Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 23 grudnia 2024 08:52
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Wizyta stacjonarna czy teleporada?

W związku ze zmianą przepisów, wizyta stacjonarna u lekarza pierwszego kontaktu znów powinna być szeroko dostępna. NFZ prosi pacjentów o zgłaszanie nieprawidłowości pod numerem 800 190 590.

Autor: pixabay

Od dziś lekarze nie mogą narzucić pacjentowi wizyty w formie teleporady. Lekarz nie może odmówić wizyty stacjonarnej jeżeli pacjent nie wyrazi na nią zgody, choruje przewlekle i pojawiły się nowe objawy lub istnieje podejrzenie choroby nowotworowej. Nadal poprzez teleporadę uzyskamy w przychodni receptę czy zaświadczenie, kontrola efektów dotychczasowego leczenia odbędzie się przez system teleinformatyczny. Również pacjenci z podejrzeniem zachorowania na koronawirusa powinni skorzystać z teleporady. Nowością w przepisach jest zapis zobowiązujący placówki podstawowej opieki zdrowotnej do przekazywania NFZ informacji o udzielonej teleporadzie. Jednocześnie NFZ wskazuje, że wszelkie nieprawidłowości pacjenci powinni zgłaszać poprzez Telefoniczną Informację Pacjenta 800 190 590.

Teleporada w ogóle nie może być stosowana.

  • w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady
  • podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru,
  • w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
  • w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
  • dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Xyz 16.03.2021 20:56
To teraz każdorazowo trzeba będzie trzeba dzwonić do NFZtu ....

Bozena 16.03.2021 19:56
Niestety ludzie biedni nadal stoja pod drzwiami i nie sa przyjmowani..teleporady a co lepsza porady zadnej nie ma, gdyz nie odbiera sie telefonow i nie wpuszcza sie pacjenta do POZow, wiec...?

Xyz 18.03.2021 11:01
Więc dzwonisz na Telefoniczną Informację Pacjenta 800 190 590, zgłaszasz postępowania praktyki lekarskiej i już.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
bal Mickiewicz
Sylwester
turniej
gry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama