Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
niedziela, 24 listopada 2024 16:05
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Ile kosztuje miasto, cz. 1 - oświata

Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, chcąc wyremontować drogę a z jakimi, chcąc wybudować boisko? Ile miejskich pieniędzy przeznacza się na edukację i kulturę? Przedstawiamy w odcinkach zestawienia pomagające zorientować się w zagadnieniach miejskiego budżetu.
Ile kosztuje miasto, cz. 1 - oświata

- Pierwsze dane z serii "Ile kosztuje miasto" zostały udostępnione mieszkańcom w samorządowym biuletynie informacyjnym – mówi burmistrz Lubania Arkadiusz Słowiński. - Zostały one dobrze przyjęte, pojawiły się głosy, żeby kontynuować inicjatywę, przystosowując ją jednak do mediów internetowych. Bez takich danych trudno dyskutować o potrzebach miasta. A dyskusje są konieczne. Często mówimy jako samorządowcy, że zrobiliśmy coś „w odpowiedzi na głosy mieszkańców”. Bo lubanianie zgłaszają swoje potrzeby, na przykład w rozmowach z radnymi. Te racje i głosy trzeba zawsze ważyć, zdarza nam się tłumaczyć, że na coś pieniędzy wystarczyło a coś innego musi dopiero pozostać w planach na później. Nie każdy musi znać się na kosztach budowy większych obiektów czy specjalistycznych robót. Pomyśleliśmy więc, że dobrze by było jakoś to zobrazować.

Pierwszy odcinek internetowy poświęcamy edukacji.

Edukacja, czyli oświata to jedno z najważniejszych zadań realizowanych przez samorząd. Na koszt edukacji składa się działalność placówek. Inwestycje w budynki oraz ich wyposażenie.

- miesięczny koszt utrzymania dziecka w miejskim żłobku: 920,85 zł (2017), 1014,13 (2018)

- miesięczny koszt utrzymania dziecka w miejskim przedszkolu: 871,08 zł (2017), 874,54 (2018)

- miesięczny koszt utrzymania dziecka w miejskiej szkole podstawowej: 640,58 zł (2017), 715,08 zł (2018)

- łączny koszt budowy dwóch boisk przy SP1 nr 1 (2016-2017): 837 672 zł

- wszystkie konieczne inwestycje przygotowujące szkoły podstawowe i gimnazja do reformy: 308 189 zł

- kompleksowy remont (termomodernizacja) budynku GM1 przy ul. Skalniczej (2015): 875 747 zł

- finansowy standard A subwencji oświatowej na ucznia rocznie: 5292,78 zł (2017), 5409,11 zł (2018)

- wydatki poniesione na pracownię chemiczną w SP4: 73 433 zł

- średnie miesięczne wydatki poniesione na ogrzewanie przedszkola miejskiego (2017): 11 894 zł

- średnie miesięczne wydatki poniesione na ogrzewanie miejskiej szkoły podstawowej i gimnazjum (2017): 33 379 zł

(ŁCR)

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Tupolew 22.09.2018 16:10
Jeśli już mówimy o edukacji, to dlaczego ani słowa o najbardziej kosztownej "inwestycji" jaką jest niekończący się remont Przedszkola nr 5 ?

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: XxxTreść komentarza: Czemu się dziewicie , jak wszędzie budują,wycinają lasy , zajmują tereny , to gdzie ma się podziać zwierzę , i są efekty ,kiedyś nie było .....Data dodania komentarza: 24.11.2024, 15:01Źródło komentarza: Wilk na drodze w Siekierczynie – natura wchodzi na podwórkaAutor komentarza: JaTreść komentarza: Proszę spytać jak plasują się zarobki administracji która ma brak kompetencji i kwalifikacji nie mając szkoły tylko znajomości i koligacje rodzinne . Niejeden urzędnik Urzędu Miasta chciałby tyle zarabiaćData dodania komentarza: 24.11.2024, 12:44Źródło komentarza: Lubański ZGiUK zwycięzcą IPOK 2024Autor komentarza: EwaTreść komentarza: Chyba ortograficznyData dodania komentarza: 24.11.2024, 12:40Źródło komentarza: Dwa światy na niebie. Słońce i chmury nad regionemAutor komentarza: Nie pozwólmy na grabieżTreść komentarza: A kiedy rada miasta zajmie się rozliczeniem zarządu z działań na szkodę spółki i trwonieniem majątku spółki ??? Zakup kilku pojazdów VIP do przewozu osób, które służą do wyjazdów na galę podczas gdy od zawsze brakuje sprawnego taboru do podstawowej działalności spółki jakim jest odbiór odpadów i od kilku lat wg zarządu rozwiązaniem jest wynajmowanie takich pojazdów (wyeksploatowanych o wartości odpowiadającej cztero-pięciu miesiącom j opłacie za ich wynajem) za kwoty które można przeznaczyć na kredytowany zakup nowego taboru i jest to uznawany za zasadne działanie ???? Ale może rozbudowa administracji odebrała wzrok radzie miasta ???Data dodania komentarza: 24.11.2024, 12:22Źródło komentarza: Lubań. Przepełnione pojemniki na odpady znów są problemem
ReklamaPowiat Lubań
Reklama