Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 23 grudnia 2024 09:41
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Black Friday: poradnik dla kupujących. UOKiK radzi jak się nie dać oszukać

UOKiK uczula przed sklepowymi okazjami. Eksperci podpowiadają, jak nie dać się oszukać podczas Black Friday.

Przed nami wielkie, globalne zakupowe święto. W piątek (25 listopada) wypada Black Friday. Promocje sklepowe trwają już od dawna, ale właśnie w piątek będzie finał tego festiwalu.

Problem w tym, że nie zawsze promocja jest... realną promocją. 

– Podnoszenie cen na kilka dni przed planowaną wyprzedażą to stwarzanie odpowiedniego tła do pozorowania kuszących obniżek. To nieuczciwy chwyt marketingowy, który ma przekonać konsumenta, że promocja jest bardziej atrakcyjna niż w rzeczywistości – podaje jeden z przykładów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

I przypomina, że wkrótce wejdą w życie przepisy  unijnej dyrektywy Omnibus. Zgodnie z jej zapisami sprzedawca (w sieci) będzie musiał podać cenę produktu lub usługi, która obowiązywała 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

Zanim kupisz, sprawdź w innych sklepach!

A zatem na co uważać w najbliższy piątek? Przed dokonaniem zakupu trzeba sprawdzić ceny produktu w innych sklepach czy portalach. Bo...

– Może się okazać, że wcale nie trafiło się na specjalną promocję, a interesujący nas artykuł występuje w podobnej cenie w wielu miejscach nie tylko czasowo – radzi UOKiK.

Uczula, że jeżeli podczas zakupów w sieci do klienta dotrze produkt z metką z ceną niższą lub wyższą niż ta, którą zapłaciliśmy, to zgodne z prawem klienta obowiązuje cena widniejąca na stronie.

­– Jeśli sprzedawca działa dwukanałowo: prowadzi sklep stacjonarny i internetowy, to może kształtować ceny inaczej w każdym z nich. Oferty w tych sklepach nie muszą być identyczne i często nie są. Jeśli kupujesz w sieci, obowiązuje cena podana na stronie internetowej, jeśli w sklepie stacjonarnym, cena na metce lub etykiecie – podkreślają eksperci UOKiK.

Trzeba też pamiętać, że niższa cena produktu nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku należytego zrealizowania dotychczas otrzymanych zamówień. Klient ma też nadal prawo do złożenia reklamacji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Śnięty_Duszek 23.11.2022 17:02
Nie ma natomiast żadnego oszukaństwa w cudownej skarpecie Jana Pawła 2. =============== W internecie krąży zdjęcie skarpety Jana Pawła II z certyfikatem autentyczności. Nie śmieszkujcie, bo to nie byle jaka skarpeta. Jej supermocy mogliby pozazdrościć Avengersi, gdyby przyszło im ratować świat przed zagładą. Frodo miał magiczny pierścień. Gandalf czarodziejską laskę. Jan Paweł II miał skarpetę. Nie jest to żart. W internecie krąży zdjęcie certyfikatu autentyczności dotyczącego skarpety, którą miał nosić papież-Polak. Dokument wystawiło Zgromadzenie Służebnic Najświętszego Serca Jezusowego z Bobrownik Wielkich. Za autentyczność relikwii poświadczyła siostra Florenta Kwiatkowska. "Potwierdzam autentyczność skarpetki, którą używał Czcigodny Sługa Boży Jan Paweł II Papież" - taki napis widnieje na kartce dołączonej do relikwii. Ze skarpetą wiąże się mrożąca krew w żyłach historia wypędzania diabła. ++++++++++++ https://vibez.pl/wydarzenia/jest-relikwia-wypedza-szatana-skarpeta-jana-pawla-ii-zyskala-drugie-zycie-6805543384517344a

Pan Herakliusz 24.11.2022 22:00
Już różne duractwa w swoim dlugim życiu spotkałem - ale to przechodzi wszelkie kryteria usakralnionego ***izmu. Przede wszystkim to obraża ich Boga, to po pierwsze primo. A po drugie. Jak można poważnie traktować taką religię?

Hunkas 25.11.2022 10:26
Jak nie ***izmu (bo cenzura) to kretynizmu!

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
bal Mickiewicz
Sylwester
turniej
gry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama