Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
sobota, 26 kwietnia 2025 13:00
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Jak wykonać skuteczną ulotkę reklamową?

Ulotka reklamowa to podstawowy nośnik reklamy, który sprawdzi się w naprawdę wielu sytuacjach. Może być naprawdę skuteczny, o ile będzie po prostu interesujący i będzie zawierał ciekawe dla odbiorcy informacje. Dlatego koniecznie musisz zwrócić uwagę na to, aby dobrze stworzyć projekt!
  • 25.04.2022 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak wykonać skuteczną ulotkę reklamową?

Zastanów się, kto jest Twoim odbiorcą

Na samym początku, nim w ogóle stworzysz projekt, musisz zastanowić się nad tym, kto Twoją ulotkę będzie czytał. Być może będą to pacjenci w przychodniach zdrowia czy weterynaryjnych, a może będziesz rozdawał je wyłącznie w swoim biurze? Inaczej będzie wyglądać ulotka pizzerii, a inaczej ośrodka sportowego. Wybierz grupę odbiorców i zastanów się, jakie informacje sam chciałbyś zdobyć na temat interesującej Cię firmy. Ważne są oczywiście ceny (ulotka może mieć formę małego menu), ale nie tylko. Swoją firmę możesz wyróżnić poprzez krótki jej opis, czy też mały komiks. To szczególnie dobry pomysł w sytuacji, gdy odbiorcami są młode osoby.

Projekt powinien być po prostu czytelny

Wydaje się to podstawą, jednak wielu twórców o tym zapomina. Ulotka reklamowa musi być czytelna. Dlatego tworząc projekt, postaw na czcionki, które bez problemu da się rozczytać. Ogranicz ilość elementów i sloganów. Nie zapominaj, że odbiorca poświęci prawdopodobnie przeczytaniu całości zaledwie kilka sekund, chyba że szczególnie zainteresuje go oferowany przez Ciebie produkt. Dlatego też spraw, aby ten czas jak najlepiej wykorzystać. Na pierwszej stronie powinien znaleźć się ciekawy slogan, nazwa firmy, jej logo czy jakaś zwracająca uwagę ilustracja. Detale możesz umieścić na odwrocie.

Jakość papieru jest bardzo ważna w przypadku ulotki

Kolejnym ważnym aspektem jest jakość papieru. Ulotki są dość stosunkowo tanie i większość przedsiębiorstw stawia na tani, śliski papier. Odbiorcy doskonale go znają i zazwyczaj nie zwracają na niego uwagi. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest postawienie na surowiec lepszej jakości, który sprawi, że po dotknięciu ulotka reklamowa będzie nieco inna, niż pozostałe. Bardziej wytrzymała, albo o specyficznym wykończeniu sprawi, że odbiorca poczuje się wyjątkowo i będzie chciał sprawdzić, jaką prestiżową firmę reprezentuje ten przedmiot.

Ulotka reklamowa stoi sloganem? Może tak być

Ulotka reklamowa może zwrócić uwagę odbiorcy na kilka różnych sposobów, ale tym najbardziej podstawowym jest stworzenie interesującego sloganu. Jeśli będzie dobrze brzmiał, nie będzie zbyt długi, a na dodatek odpowiednio przedstawisz go graficznie, to właśnie on może przyciągnąć Twojego klienta. Staraj się przy tym unikać oklepanych treści i spraw, aby wpłynął na emocje odbiorcy. Doskonale sprawdzają się w tym przypadku żarty albo treści nawiązujące do aktualnej sytuacji społecznej czy politycznej. W ten sposób pokażesz, że Twoja firma po prostu jest na czasie!

Zwracając uwagę na te punkty, sprawisz, że ulotka na pewno dotrze do Twojego klienta i będzie świetną reklamą. Dlatego też dokładnie przygotuj projekt, a następnie zamów go w drukarni.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Kobiety Kobietom
Zajęcia korekcyjne
rajd rowerowy
Rolki
owd
Wystawa Magdalenki
Szkrab
noc muzeów
LAWA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama