- kategoria C – ruchem kieruje samoczynny system poprzez sygnalizację drogową (brak rogatek);
- kategoria D – brak systemów kierujących ruchem, rogatek i sygnalizacji.
Napisz komentarz
Komentarze