Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 3 lutego 2025 20:45
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

BURMISTRZ MIASTA LUBAŃ LIST OTWARTY W imieniu firm gastronomicznych, jak i mieszkańców miasta Lubań zwracam się z prośbą do pana Burmistrza Miasta Lubań jako organu zarządzającego Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Lubaniu, o dokonanie kontroli i wyjaśnienia, jak interpretować na przyszłość zapisy pojawiający się w ogłoszeniach przetargowych powyższej instytucji.
List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

Chodzi przede wszystkim o wyjaśnienie  zapisu „wymaganego okresu doświadczenia i wiedzy, by spełnić warunki udziału w przetargu” na podstawie ostatnio przeprowadzonego przetargu na: „Przygotowanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w II półroczu 2013 roku” – numer ogłoszenia: 83381 – 2013r.

Przetarg ten wygrała firma „GASTRO- FAZA”  ul. Jana Pawła II 5, 67-320 Małomice, której oferta wg zamawiającego odpowiadała wszystkim wymaganiom określonym w ustawie o przetargach publicznych oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i została oceniona jako najkorzystniejsza, by świadczyć wysokiej jakości usługi w miejsce zlikwidowanej stołówki na ul. Bankowej 8 w Lubaniu

W powyższym przetargu czytamy, by wziąć udział należy:

„III.3.2) Wiedza i doświadczenie – Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) realizowali lub realizują usługi, których przedmiotem było/jest przygotowanie i wydawanie gorących posiłków w ilości co najmniej 50 dziennie.(…) W przypadku gdy podmiotami, na rzecz których świadczone były/są usługi, są osoby fizyczne wykonawca musi wykazać średnią arytmetyczną ilość posiłków dziennie, przeliczoną za okres ostatnich 3 miesięcy przez upływem terminu składania ofert.(…).”

„III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.”

Firma GASTRO-FAZA pani Karoliny Sieniuć, która wygrała przetarg – rozpoczęła działalność gospodarczą dopiero 29 kwietnia 2013r. – załącznik nr 1. Wówczas został jej nadany NIP i Regon, co oznacza, że ta Pani nie prowadziła wcześniej firmy. Zasadniczym pytaniem jest, jak przedsiębiorcy chcący brać udział w kolejnych przetargach miejskich mają interpretować stwierdzenie, że okres doświadczenia, może być krótszy niż 3 lata? Czy w takim razie, wystarczające będzie jeśli na 30 dni przed wymaganym terminem złożenia oferty wystarczy założyć firmę, żeby posiadać już wymaganą wiedzę i doświadczenie, jak to uczyniła firma GASTRO-FAZA?

Wiele firm gastronomicznych nie odważyło się złożyć swojej oferty, gdyż funkcjonuje zaledwie rok na rynku. Firmy te, jak i wszyscy byli klienci stołówki z ulicy Bankowej, nie mogą uwierzyć, że tak krótki okresu jak 30 dni, wystarczył by udowodnić swój profesjonalizm i doświadczenie w przygotowywaniu wysokiej jakości posiłków. Ogólnie ciężko jest ocenić firmę, która funkcjonuje tak krótki okres, nawet gdyby jej właściciel pracował wiele lat w innej, zarządzanej przez inny podmiot gospodarczy. Ponieważ większym ryzykiem jest pracować jako przedsiębiorca na swój rachunek, niż u kogoś innego. Dlatego jak firma działająca tak krótko jak GASTRO-FAZA może udowodnić swoje doświadczenie i wiedzę w przygotowywaniu, i obsłudze 50 posiłków dziennie, by móc świadczyć w sposób profesjonalny usługę z przetargu? Jak można udowodnić stabilność finansową oraz przedstawić zaświadczenia o wykonywanych usługach, jeśli nie ma się stworzonej własnej historii firmy? Zwracam uwagę, że współpraca z tak młodą firmą obarczona jest niestety wysokim ryzykiem, stąd zasadnym wydaje się wymagany dłuższy okres doświadczenia i funkcjonowania na rynku gastronomicznym. Zwłaszcza, że gwarantowało się mieszkańcom, że będą świadczone usługi gastronomiczne na wysokim poziomie w miejsce zlikwidowanej stołówki z Bankowej 8 w Lubaniu.

Co istotne pod tym samym adresem co firma GASTRO-FAZA Karoliny Sieniuć zarejestrowane  są dwie firmy gastronomiczne: „TEMIR” Teresy Sieniuć i „TEMIR” Mirosław Sieniuć (od 1999r. do lutego 2013r. działające jako spółka cywilna „TEMIR” S.C. Teresa i Mirosław Sieniuć) – załącznik nr 2 i 3. Firmy te działają wiele lat na rynku, jednak nie wystartowały w przetargu. Czy może w takim razie, dla MOPS w Lubaniu wystarczyło doświadczenie i wiedza kogoś z rodziny prowadzącego działalność gospodarczą z dziedziny gastronomii,  by spełnić wymogi z ogłaszanego przetargu?? Tyle, że zgodnie z obowiązującymi przepisami musiałoby chyba powstać konsorcjum takiej firmy rodzinnej?? Tutaj jednak nie startowała firma „TEMIR” z „GASTRO-FAZA” w przetargu, a jedynie młoda firma zarejestrowana od 30 dni. Nawet praca w „rodzinnej” firmie, jeśli nie było się współwłaścicielem nie powinno wystarczyć by móc spełnić wymaganiom zawartym w przetargu.

Wszystkie powyższe informacje, które są dostępne publicznie, budzą wiele niejasności i zastrzeżeń przede wszystkim co do rzetelności przeprowadzanego przetargu i wymaganego udokumentowanego doświadczenia funkcjonowania firmy by w nim startować. Dlatego w imieniu wszystkich firm gastronomicznych, jak i mieszkańców korzystających wcześniej z stołówki z ul. Bankowej 8 w Lubaniu, zwracam się z prośbą o udzielenia wyjaśnienia jak na przyszłość odczytywać możliwości krótszego okresu wymaganego doświadczenia, by móc startować w przetargach organizowanych przez MOPS w Lubaniu oraz czy firma GASTRO-FAZA spełniła wymagane kryteria mimo, że została zarejestrowana 29 kwietnia 2013r., czyli zaledwie miesiąc przed ustalonym terminem przetargu.

Z poważaniem:
Robert Daszkiewicz

Do wiadomości:
Radni Miasta Lubań
Mieszkańcy miasta Lubań


List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań

List Otwarty do Burmistrza Miasta Lubań


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
piknik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Zawsze prawda !!!Treść komentarza: Jak można zaczynać tak dużą inwestycje bez zabezpieczonych środków finansowych .Budowa tak dużej sieci ciepłowniczej i braku możliwości jej dociążenia to wyrzucanie pieniędzy w błoto prokurator dla prezesa zarządu i rady nadzorczej .Widać że w firmą trzeba dobrze potrząsnąć i dać jej nowej krwi aby inwestycje były trafione i przynosiły korzyści dla PEC lubań miasta i mieszkańcówData dodania komentarza: 3.02.2025, 18:57Źródło komentarza: Lubań. Są wyniki audytu, prezes PEC odwołanyAutor komentarza: PiątyTreść komentarza: Panie burmistrzu litości. Przecież każdy ma swój rozum i domyślał się, że odwołanie prezesa było planowane od dnia wyborów samorządowych. Reszta to zwykła ściema. Było trzeba być mężczyzną i odwołać prezesa od razu jak panu nie leżały jego poglądy polityczne, a nie czekać na jakiś audyt robiony przez osobę opłacaną z urzędu i teraz się nim zasłaniać. Co do nowego prezesa to mówi się, że chyba były jakieś niezgody między mim i byłym prezesem. Czy to prawda? Jest też nowy prezes na mieście kojarzony od jakiegoś czasu ze środowiskiem burmistrza Wieczorka. Ciekawe czy to prawda? Zatem czy wybrano fachowca?Data dodania komentarza: 3.02.2025, 18:54Źródło komentarza: Lubań. Jest nowy prezes PECAutor komentarza: WilhelminaTreść komentarza: Od dawna już tak powinno być - właściwy człowiek na odpowiednim stanowisku. Gdyby nie on to ten nasz PEC już dawno padłby jak pies Pluto.Data dodania komentarza: 3.02.2025, 18:51Źródło komentarza: Lubań. Jest nowy prezes PECAutor komentarza: MiśTreść komentarza: Jak winnych nie ma, a rada nadzorcza ? A no tak jeden czlonek tej rady wlaśnie został prezesem tej spółki. A powinna być także wymiana całej rady nadzorczej...Data dodania komentarza: 3.02.2025, 18:49Źródło komentarza: Lubań. Są wyniki audytu, prezes PEC odwołany
ReklamaPowiat Lubań
Reklama