Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 22 listopada 2024 20:02
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

WIDEO. Zobaczcie prototyp budowanego w Zgorzelcu elektrycznego vana EVAN

Coraz częściej i więcej mówi się o budowanym w Zgorzelcu elektrycznym aucie dostawczym. Zgorzelecka firma udostępniła w mediach społecznościowych pierwszy materiał wideo pokazujący budowanego od trzech lat elektrycznego vana.
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

To pierwsza w Polsce platforma dla elektrycznych vanów – EAGLE. Projekt jest zasługą spółki Innovation AG, która wcześniej stworzyła Sokoła 4x4 pierwszy polski elektryczny samochód terenowy.

Tym filmem otwieramy oczy niedowiarkom. Pierwsze materiały video, na których zarejestrowano przejazdy polskiego vana elektrycznego naszej firmy. Jako pierwsi możliwości EVANa mieli okazję sprawdzić dziennikarze z serwisu WysokieNapiecie.pl, którym z tego miejsca serdecznie dziękujemy za ten materiał.

Na tym krótkim, acz treściwym filmiku, unaocznione zostało to, czym inżynierzy z Innovation AG, działający w ramach ZKlaster, zajmowali się przez ostatnie 3 lata. Dodamy tylko, że EVAN i jego nowoczesna sylwetka, wywoływał bardzo duże zainteresowanie w czasie odbywających się w okolicach Zgorzelca testów. - piszą w mediach społecznościowych ludzie z Innovation AG.

EVAN powstaje na platformie EAGLE, która ma wiele zalet, takich jak: duża moc i zasięg baterii, uniwersalna konstrukcja nadwozia, inteligentne technologie komunikacji i sterowania, niska masa własna ramy. Platforma jest w 100% polskim produktem, opartym na własnej myśli technicznej i patencie zgorzeleckich inżynierów oraz mechaników.

Nazwa EAGLE składa się z angielskiego akronimu, który opisuje jej główne cechy. Electric oznacza, że platforma jest przeznaczona dla elektrycznych vanów, które mogą oddawać energię do domu, innego pojazdu lub nawet wymieniać dane z infrastrukturą drogową (sygnalizacja świetlna, natężenie ruchu). Automotive oznacza, że platforma może być dostosowana do różnych kategorii i napędów pojazdów. General oznacza, że na platformie można zbudować dowolny pojazd zadaniowy, np. karetkę, straż pożarną czy dźwig. Light oznacza, że rama platformy jest wyjątkowo lekka, co pozwala na powiększenie masy i mocy baterii. E-platform oznacza, że platforma wykorzystuje najnowsze inteligentne technologie, takie jak autorski system EVACT czy odwracalna pompa ciepła chłodzący pojazd w lato i ogrzewający zimą.

Materiał wideo przygotowała ekipa serwisu WysokieNapięcie.pl, która odwiedziła ostatnio Zgorzelec.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

avanti 14.04.2023 21:17
Trudno jest ocenic aspekty techniczne tej platformy nie znajac szczegolow, ale czytajac, ze EVAN ma nowoczesna sylwetke mozna tylko parsknac smiechem. LOL. Zainteresowanie owszem wzbudzal, ale raczej swoja brzydota. Wyraznie widac, ze o wzornictwie przemyslowym projektanci tego dziwolaga, albo nie maja pojecia, albo je zwyczajnie na tym etapie zignorowali. Wyglada to jak niezrealizowane projekty samochodow z czasow PRL. Jak na razie silenie sie na angielskie nazwy nie ma sensu, bo jedyne z czym sie ten polprodukt kojarzy to zwykly, ruski IWAN. Szkoda, bo nawet samochody dostawcze naprawde moga byc ladne.

Morawiecki 14.04.2023 19:06
Co to za ***e piszą te komentarze chyba od pługa oderwani

Felicja 14.04.2023 06:39
Wyrazy uznania dla konstruktorów

Jan 13.04.2023 23:03
Bajzel na sprzedaż.. czyli nic PL. Do tego w danych platformy 1T ładunku = proszę. Brak danych jak długo się pali. Jeśli w produkcji halowej prototypów i namiotowej stoi kilka sztuk na biało - zielonych (a czmu pełen el. nie ma full zielonych tablic?) To warto jakieś szczególne przepisy ppoż?? Co do baterii, również brak info wg. zaplecza utylizacji, wymiany, tylko proste, z czego jest. Czy możemy produkować baterię z naszych polskich zasobów czy jest i tak z zewnątrz? Propaganda na plus, kasa, inwestorzy i jeśli to jest dobry i rozwojowy projekt, to będzie tyle, co o nim wiemy .. Pierwszym elektrykiem śmiałem w ZNTK'u i powiem, że design był bardziej przyjemny dla oka. To trochę przypomina zabawę w sklejaniu pudełek po zapałkach na bloku technicznym dla 14 latka, nie mówiąc o crash testach...

BWK 13.04.2023 21:33
Brawo! Podziwiam, gratuluję i kibicuję. Powodzenia!

gosc 13.04.2023 21:24
juz widze te kolejki po niego

Ktoś 13.04.2023 21:05
Rewelacja za 30 milionów auto z własną platformą! Izera 200 mln na prototyp co nawet platformy nie miał przez co teraz idzie do kosza i będzie projektowany na nowo na chińskiej platformie

Rikikiki 13.04.2023 19:05
Jak to wygląda, żenada kto to projektował, chyba polski inżynier

Wiewiór 13.04.2023 17:13
Jak to chłop z garażu nauczył chińczyka elektryki budować...kolejny sposób na wyciąganie pieniędzy podatnika

13.04.2023 17:08
Gdzie oddać zużyty akumulator LiIon? xD

oQń 14.04.2023 09:42
W nocy do lasu :)

ZgSceptyk 13.04.2023 16:44
Zróbmy elektryczną multiplę ale jako bus. Co może pójść nie tak? 2200kg i na włóknie (bez budy), to pewnie z 3000-3500kg w stali. I Te 30mln za jeden prototyp, ach ten rozmach.

Bozena 13.04.2023 14:15
Nigdy w życiu ,,,,,,,polak ma status niewolnika jakie kolwiek patenty są blokowane jak np pochłaniacz energii zderzak z Kowar ,i setki innych polak jest robotem w nowoczesnych obozach pracy u zachodnich potentatów i jego życie to składać robić i być w miarę zadowolonym .A jeśli już by była taka sytuacja ,że Polska firma będzie produkować auta to mi kaktus z bananem na czole wyrosną.

ABC i wszystko 13.04.2023 13:15
A My będziemy przecierać oczy jak ZOBACZYMY i usłyszymy cenne ^^ A dla nie "dowiarków" NIE ceny nie będą spadać ^^

czesio 13.04.2023 12:55
gdzie jest morawiecki ja sie pytam?, zeby wspomoc rodzima produkcje, wstyd zeby nie bylo wsparcia ze strony rzadu dla gotowej jezdzacej platformy a zamiasrt tego utapiane sa miliardy w CHINSKA IZERE... kolejny pisowski przektret, za komuny tez nekano naszych innowacyjnych inzynierow i wielu projektom ukrecana przyslowionwego £ba, tylko ze teraz czasy sa inne i moze wejsc do gry zachodni czy arabski inwestor a polacy znow straca szanse zeby miec wlasny POLSKI POJAZD BUDOWANY NA POLSKIEJ ZIEMII. .......

Ignac 14.04.2023 12:35
Przecież wspiera rodzimy przemysł aj waj wasze ulice nasze kamienice ,za miskę ryżu najpierw trzeba rozbudzić a potem wygaszać i tak za miskę ryżu będą robić ,aż uszy będą się trząść.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
manukultura
Chagall
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Pchli targ
sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama