Nie podano jeszcze dokładnych lokalizacji, wiadomo jedynie, że wytypowano 39 nowych odcinków dróg w 13 województwach.
Najwięcej odcinkowych pomiarów prędkości – 5 pojawi się na terenie województwa łódzkiego i podkarpackiego, po 4 w województwie lubuskim, mazowieckim i śląskim, 3 w województwach kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, po 2 na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce, w województwie zachodniopomorskim oraz pomorskim, 1 na terenie województwa opolskiego.
Urządzenia do pomiaru średniej prędkości pojazdów będą prowadziły kontrole na wszystkich kategoriach dróg, w tym na wybranych odcinkach autostrad A1, A2 i A4. Ostateczną ocenę możliwości montażu urządzeń przeprowadzi wyłoniony w przetargu wykonawca, który przeprowadzi ponowne analizy z uwzględnieniem warunków technicznych. Urządzenia których nie uda się zamontować we wskazanych odcinkach trafią do lokalizacji z listy rezerwowej.
Urządzenia będą musiały spełnić szereg wymagań w tym: rejestracji naruszeń na co najmniej trzech pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się mierzony pojazd. Systemy muszą wykonywać pomiary bez przerwy, również w trudnych warunkach pogodowych, rejestrować prędkość pojazdów co najmniej od 30 do 220 km/h, identyfikować rodzaj pojazdu, wykonywać wysokiej jakości zdjęcia bez względu na porę dnia.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 70 tygodni na montaż urządzeń. O ile uda się wyłonić wykonawcę w pierwszym przetargu nowe odcinkowe pomiary prędkości powinny pojawić się na drogach do kwietnia 2023r.
CANARD dysponuje dziś 30 odcinkowymi pomiarami prędkości. W ciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku zarejestrowały one blisko 600 tys. przypadków przekroczenia przez kierujących obowiązujących ograniczeń prędkości. Na Dolnym Śląsku dotychczas uruchomiono jeden odcinkowy pomiar prędkości, znajduje się on w Lubinie na drodze S3, gdzie dopuszczalna prędkość dla aut osobowych wynosi 70 km/h.
Montaż nowych urządzeń do odcinkowych pomiarów prędkości jest realizowany w ramach projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”. Zakłada on zakup i montaż 358 urządzeń rejestrujących, w tym w 100 lokalizacjach, które wcześniej nie znajdowały się w systemie fotoradarowym CANARD.
Napisz komentarz
Komentarze