43,3% Polaków uważa, że prozdrowotna kampania edukacyjna skłoniła ich do działania w kierunku poprawy stanu zdrowia. Tak wynika z badania On Board Think Kong, które na początku grudnia zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH.
Jednocześnie u co trzeciego ankietowanego kampanie nie wywarły takiego wpływu. Osoby, które przyznają, że kampania prozdrowotna skłoniła ich do działania, wymieniają przede wszystkim zmianę nawyków żywieniowych (57%) czy trybu życia na bardziej zdrowe (49%). W dalszej kolejności jako efekty działań kampanii pojawiają się głównie wykonanie podstawowych badań krwi (40%) oraz przekonanie do większej tolerancji na ludzi z różnymi dolegliwościami (30%). Zaledwie 6% ankietowanych uważa, że kampania skłoniła ich do wizyty u lekarza, a 7% do wykonania bardziej specjalistycznych badań w kierunku wykrycia danej choroby. Niewielka liczba ankietowanych zadeklarowała, że w wyniku działań edukacyjnych wzięła udział w szczepieniu (3,3%).
Powyższe wyniki pokazują, że realizowane kampanie edukacyjne w obszarze ochrony zdrowia mogą być skuteczne. Skłaniają do działania. Widać jednocześnie, że docierają w ten sposób do niespełna połowy Polaków. Można zauważyć, że efekty w obszarze dbania o zdrowie częściej osiągamy dzięki mniej inwazyjnym działaniom. Łatwiej nam zmienić dietę czy tryb życia niż wybrać się do lekarza lub zaszczepić. Oznacza to, że ciągle mamy wiele do zrobienia w obszarze edukacji, jeśli chodzi o badania profilaktyczne czy wizytę kontrolną u lekarza.
A jak pod tym kątem wygląda sytuacja w naszym regionie? Planujecie w 2019 roku położyć mocniejszy nacisk na własne zdrowie?
Skuteczna kampania?
W wyniku działań prozdrowotnej kampanii edukacyjnej swoje postawy zmienia blisko połowa Polaków.
- 14.12.2018 11:19 (aktualizacja 14.08.2023 06:05)
Napisz komentarz
Komentarze