Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
sobota, 23 listopada 2024 05:30
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Montowany jest odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4

Odcinkowym pomiarem prędkości zostanie objęty ośmiokilometrowy odcinek autostrady A4 pomiędzy Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi. W miejscu tym, na pasie w kierunku Wrocławia, nawet dziś doszło do zderzenia pięciu ciężarówek. Montaż kamer na bramownicach nad autostradą zakończy się jutro.
Montowany jest odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4

Wybór lokalizacji poprzedziła analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego wykonana wspólnie przez GDDKiA i GITD. Autostrada na tym odcinku nie posiada pasa awaryjnego i obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 110 km/h. W latach 2018-2022 doszło tu do prawie trzydziestu wypadków, w których zostało poszkodowanych około pięćdziesiąt osób. Ze względu na skalę oraz skutki zdarzeń drogowych do których dochodzi na tym odcinku, konieczne jest objęcie go stałą kontrolą prędkości.  - informuje GDDKiA we Wrocławiu

Wykorzystanie odcinkowych pomiarów prędkości, za funkcjonowanie których odpowiada CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, komórka organizacyjna GITD), przekłada się na zmniejszenie ilości incydentów związanych z przekraczaniem obowiązujących ograniczeń prędkości.

System wylicza średnią prędkość, bazując na pomiarze czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanej trasy. Kluczową zaletą OPP jest możliwość nakłonienia kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Rozwiązanie to jest wykorzystywane m.in. we Włoszech, a jego funkcjonowanie zaowocowało zmniejszeniem liczby wypadków o 19%, spadkiem liczby rannych o 27% oraz o 51% niższym wskaźnikiem śmiertelności wskutek tragicznych zdarzeń drogowych w miejscach objętych kontrolą. Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zainstalowane są w 30 lokalizacjach na terenie Polski.

 

Infografika opisująca działanie urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

zulu 23.08.2023 09:21
Do ciemnego ludu nie dociera że każde zwolnienie prędkości zwalnia gospodarkę.W skali kraju zwolnienie z 60 do 50 km w terenie zabudowanym zwalnia łańcuchy dostaw i spowalnia przemysł.

Kamel 30.06.2023 20:02
Ale na co ten odcinkowy pomiar przecież ta są wiecznie korki co chcecie mierzyć ile kierowcy jadą w korku lepiej weźcie się za poszerzenie autostrady a nie za pomiary prędkości. to pomoże jak umarłemu kadzidło

Prawnik 30.06.2023 19:33
Czy odcinkowe pomiary prędkości nadal są nielegalne czy coś się w tej sprawie zmieniło ? Art. 129h ust. 2 Ustawy – Prawo o ruchu drogowym zawiera upoważnienie do stosowania przez Inspekcję Transportu Drogowego – w szczególnie uzasadnionych bezpieczeństwem ruchu drogowego przypadkach – urządzeń rejestrujących, które ujawniają naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi. Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości nie są jednak urządzeniami rejestrującymi, bowiem nie spełniają ustawowych kryteriów wskazanych w art. 2 pkt 59 Ustawy, gdyż rejestrują wszystkie pojazdy wjeżdżające w obszar kontrolowanego odcinka, a nie jedynie te, których kierujących popełnili wykroczenia. A zatem kamery zainstalowane na odcinkowych pomiarach prędkości rejestrują nie tylko dane oraz wizerunek osób naruszających przepisy, ale także wizerunki tych kierujących, którzy naruszeń nie popełnili (a pewnie także i wizerunki pasażerów tych pojazdów). Zasadne zatem wydaje się pytanie, czy odcinkowe pomiary prędkości działają legalnie? ITD nie ma bowiem umocowania do przetwarzania danych (np. numerów rejestracyjnych, obrazu samochodu) i wizerunku tych osób, które nie popełniły wykroczenia. Także przepisy ogólne dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach procedur kontroli ruchu drogowego nie przewidują możliwości przetwarzania danych osobowych oraz wizerunku osób trzecich.

diego 23.08.2023 08:27
Prawnik 30.06.2023 19:33
Czy odcinkowe pomiary prędkości nadal są nielegalne czy coś się w tej sprawie zmieniło ? Art. 129h ust. 2 Ustawy – Prawo o ruchu drogowym zawiera upoważnienie do stosowania przez Inspekcję Transportu Drogowego – w szczególnie uzasadnionych bezpieczeństwem ruchu drogowego przypadkach – urządzeń rejestrujących, które ujawniają naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi. Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości nie są jednak urządzeniami rejestrującymi, bowiem nie spełniają ustawowych kryteriów wskazanych w art. 2 pkt 59 Ustawy, gdyż rejestrują wszystkie pojazdy wjeżdżające w obszar kontrolowanego odcinka, a nie jedynie te, których kierujących popełnili wykroczenia. A zatem kamery zainstalowane na odcinkowych pomiarach prędkości rejestrują nie tylko dane oraz wizerunek osób naruszających przepisy, ale także wizerunki tych kierujących, którzy naruszeń nie popełnili (a pewnie także i wizerunki pasażerów tych pojazdów). Zasadne zatem wydaje się pytanie, czy odcinkowe pomiary prędkości działają legalnie? ITD nie ma bowiem umocowania do przetwarzania danych (np. numerów rejestracyjnych, obrazu samochodu) i wizerunku tych osób, które nie popełniły wykroczenia. Także przepisy ogólne dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach procedur kontroli ruchu drogowego nie przewidują możliwości przetwarzania danych osobowych oraz wizerunku osób trzecich.
Również czekam na potwierdzenie prawne od kogoś kto napisze, czy to jest legalne. Jak z wyrokiem Pana Marka z Tych, który zaskarżył ITD ?

... 30.06.2023 04:21
Czemu te pięć ciężarówek się zderzyło? Chcieli zdążyć się pościgać przed uruchomieniem tej kontroli prędkości... ;)

Paweł 29.06.2023 18:57
Może przestaniecie pisać autostrada na tym odcinku bo prawie każda ekspresówka jest lepsza od tego czegoś !!!

Bolo 29.06.2023 15:51
Może trzeba drogę przebudować żeby było bezpieczniej a nie stosować marchewkę dla społeczeństwa.

Lolo 29.06.2023 18:08
trzeba zbudować ją na nowo w nowym śladzie, nową krótsza trasą. Remont i tak przeciązonej drogi tylo pogorszyy sprawę, a na koniec niewiele zyska na przepustowości, natomiast nowa alternatywna trasa to mozliwość przekierowywania ruchu na przyszłość, własnie na czas remontów czy w razie wypadków.

Ewa 29.06.2023 13:42
Banda !!!

Damian z Ustronia 30.06.2023 06:49
W Belgii są odcinkowe pomiary prędkości na autostradach, a tam maksymalna prędkość to 120 km/h. W Wielkiej Brytanii też jest tego sporo... A tam jest 70 mil/h, czyli 112 km/h...

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
manukultura
Chagall
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Pchli targ
sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama