Program Rozwoju Instytucjonalnego to polityka zarządzania jakością dostosowana do potrzeb jednostek samorządu terytorialnego. Obejmuje cztery etapy postępowania tj. analiza instytucjonalna, planowanie rozwoju instytucjonalnego, wdrażanie zmian instytucjonalnych oraz ocenę efektów.
W ramach programu diagnozie podlegały następujące obszary zarządzania: przywództwo i zarządzanie strategiczne, zarządzanie zasobami i procesami, w tym zarządzanie finansami, mieniem, technologiami informacyjnymi, procesami oraz projektami, zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji. Partnerstwo publiczno – społeczne, publiczno – publiczne oraz współpraca z przedsiębiorcami. Oceniono także zarządzanie usługami publicznymi (administracyjnymi, społecznymi, technicznymi) oraz bezpieczeństwo i wspieranie rozwoju gospodarczego.
Projekt realizowano z uczestnictwem ekspertów zewnętrznych, pracowników naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej w Krakowie. Pomyślny proces akredytacji zakończono wydaniem poświadczenia skutecznego użytkowania metody Rozwoju Instytucjonalnego.
Napisz komentarz
Komentarze