Powiat Lubański realizuje kolejny projekt. Uczestnicy projektu tworzą „fikcyjne firmy” w ramach własnej działalności produkcyjnej lub świadczenia usług.
Partner Wiodący projektu
Powiatowa Izba Gospodarcza Liberec (Okresní hospodářská komora Liberec)
Partnerzy projektu
Polscy partnerzy:
Powiat Lwówecki
Powiat Zgorzelecki
Powiat Lubański
Województwo Dolnośląskie
Czescy partnerzy:
Střední průmyslová škola kamenická a sochařská, Hořice – Średnia Szkoła Przemysłowa Kamieniarska i Rzeźbiarska
Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec – Średnia Szkoła Przemysłowa Maszynowa i Elektrotechniczna i Pomaturalna Szkoła Zawodowa
Vyšší odborná škola mezinárodního obchodu a Obchodní akademie, Jablonec nad Nisou – Pomaturalna Szkoła Zawodowa Handlu Międzynarodowego i Szkoła Handlowa
Vyšší odborná škola zdravotnická, Střední zdravotnická škola a Obchodní akademie, Trutnov – Policealna Medyczna Szkoła Zawodowa, Średnia Szkoła Medyczna i Szkoła Handlowa
Česká lesnická akademie Trutnov – střední škola a vyšší odborná škola – Czeska Akademia Leśna Trutnov – szkoła średnia i pomaturalna szkoła zawodowa
Termin realizacji projektu: 1 sierpnia 2020 – 31 lipca 2022
Działaniami projektu z terenu Powiatu Lubańskiego zostaną objęte:
Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Adama Mickiewicza w Lubaniu
Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej w Lubaniu
Zespół Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Lubaniu
Program kształcenia będzie podzielony na logicznie nawiązujące do siebie moduły:
KOMPETENCJE 4.0 DLA DANEGO ZAWODU
NOWE TECHNOLOGIE W ZAWODACH
BIEGŁOŚĆ FINANSOWA, USTAWODAWSTWO I HANDEL ZAGRANICZNY
ETYKIETA HANDLOWA I PRACOWNICZA ORAZ KULTURA FIRMOWA
ZMIANY NA RYNKU W ZWIĄZKU Z PRZEMYSŁEM 4.0
Końcowy egzamin sprawdzający kompetencje pozwoli uczestnikom na uzyskanie certyfikatu ABSOLWENT DLA PRZEMYSŁU 4.0.
Każda szkoła w ramach działań projektu będzie wyposażona w PROFESJONALNĄ PRACOWNIĘ MULTIMEDIALNĄ.
Projekt zakłada zwiększenie atrakcyjności absolwentów przy wejściu na zmieniający się rynek pracy, dzięki technologiom cyfrowym, świadomości informacyjnej o regionalnym rynku pracy i jednocześnie o warunkach rynku pracy po drugiej stronie granicy. nauka podstaw języka czeskiego i języka polskiego.
Projekt znacząco przyczyni się do zrealizowania konkretnego celu osi priorytetowej 3, czyli wzrostu zatrudnienia po obu stronach granicy.
Projekt zakłada również wsparcie dla nauczycieli, w ramach projektu powstanie m.in. dwujęzyczny podręcznik dla nauczycieli KOMPETENCJE 4.0 W ŚRODOWISKU FIRMOWYM, który będzie uzupełnieniem programu nauczania o nowe kompetencje, które przynosi Przemysł 4.0.
Więcej informacji:
Projekt pod nazwą: „Kompetencje 4.0” uzyskał dofinansowanie w ramach programu Interreg V-A. Republika Czeska-Polska ze środków Uni Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Napisz komentarz
Komentarze