Pani Ania na początku każdych zajęć prosiła uczniów o przypomnienie cech charakterystycznych bakterii i, tu należy pochwalić naszych gimnazjalistów, wszystkie klasy poradziły sobie doskonale z tym zadaniem. Następnie pani prowadząca opowiadała o swojej pracy, a także o hodowli oraz sposobach rozpoznawania bakterii chorobotwórczych.
Jednak najbardziej spektakularne były wyhodowane na specjalnych podłożach mikrobiologicznych kolonie bakterii. Nasi uczniowie z ogromnym zainteresowaniem oglądali zawartość kolejnych szalek Petriego. W zadziwienie wprowadził uczniów antybiogram, czyli sposób sprawdzenia jaki antybiotyk najefektywniej zniszczy dany szczep bakterii chorobotwórczych. Zajęcia zakończyły się krótką kartkówką sprawdzającą podstawowe informacje z warsztatów. Gratuluję moim uczniom świetnych ocen, ale przede wszystkim zdobycia praktycznej wiedzy. Bardzo serdecznie dziękujemy pani Ani za niecodzienną lekcję biologii.
Napisz komentarz
Komentarze