Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 22 listopada 2024 16:23
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę

Narodowy Fundusz Zdrowia pochwalił się nową usługą, z której Polacy skorzystają po godzinach funkcjonowania placówek zdrowotnych. Pomoc uzyskamy bez wychodzenia z domu, w kilku językach. Przygotowano też ścieżkę obsługi dla osób niedosłyszących.
Całodobowa, darmowa opieka medyczna dla każdego. NFZ uruchomił nową usługę

Autor: Ministerstwo Zdrowia / Twitter

TPK, czyli Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Wielu z nas spotkało się z sytuacją, kiedy w późnych godzinach wieczornych nagle dopadał nas ból lub niepokojące samopoczucie. Dotychczas, aby uzyskać pomoc, należało udać się na szpitalny oddział ratunkowy. Pandemia sprawiła, że nauczyliśmy się korzystać z teleporad. Dokładnie na takiej samej zasadzie działa nowa usługa, którą zaprezentował NFZ. Dzwoniąc pod bezpłatny numer połączymy się z pielęgniarką lub położną, które w razie potrzeby, po krótkim wywiadzie przekierują nas do odpowiedniego lekarza. To ułatwienie zwłaszcza dla osób, które nie mają w pobliżu miejsca zamieszkania szpitalnego oddziału ratunkowego, świadczącego nocną i świąteczną opiekę zdrowotną.

„Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. (…) Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.” – czytamy w komunikacie NFZ.

Tylko w Polsce, ale w kilku językach

Pomoc medyczna przewidziana jest dla wszystkich osób mieszkających i ubezpieczonych w Polsce. Nie dodzwonimy się z numerów zagranicznych, ale jeśli osoba mieszkająca w naszym kraju będzie potrzebowała rozmowy w języku ukraińskim, rosyjskim lub angielskim – uzyska ją. Dla osób niedosłyszących dostępne będą wideoporady obsługiwane przy pomocy tłumacza języka migowego.

 Lekarz zadecyduje

Jeśli będzie potrzeba, lekarz lub pielęgniarka w trakcie rozmowy wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Rozmówca może też wysłać do pacjenta zespół ratownictwa medycznego, jeżeli stan zdrowia będzie wskazywał na potrzebę pilnej pomocy. W mniej naglących przypadkach, wymagających bezpośredniego badania, lekarz może poprosić petenta, aby udał się na SOR.

Jak skorzystać?

Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200. Teleplatforma jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 oraz w święta i wszystkie dni ustawowo wolne od pracy od godziny 8:00 do 8:00 następnego dnia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Agata 26.05.2021 17:45
Już mamy teleporady, Niech lekarze otworzą gabinety bo z zamkniętych drzwi to raczej nas nie wyleczą.

Pacjentka 26.05.2021 16:46
Hahaha pewnie dodzwonimy się tak, jak do swojego lekarza rodzinnego - już to graniczy z cudem:(

? 26.05.2021 15:37
A przy tym przyjęta ustawa znosząca odpowiedzialnosć za błąd medyczny. Lekarz źle zrozumie przez telefon , powie ze musi się Pan położyć i minie, pacjent zejdzie i u kogo szukać winy? Tak rządzący sie o nas troszczą że znieśli odpowiedzialność za błąd medyczny. Brawo PiS

Ewcia 26.05.2021 15:02
Jak zawsze, język typowo urzędniczy w Polsce. Może w końcu Tego "petenta" traktowano by jako pacjenta, czy "europejsko"- KLIENTA.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
manukultura
Chagall
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Pchli targ
Andrzejki
sport
Festiwal Kobiet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama