Sprawa dotyczy zarówno czasu wolnego poświęcanego przez pracowników na czynności zawodowe, jak i czasu pracy przeznaczanego na zajęcia niezwiązane z pracą. W badaniu „Życie w pracy” firmy rekrutacyjnej Michael Page 6 na 10 badanych przyznało, że na załatwianie prywatnych spraw w pracy przeznacza do 30 minut dziennie. 27 proc. respondentów poświęca na to do godziny, a prawie 11 proc. jeszcze więcej czasu.
9 na 10 ankietowanych potwierdziło, że w godzinach pracy rozmawia z kolegami i współpracownikami na tematy niezwiązane z obowiązkami zawodowymi. Niecałe 80 proc. w tym czasie załatwia również swoje prywatne sprawy - np. organizuje wizyty u lekarza. Z kolei 67 proc. w pracy poszukuje także informacji dotyczących życia prywatnego.
Zgodnie z ostatnimi badaniami Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) Polacy zajmują siódme miejsce na świecie pod względem ilości czasu spędzonego w pracy. W 2016 roku było to 1928 godzin.
Ponadto, jak pokazuje badanie Michael Page, 60 proc. respondentów w godzinach wykonywania obowiązków służbowych wysyła prywatne maile - 9 proc. wykorzystuje w tym celu służbową pocztę. Natomiast, 57 proc. rozmawia przez telefon z przyjaciółmi i rodziną, a nieco ponad połowa używa do tego również chatów i smsów. Z kolei, do przeglądania w pracy kanałów social media typu Facebook, Twitter, Instagram itp. przyznało się ponad 47 proc. respondentów.
Co Polacy robią poza pracą w... pracy?
Sukcesywnie rośnie poziom swoistego „zacierania się” granic pomiędzy tym, co tworzy sferę życia zawodowego i tego, co stanowi część prywatną.
- 13.12.2018 08:33 (aktualizacja 14.08.2023 06:05)
Napisz komentarz
Komentarze