Google Showcese na świecie zadebiutowało w październiku 2020 roku i działa już w kilkunastu krajach, m.in. Kanadzie, Australii, Indiach, Irlandii, Anglii czy Niemczech. Wśród wydawców współpracujących znajdziemy takie tytuły jak The Financial Times czy Der Spiegel i Die Zeit. Do polskiej edycji programu na starcie przystąpiło 47 redakcji reprezentujących 27 wydawców. Są wśród nich media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne. Treści pochodzące od tych wydawców są widoczne dla użytkowników poszukujących informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover.
Showcase to dla nas wyróżnienie i jednocześnie wyzwanie. Bardzo się cieszymy, że po kilku miesiącach pracy narzędzie, które działa w innych krajach, wystartowało również w Polsce, a eLuban.pl jest aktywnym uczestnikiem projektu. Google postawiło nie tylko na wielkie tytuły, ale zauważyło lokalne media i ich niedocenianą rolę. Taka różnorodność wśród partnerów i wzajemne wysokie wymagania to szansa na rozwój i nowoczesne media - powiedziała Ewa Jurak, redaktor naczelna eLuban.pl.
Google poprzez projekt chce wspierać i rozwijać nowoczesne, internetowe media, zauważa też rolę mediów lokalnych:
Dzięki internetowi można zbudować i rozwijać nowoczesne media, wykorzystując wszystkie szanse na powiększanie swojego grona odbiorców i osiągnięcie cyfrowego sukcesu. To także szansa dla lokalnego dziennikarstwa - pandemia pokazała, jak bardzo jest ono potrzebne społecznościom. Showcase to kolejna nasza inwestycja w łatwiejszy dostęp do różnorodnych źródeł informacji dla wszystkich w Polsce” - powiedziała Magdalena Kotlarczyk, dyrektorka Google Polska.
O co chodzi?
Większość użytkowników Google bardziej lub mniej świadomie korzysta z Wiadomości Google i Google Discover. I tych kanałów informacji dotyczy Showcase, czyli program do licencjonowania treści dla wybranych wydawców. Aby w waszych codziennych wiadomościach znalazły się treści publikowane między innymi przez nas wystarczy wejść na stronę: eLuban.pl w Wiadomościach Google i zaznaczyć gwiazdkę obok nazwy serwisu.
Oprócz wsparcia cyfrowej transformacji mediów, Google współpracuje z wydawcami nad wykorzystaniem technologii do poszerzania możliwości dostępu do jakościowych informacji pochodzących ze sprawdzonych źródeł. Wyszukiwarka Google i serwis Wiadomości Google za darmo odsyłają użytkowników do stron wydawców prasowych na terenie Europy 8 miliardów razy w każdym miesiącu.
Napisz komentarz
Komentarze