W miniony weekend na facebookowym profilu o nazwie „Hotel Karpacz” pojawiła się informacja o konkursie, w którym główną nagrodą był tygodniowy pobyt w jednym z renomowanych hoteli. A wystarczyło udostępnić post z informacją o konkursie i podać swoje imię w komentarzu. Instrukcje bez namysłu wykonało blisko 80 000 internautów.
Wyniki konkursu pojawiły się już następnego dnia. Post zawierał linki do facebookowych kont laureatów konkursu. Co ciekawe, jeden z nich prowadził do własnego konta, więc każdy uczestnik był automatycznie na liście zwycięzców. Aby odebrać nagrodę „wystarczyło” wysłać dwa sms`y pod wskazany numer. Koszt jednego to 30,75 zł , więc każdy „zwycięzca” prócz tego, że musiał „obejść się smakiem” tracił dodatkowo 60 zł.
Wiadomość tą publikujemy ku przestrodze dla wszystkich użytkowników facebooka. Podobne „konkursy” cieszą się teraz bardzo dużym zainteresowaniem, a użytkownicy pod wpływem chwili wykonują instrukcje nie sprawdzając autentyczności całej zabawy. Co więcej nie sprawdzają czy konkurs opatrzony jest stosownym regulaminem.
Napisz komentarz
Komentarze