Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 27 września 2024 11:25
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro
Reklama

Robić rondo czy nie?

Co zrobić z dosyć kolizyjnym skrzyżowaniem? Stawiać rondo, czy nie? To jest pytanie, na które odpowiedzi szukają wszyscy. Ciekawie problem ten postanowiono rozwiązać w Karpaczu.
Robić rondo czy nie?

O budowie rond w naszym mieście głośno jest od dawna. Ostatnio kroki w kierunku tworzenia aż trzech drogowych „obwarzanków” podjęli nawet nasi włodarze – starosta i burmistrz, o czym pisaliśmy na naszym portalu. Jak to jednak w takich dyskusjach bywa głosy są podzielone o czym przekonać się możecie choćby czytając komentarze pojawiające się pod artykułami w tym temacie. Część osób przekonana jest, że budowa ronda ułatwi życie kierowcom, poprawi bezpieczeństwo i jest niezbędna. Oczywiście z drugiej strony znaleźli się ci, którzy takiemu rozwiązaniu mówią stanowcze nie. I jak tu zjeść ciastko i mieć ciastko?

Salomonowe rozwiązanie znalazł burmistrz Karpacza Bogdan Malinowski. Kilka dni temu w tej miejscowości powstało rondo „na próbę”. Ruch okrężny zastąpił tam klasyczne skrzyżowanie ulic Konstytucji 3 Maja i Obrońców Pokoju.

- Spróbowaliśmy zrobić namiastkę ronda i będziemy obserwować jak sprawdzi się to rozwiązanie przez jakiś czas. Później zastanowimy się czy to dobry sposób, aby rozwiązać ten problem komunikacyjny w naszym mieście.mówił burmistrz Karpacza reporterom Radia Wrocław.

Póki co ustawiono centralną wyspę z prefabrykowanych elementów z tworzywa sztucznego i ustawiono stosowne znaki. Jeśli rondo się przyjmie, zostanie już docelowo przebudowane po wakacjach. Warto obserwować poczynania tego przedsięwzięcia i zastanowić się jakie skutki przyniesie przebudowa w naszym mieście.


Robić rondo czy nie?

Robić rondo czy nie?

Robić rondo czy nie?

Robić rondo czy nie?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Nowicki 04.07.2014 18:16
zacytuję Gonza "Tu wystarczy wprowadzić czasowy postój (max 30 minut + strażnik miejski do pilnowania), żeby te busy handlarzy zniknęły i byłyby miejsca. Busy po rozładowaniu na parking pod cmentarzem" i nie trzeba nic więcej prócz dwóch znaków do załatwienia paru miejsc parkingowych. Każdemu kto potrzebuje świeżych produktów wystarczy pół godziny na zakupy. Pan handlarz zrekompensuje sobie wysiłek fizyczny złotówkami od większej ilości zadowolonych klientów.

wed 04.07.2014 12:15
Zlikwidować ten rynek w diabły i będzie spokój, te budy straszą, zostawić można jedynie mały placyk dla płodów rolnych, reszta rupieci, szmat, starych opon weg i okaże się, że dodatkowy parking nie będzie potrzebny.

3ed 03.07.2014 17:51
rozpisałem się jak nigdy idę na grilla bo pogoda ładna, a jutro ma się zjebać ;)

3ed 03.07.2014 17:51
widzę, że konkurencja z płatnego parkingu przy rynku lobbuje pomysł budowy parkingu po drugiej stronie ulicy;) Fakt pomysł ciekawy, ale już skreślmy od górnie, a szkoda. Bo akurat tą kwestię można byłoby przemyśleć tak jak stwierdził Robbert można by przemyśleć i coś zrobić w tym kierunku. Wszyscy handlujący na rynku pewnie byliby zgodni, że powiększenie miejsc parkingowych to zawsze dodatkowi klienci. Można by przesunąć parking istniejący i wyciąć te krzaki i zyskać dodatkowe miejsce przestrzeni 50-60 cm i z drugiej strony ten kawałek zielni przy jezdni zagospodarować. Nawet można byłoby posadzić młode ładne drzewka jak to zrobili na ulicy wrocławskiej wygląda to bardzo ładnie i estetycznie. Nawet te lampy nadawały by się do wywalenia i zamontowania energooszczędnych i bardziej wydajnych... A idąc tym tropem można tam zamontować kamery monitorujące bo biedna policja często tam stoi po nocach i pilnuje (pewnie swojego auta), a tak mogli by się zająć czymś bardziej pożytecznym.

czekoczeoklada 03.07.2014 14:10
Widać wakacje trwają bo dzieci z ograniczeniem mózgowym piszą takie farmazony: "z buta sobie troche pochodz bo niedlugo do pokoju po schodach wjedziesz" ;) . Ciekawe jak Lubań ma być atrakcyjny dla turystów lub osób przejezdnych im też powiesz, że mają iść na piechotę? ;) ... Lubań jest zapchany od aut mieszkańców samego Lubania. Taki turysta lub przejezdny np. Niemiec jak nie będzie miał gdzie zaparkować to nie zrobi zakupów w Lubaniu tylko gdzieś indziej i nie zostawi u nas swojej gotówki, a traci na tym tylko nasze miasto i przedsiębiorcy. Nie chcę porównywać Lubania do Wrocławia, który ma prawie milion mieszkańców i my sobie nie radzimy z tak małą ilością mieszkańców w Lubaniu.

sprz 03.07.2014 12:51
Handluje na rynku od lat więc mogę się na temat "parkingu" wypowiedzieć. Mam wielu znajomych, którzy sami narzekają tym samym potwierdzają, że jest coraz gorzej w tym mieście zaparkowaniem auta i rezygnują z zakupów na rynku każdy płacze, że nie ma pieniędzy, a gdzie nie spojrzeć stoją auta i brak wolnych miejsc. Z doświadczenia sprzedawcy, ale także kierowcy powiększenie parkingu koło rynku zwiększa atrakcyjność samego rynku ponieważ jest miejsce parkingowe dla kierowcy i jest kolejny potencjalny klient, który przyjdzie i kupi produkt. Ten parking to nie tylko większa wygoda dla kierowców, ale i dla nas z punktu widzenia handlowców każde dodatkowe miejsce to potencjalny klient. Dzięki temu ja mam na chleb i mogę nakarmić dzieci i wysłać do szkoły. Panie burmistrzu wycięcie kilku drzew to nie "pustynia", bo można przecież posadzić ładne młode drzewa w miejsce tych starych.

Arkadiusz Słowiński 03.07.2014 10:00
W sprawie ronda na skrzyżowaniu ulic: Podwale, Zgorzelecka, Ratuszowa działamy zgodnie z wcześniejszymi uzgodnieniami. W lipcu samorząd miasta Lubań wraz ze Starostwem Powiatowym złoży wniosek o dofinansowanie budowy ronda w ramach „Dolnośląskiego programu przebudowy i remontów dróg wojewódzkich”. Oczywiście deklarując swój udział własny ze środków budżetów samorządu w tym przedsięwzięciu. Jeżeli wszystko by poszło tak jak należy to prace na wspomnianym rondzie ruszyłyby w przyszłym roku.Co do pomysłu zagospodarowania terenów zielonych wzdłuż muru obronnego pod parking to jestem zdecydowanie przeciwny takiemu rozwiązaniu. Nie przykładając - to tak jakby ktoś wpadł na pomysł aby krakowskie Planty zamienić w kolejną betonową pustynie dla samochodów.

Robbert 03.07.2014 12:14
dlaczego pustynię? przecież można umiejętnie wygospodarować dosłownie nie więcej niż 2 metry tego trawnika przy ulicy zostawiając drzewa w spokoju... Gdy mamy być szczerzy to za czasów rowińskiego wycięto w pień zdrowe solidne drzewa na ul. Wojska Polskiego, a dokładnie Aleja Metalowców bo przeszkadzały szlachcie i to jest roboenie pustyni.

adam 03.07.2014 22:41
Inicjatywa godna poparcia.

elsol 03.07.2014 09:13
Zgadzam się z przedmówcą jak jest rynek to parking przy rynku bardzo szybko się zapycha i brakuje miejsc... może 6 lat temu parking zdawał egzamin, ale na dzień dzisiejszy i patrząc na przyszłość nie zdaje to egzaminu. Aut jest coraz więcej jednak ludzie chodzą/jeżdżą na ten rynek. Zrobienie tam porządku z tymi "krzakami" i po drugiej stronie ulicy parkingu byłoby prawdziwym wyzwaniem dla nowej ekipy rządzącej.

egon 02.07.2014 20:45
co do ronda to by przydało by sie w lubaniu kolo rynku

Kristof 02.07.2014 19:46
Popieram ,,Szczeregokolesia"!!Dano powinno być w Lubaniu conajmniej jedno rondo!!!Chodniki też powinny być porobione,bo jeszcze dużo jest zrujnowanych!!!

egon 03.07.2014 00:11
Kristof ale poco robić ronda lub chodniki wola rozbierać garaże komórki zagospodarowane miedzy innymi tak jak ummie na podwórku czy na warszawskiej czy robotniczej lepiej na Waryńskiego 2 lub 3 dom sobie wola wybudować albo nowego SUV-a pod domem postawić a matki z dziećmi z kolejowej i okolic na plac zabaw to na osiedla muszą zasuwać żeby dzieci sie pobawiły ,,,,...paranoja

czekoczekolada 02.07.2014 19:41
skoro jesteśmy przy rondach dodam pewną kwestię od siebie ponieważ aż się prosi o parking po drugiej stronie ulicy przy rynku bo jak są dni handlowe nie ma gdzie zaparkować aby się dostać na rynek i żeby jakiś ekolog nie płakał, nawet nie trzeba usuwać drzew można to zrobić zostawiając nawet drzewa... jak poniżej na obrazku.

gosc 02.07.2014 21:22
kompletna bzdura juz z jednej strony nie mozna wpiac sie do ruchu a tu parking z drugiej i to przy fajnych murach i fajnym skwerze? z buta sobie troche pochodz bo niedlugo do pokoju po schodach wjedziesz

erka 02.07.2014 22:06
a co mają mury do parkingu ? nikt ich nie chce ruszać i przestawiać... tam jak jest ruch to jest faktycznie ciasno, ale wystarczy pozbyć się tych krzaków i trawników po obu stronach i nie będziesz miał problemów z parkingiem.

Gonzo 02.07.2014 23:03
Tu wystarczy wprowadzić czasowy postój (max 30 minut + strażnik miejski do pilnowania), żeby te busy handlarzy zniknęły i byłyby miejsca. Busy po rozładowaniu na parking pod cmentarzem

Gość 02.07.2014 15:04
A może by tak w pierwszej kolejności zrobić nawierzchnię drogi przy Urzędzie Skarbowym (ul. Stara). Dziury są fatalne i co raz większe, można zgubić zawieszenie .... Dodam, iż prawdopodobnie prace remontowe tego odcinka miały się zakończyć w maju.... Mamy już lipiec, a dziury jak były tak są...

Mistrzostwoświata 02.07.2014 18:17
Widzisz nie zrobili jeszcze tam nawierzchni bo robili laserowe wodotryski na fontannie koszt 80 tys zł lekką ręką sobie wydali... nie wiem kto kogo na mówił na to, ale powinien ten ktoś polecieć na zbity ryj za takie podsuwanie debilnych pomysłów. A co do urzedu skarbowego tam powinni zrobić kostkę, a nie asfalt bo jak kostka się zapadnie to przyjdą specjaliści wyciągną parę kostek dadzą piachu i włażą kostkę... podobnie zrobili za kościołem św. trójca i jest tam naprawdę pięknie

normalny 02.07.2014 21:16
debilna wypowiedz.trzeba robic i to i to. obie inwestycje swiadcza o miescie. dziwne czemu nie robil tego Rowinski i PO przez 25 lat ich rządów.

erka 02.07.2014 21:56
debilem to jesteś ty... za kadencji rowińskiego robili tą fontannę i wcale nie potrzebowała pilnego remontu był to zbędny wydatek nie przemyślany i dziecinny. w tym mieście ludzie czekają na ważniejsze zmiany i słyszą, że brak funduszy, a tutaj na taki bzdet się znalazło cuda,

normalny 02.07.2014 23:52
a ty slepcem z zaćmą na PO i ich afery. Bo chyba tak robili zeby jakis koles zarobil za nic bo efektow tej roboty nie bylo widac. Ale to normalka od glowy psuje sie ryba i w warszafce i lubaniu PO ta sama klika kolesi. Wroc do ogolniaka jak nie odrozniasz "debilna wypowiedz" od "debil" - za to drugie mozesz trafic pod sąd.

gosc 02.07.2014 21:19
ponoc maja juz zaczynac wiec nie klekotaj bezsensownie jezorem, czekalismy 25 lat za Rowinskiego i nareszcie sie doczekalismy za Slowinskiego. A ile chcesz tam zasuwac zeby az zgubic zawieszenie? kolejny wariat drogowy?

Szczerykoleś 02.07.2014 14:56
krzyżówka na wojska polskiego/worcella też powinna przejść jakiś remont... Lustereczko nie zdało egzaminu mało kto wie, że tam stoi, a nawet jak już wiedzą, że tam jest to i tak nikt nie patrzy... jakoś kilka dni temu znowu tam był dzwoneczek, nie było policji i ofiar, ale porysowane zderzaki dogadali się między sobą i tyle w temacie. Postawienie tam świateł też nie miałoby sensu bo największy jest ruch przed godziną 8:00 rano jak każdy jedzie do pracy lub szkoły i jak jest godzina 15:00 jak każdy wraca z pracy lub ze szkoły... nie wiem czy akurat rondo w tym miejscu miało by sens, ale trzeba brać pod uwagę, że to jest jedyna krzyżówka, która łączy całe osiedla z Lubaniem jeśli dojdzie na tej krzyżówce do poważnej tragedii to nie ma możliwości aby dojechała kartka gdzieś na osiedle jak zablokuje się ta krzyżówka bo to jedyna droga chyba, że ktoś pojedzie obwodnicą i polami, ale to też nie zda egzaminu... i tak się teraz zastanawiam dlaczego nie ma dojazdu do szpitala inną drogą niż ta krzyżówka ?

ffr4ed 02.07.2014 13:34
jeszcze dodam aby tylko zrobili te światła koło sądu... zielone świeci się za krótko, a jak zaczyna się ruch to jest masakra jak ktoś zaczyna skręcać jeszcze w lewo i czeka, aż przejdą z nad przeciwka to już całkiem bo krew zalewa człowieka... Mogliby zwiększyć czas zielonego światła i dać jakiś czujnik ruchu czy coś... Nie twierdzę aby tam zrobili rondo bo to już przesada.

ffr4ed 02.07.2014 13:23
W Lubaniu są potrzebne co najmniej dwa ronda. Najważniejsze rondo powinno powstać jak jest orlen-kaufland nie tylko ułatwi to życie kierowcom, ale też bezpieczeństwo poruszania się już nie raz byłem światkiem jak niektórzy kierowcy jeżdżą tam za szybko. Drugie rondo między Netto-Biedronka. W Lubaniu można by zrobić eksperyment z rondem podobnie jak ci w Karpaczu... w mieście jak jest bank bgż wyłączyć światła pozakrywać znaki i postawić wysepkę i przetestować czy się sprawdzi;)... Zgorzelec już dawno to załatwił, a mu mamy debatować wstawiać czy nie?

Bloody 02.07.2014 17:55
POPIERAM koło orlenu wyjechać jest bardzo trudno...Rondo znacznie by ułatwiło życie

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
Samuraj
Narodowe Czytanie
manukultura
planszówki
warsztaty kosmetyki
Akcja szkło
warsztaty pieczenia chleba
warsztaty zielarskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
KOMENTARZE
Autor komentarza: FankaTreść komentarza: Jedno trzeba przyznać dla eLubań. Czytałam ten „artykuł” (chociaż ciężko te wypociny pana komendanta nazwać artykułem) na kilku portalach informacyjnych i tylko eLubań zdecydował się na poprawienie w nim błędów stylistycznych, interpunkcyjnych i ortograficznych. Starając się chociaż w minimalnym stopniu zrobić z tego tekst pisany po polsku.Data dodania komentarza: 27.09.2024, 09:29Źródło komentarza: Obóz Samuraja w Borowicach. Treningi, wyzwania i górskie wędrówkiAutor komentarza: PolonistaTreść komentarza: Poprawna pisownia to GAŁĄŹ. https://www.korektortekstu.pl/jak-sie-pisze/galaz-czy-galezData dodania komentarza: 27.09.2024, 09:16Źródło komentarza: Gałąź leżąca na drodze była przyczyną typowej kolizjiAutor komentarza: Słownik do ręki!Treść komentarza: Imię ojca i syna.... Wilhelmina bo zaraz się lewą nogą przeżegnam. Mówimy gałęź gospodarki czy gałąź gospodarki? Co Ty tworzysz nowy język polski? Jeżeli bolą mnie ZĘBY, to jeden boli mnie ZĄB, a nie zęb.Data dodania komentarza: 27.09.2024, 09:09Źródło komentarza: Gałąź leżąca na drodze była przyczyną typowej kolizjiAutor komentarza: SoniaTreść komentarza: A ten zbiornik w Kościelniku to dobry pomysł i w lecie mieszkańcy Lubania i okolicznych miejscowości mieli by się gdzie popluskać i temat basenu może by się skończył.Data dodania komentarza: 27.09.2024, 08:36Źródło komentarza: Powódź 2024 - podsumowanie działań ratunkowych i zniszczeń w Lubaniu
ReklamaPowiat Lubań
Reklama