Nowe lokalizacje w regionie
Na Dolnym Śląsku systemy pojawią się na dwóch odcinkach autostrady A4:
- między węzłami Krzyżowa i Krzywa (okolice Bolesławca),
- od Kątów Wrocławskich do węzła Wrocław Południe.
Kolejna instalacja obejmie odcinek na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (AOW), od węzła Wrocław Północ do węzła Wrocław Stadion.
Urządzenia, które zostaną zainstalowane, to system żółtych kamer, automatycznie określający czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Kamery, oprócz przyporządkowania wykroczenia do pojazdu, którym przekroczono prędkość, zarejestrują również szereg innych danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długość odcinka pomiarowego oraz maksymalną dozwoloną prędkość. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu którym poruszał się samochód. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią wykonanie wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. – podkreśla GITD.
Czas realizacji i faza projektu
Firma Sprint S.A., która wygrała przetarg ma 76 tygodni od podpisania umowy na dostawę i instalację urządzeń. „Plan jest taki, aby wszystkie 43 urządzenia zostały zamontowane i uruchomione do połowy 2026 roku. Aktualnie trwa etap przygotowawczy, w tym oględziny lokalizacji oraz uzgadnianie szczegółów z zarządcami dróg” – wyjaśniają przedstawiciele GITD.
Odcinkowe pomiary w całej Polsce
Systemy zostaną zamontowane w 39 lokalizacjach wytypowanych na podstawie analizy poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach. „Lista podstawowa obejmuje odcinki dróg w 13 województwach. Na liście znalazły się wybrane odcinki autostrad A1, A2 oraz A4, a także dróg ekspresowych, takich jak S7, S11 i S14. Obejmują również 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i jedną drogę gminną” – informuje CANARD.
Łącznie systemy obejmą swoim zasięgiem około 150 km nowych odcinków, które już wkrótce będą monitorowane.
Koszt montażu 43 urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości wyniesie blisko 85 mln. zł.
Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 114 takimi urządzeniami, które obejmować będą nadzorem ponad 670 km dróg.
Mapa urządzeń pomiarowych w Polsce
Poprawa bezpieczeństwa
Dotychczasowe doświadczenia z odcinkowym pomiarem prędkości, m.in. na A4 między Kątami Wrocławskimi a Kostomłotami, pokazują, że takie rozwiązania znacząco wpływają na poprawę bezpieczeństwa. „Już teraz odnotowujemy spadek liczby przypadków przekroczenia prędkości w miejscach objętych kontrolą” – dodają eksperci.
Napisz komentarz
Komentarze