Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
wtorek, 29 kwietnia 2025 07:03
Z ostatniej chwili!
  • Po 20. zgłoszono pożar budynku mieszkalnego w Pobiednej, na miejsce jadą kolejne zastępy straży pożarnej. Na miejsce jest utrudniony dojazd, strażacy muszą dowozić wodę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wycofanie papierowych paragonów korzystne dla klientów?

Gubisz często sklepowe paragony? Już niedługo przestanie to być twoim problemem, dlatego że zostaną one zastąpione elektronicznymi. Konsumentom ułatwi to składanie reklamacji i monitorowanie swoich wydatków, państwu – pomoże w walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami.
Wycofanie papierowych paragonów korzystne dla klientów?

„Ministerstwo Rozwoju planuje wprowadzenie elektronicznych paragonów. Oznacza to, że konsumenci będą mogli otrzymywać dowody zakupów esemesem, mejlem czy też ściągać je po zalogowaniu się do odpowiedniego portalu. To duże udogodnienie dla klientów, ponieważ dostęp do elektronicznych paragonów będzie możliwy w każdej chwili” – mówi Robert Łaniewski, prezes zarządu Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.

Projektowane zmiany mają oczywiście bardzo duże znaczenie także dla przedsiębiorców. Będą oni musieli używać urządzeń fiskalnych z tzw. modułem komunikacyjnym, który będzie przekazywał elektroniczne paragony do systemów Ministerstwa Finansów (MF). Co ważne, moduły te zostaną dostosowane do terminali płatniczych, więc sprzedawcy i usługodawcy nie będą mieli problemów z przyjmowaniem płatności bezgotówkowych.

Wprowadzenie elektronicznych paragonów ułatwi ponadto walkę z przedsiębiorcami działającymi w szarej strefie. „Zmiany mają uszczelnić system. Przekazywane dane będą umożliwiały MF lepszy nadzór nad tym, co się dzieje w punktach handlowo-usługowych bez konieczności przeprowadzania fizycznych kontroli. Wystarczy, że będzie to sprawdzane w systemach Ministerstwa” – informuje ekspert. Załączniki do komunikatu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

darek 24.08.2016 09:39
Znając nasze realia to system się zaraz posypie, będzie niewydolny, jakaś afera przy tym korupcyjna. No i ze 2 lata opóźnienia. A jak zabraknie prądu to ...... Do dupy to będzie. jak ktoś nie ma komputera, smartfona. ( A kupa jest takich osób, szczególnie starszych ) . To zostanie pozbawiony możliwości reklamacji , oddania towaru itp ?? ja osobiście nie życzę sobie podawania nr, tel , czy maila w sklepie, czy zakładania jakiegoś tam konta.. I tak już przychodzi tyle niechcianych wiadomości, .... Bo zaraz gdzieś te numery ktoś tam komuś sprzeda, i co drugi dzień dzwonią z jakimiś promocjami, garami, czy wizytą u doktora za darmo...

Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Zajęcia korekcyjne
Rolki
owd
Wystawa Magdalenki
Szkrab
noc muzeów
LAWA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama