Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 25 listopada 2024 17:56
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Bezpieczeństwo podczas 24. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

10 stycznia już po raz dwudziesty czwarty policjanci zaangażują się w zapewnienie porządku podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Spokój podczas Finału zależy także od stosowania się do zasad bezpieczeństwa przez osoby, które w nim uczestniczą. Pamiętajmy o bezpieczeństwie dzieci i osób starszych.
Bezpieczeństwo podczas 24. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Nad zapewnieniem bezpieczeństwa podczas WOŚP czuwać będzie kilka tysięcy policjantów. Funkcjonariusze zwrócą szczególną uwagę na to, czy zbiórki są prowadzone przez osoby do tego uprawnione, zadbają o bezpieczeństwo wolontariuszy, kwestujących dzieci a także będą prowadzić działania informacyjno-edukacyjne dla osób starszych.

 

Policjanci będą informowali seniorów o zagrożeniach płynących z oszustw na tzw. „wnuczka”, „krewnego”, „policjanta” itp. Policjanci poinformują osoby starsze, zainteresowane przekazaniem pieniędzy na Wielką Orkiestrę o tym, jak powinien wyglądać funkcjonariusz WOŚP (identyfikator, prawidłowe banderole na puszce), aby w trakcie zbiórki nie doszło do oszustw bądź wyłudzeń pieniędzy. Dzięki punktom informacyjnym zorganizowanym przez policjantów w trakcie trwania Finału, mundurowi będą przestrzegać seniorów przed istniejącymi zagrożeniami a także przekażą im dedykowane materiały edukacyjne.

 

Funkcjonariusze zadbają również jak co roku o porządek na wszystkich imprezach związanych z WOŚP oraz bezpieczną asystę podczas konwojów zebranych pieniędzy.

 

Apelujemy o zachowanie rozsądku. W szczególności należy:

 

       
  • unikać miejsc mało uczęszczanych przez ludzi, takich jak podwórka, bramy, parki i skwery (zwłaszcza po zapadnięciu zmierzchu);
  •    
  • nie chodzić samotnie, najlepiej zbierać datki w towarzystwie innych osób;
  •    
  • w razie napadu nie starać się za wszelką cenę ratować zawartości skarbonki, pamiętając, że życie i zdrowie jest wartością nadrzędną; jeżeli już do niego dojdzie, postarajmy się zapamiętać jak najwięcej szczegółów mogących później pomóc zidentyfikować sprawcę;
  •    
  • jak najszybciej powiadomić Policję o popełnionym przestępstwie; jeśli napastnik ucieka – alarmować otoczenie krzykiem;
  •    
  • w wypadku podejrzenia zaistnienia niebezpieczeństwa – nie wahać się, natychmiast powiadamiać Policję, np. dzwoniąc pod numer 997 lub 112.
  •  

 

Otoczmy także opieką dzieci, które zbierają pieniądze do puszek i zwróćmy uwagę, czy nie dzieje się im krzywda. Najlepiej, aby dzieci kwestowały pod opieką dorosłych.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

regent 07.01.2016 08:14
Czy PRYWATNE przedsięwzięcie p.Owsiaka, jego żony i „znajomych króliczka” zarabiające niezłą kaskę na zmarzniętych dzieciakach zbierających do puszek i grające na uczuciach i dobroci społeczeństwa („co, na dzieci nie dasz?”) zostanie obciążone kosztami związanymi z dodatkową pracą policji? Czy ktoś to policzył w skali całego kraju? Bo jakoś nie słyszałem, żeby policja zaliczała takie „sprężenie” przy okazji zbiórek charytatywnych organizowanych przez np. Caritas, czy inne organizacje. A może dlatego efektywność wydatkowania zebranych kwot, to w przypadku Caritasu „tylko” 98%, a „wośp „ „aż” 80% - nie licząc trudnych do oszacowania środków wydatkowanych przez (właśnie) policję , samorządy itp. na, podkreślam, PRYWATNE przedsięwzięcie.

Sansui 07.01.2016 09:01
W najgorszych latach tylko ok 60% zebranych pieniędzy trafiło tam gdzie miało trafić, więc te 80% jest nieco optymistyczne.

Popieram WOŚP 07.01.2016 12:01
Ale pierdoły wypisujecie regent i Sanusi. Ostatnio MF podało, i to już to PiSowskie, że WOŚP na zakup sprzętu wydaje 92% zebranych pieniędzy. Wszystkie dane można znaleźć w sprawozdaniach fundacji. Co do Caritasów, każda diecezja ma swój oddział i każdy rozlicza się oddzielnie więc zwykły zjadacz chleba nie jest w stanie zweryfikować ile Caritas przekazuje potrzebującym. Tu możemy liczyć na dane jakie podaje Fronda, Trwam i Republika a wszyscy wiedzą jakie to "rzetelne" media. Porównując WOŚP i Caritas jest jeszcze jedna znacząca różnica. WOŚP kupuje sprzęt, który służył będzie latami a Caritas rozdaje środki na "przejedzenie". I proszę, skoro ja nie krytykuję Caritasu wy nie plujcie na WOŚP, tym bardziej, że na bank sami korzystaliście ze sprzętu zakupionego z tej kasy. Powiedział bym z Bogiem, ale przez gardło mi nie przechodzi jak czytam wpisy bogobojnych.

regent 07.01.2016 13:24
Był czas przywyknąć (jak mówił klasyk), że lemingi nie mają zdolności szerszej analizy, więc szkoda czasu na polemikę. Ale dla zasady…Mójwpis nie dotyczył tego, czy „wośp” kupuje sprzęty dla szpitali, bo kupuje itemu nikt nie zaprzeczy. Moja uwaga dotyczyła problemu wydatkowania środków publicznych (policja, samorządy itp.) na PRYWATNĄ (!) działalność Owsiaka i ludzi z nim związanych, z czego czerpią od lat zyski. A jaka kaska idzie na reklamy? Jeśli TVP nie bierze nic, to pytam jakim prawem robi coś za darmochę? Jeśli zaś bierze, to jak to się ma do tych Twoich urojonych 92% efektywności (opłacić Owsiaka, żonę i inne przyssawki, zorganizować Woodstock, opłacić reklamy, koncerty itd. itp. – myśl!!!). Podanie przeze mnie przykładu Caritasu miało na celu jedynie wykazać kontrast w efektywności wydawania pieniędzy. Te 92%, które przytoczyłeś, to chyba Ci się ubzdurało po „przystanku Woodstock”,który jest również finansowany ze zbiórek na „chore dzieci” a bynajmniej nie ma nic wspólnego z leczeniem kogokolwiek, chyba że za terapię uznamy kąpiele w błocie (tym fizycznym i tym moralnym), chlanie na umór, ćpanie i pranie mózgów młodzieży przez takich gości „festiwalu„ jak Miecugow, czy inne lewactwo.

Popieram WOŚP 07.01.2016 15:22
Wiem, że cię to nie przekona, ale proszę. Mój błąd To nie PiSowskie MF to podało a POwskie MPiPS. Mimo to zapraszam do lektury. http://wiadomosci.gazeta.pl...Ps. Na Woodstocku byłem raz przez kilka godzin i to jako kierowca więc pudło kato-cwaniaku ;P

regent 07.01.2016 17:26
Toś zabłysnął! Ale przynajmniej wszystko jasne. Zarzucasz brak obiektywizmu Frondzie itd. a sam chcesz mnie przekonać danymi z lewackiej tuby-portalu prowadzonego przez "Szechterzeitung??? To stąd u Ciebie ta pomroczność jasna - typowy przykład wyhodowanego, grzecznego leminga. Nie sądzę też , aby do Ciebie dotarło, ale o ile cwaniakiem możesz mnie nazywać, o tyle przydomek "kato" sobie odpuść, bo to Ty tym razem zaliczyłeś "pudło". Ale to pewnie wykracza poza "urobione" u Ciebie wąskie horyzonty myślenia samodzielnego-jak ktoś ma coś do "wośp", to musi być "kato", co nie ? Tak mówi w telewizorze i tak pisze w necie na stosownych stronach dla lemingów, więc musi być "kato", musi.... Ale smut....

lolo 09.01.2016 18:41
uważaj bo Ci zyłka pęknie i zawiozą Cie na oddział szpitalny, gdzie będzie sprzęt zakupiony z pieniedzy fundacji i co wtedy....

melchior 08.01.2016 17:26
Ja nie potępiam kogoś kto prowadzi działalność charytatywną i z tego żyje jeżeli robi to profesjonalnie i z dobrym efektem. Policja zabezpiecza różne imprezy od procesji kościelnych po między innymi finał Orkiestry. Komu się nie podoba to nie uczestniczy w tej imprezie, przymusu nie ma. A jak tak liczysz publiczne pieniądze to policz te wydatkowane na organizacje religijne, a w szczególności na KK organizację prowadzoną i nadzorowana przez obce państwo o hierarchicznej strukturze nie mającej nic wspólnego z demokracją, gdzie cześć zebranych środków z każdego kraju odprowadzanych jest do centrali.Więc nie zarzucaj innym braku szerszej analizy jak sam patrzysz przez pryzmat kruchty.

regent 09.01.2016 15:25
Następny nie kumający, o co kaman... Jak nie "wośp", to musi być tylko "kato", "KK", "kruchta"....Tak Was wyćwiczono, trudno, żal mi Was - załamać się można..... Bez komentarza....

malami 12.01.2016 21:25
Super ! Załam się, pliiiiiissss.... Będzie koniec!

lolo 07.01.2016 13:44
wymysl swoja akcję jak tak kozaczysz, nic wiecej nie masz do powiedzenia????

regent 07.01.2016 14:24
Przykro mi, nie nadaję się Ja uczciwie pracuję.

lolo 07.01.2016 18:49
prawdziwy Polak ;-0

janek 07.01.2016 18:52
so what....

regent 07.01.2016 19:59
Więc nie zamierzam trudnić się graniem na uczuciach innych i zarabianiem kasy na ich dobroci i ....niestety - naiwności. To chyba uczciwe?

malami 07.01.2016 21:01
Nie podkreślaj "PRYWATNE" bo to jest FUNDACJA.Podkreślam FUNDACJA! A jeżeli chodzi o angażowanie się policji w takie przedsięwzięcia to ma obowiązek zabezpieczać KAŻDĄ większą imprezę organizowaną nawet na skalę gminy lub miasta: np. jakieś rajdy rowerowe po ulicach osiedlowego klubu malucha.Proste.Po to są. Podkreślam: PO TO SĄ.

regent 08.01.2016 07:51
FUNDACJA S.A. ????, gdzie udział ma w 100% Skarb Państwa? A jeśli nie, to podkreślam jeszcze raz, skąd takie zaangażowanie publicznych mediów i innych publicznych instytucji w PRYWATNYM ( w sensie własnościowym nie jest to gospodarczy byt państwowy, jasne?) biznesie podszytym obłudnym graniem na uczuciach innych ludzi. A jeśli chodzi o obowiązki policji, to się z Tobą zgadzam. Jednak pokaż mi drugą taką histerię ( i generowane w związku z tym koszty publiczne), gdzie jest zaangażowanych tyle służb "PAŃSTWOWYCH"(!); policja, straż miejska, straż pożarna, samorządy itd. itp. Jednym z tłumaczeń może być to, że chore państwo (III RP) próbuje w ten sposób połatać chorą służbę zdrowia. Ale o tym trzeba MÓWIĆ WPROST. Owsiaka-lewaka na to nie stać, bo niejednokrotnie miał okazję wyrazić swoją opinię, a "zabłysnął" jedynie jako obrońca tej patologii, które wyniszcza Polskę i Polaków. Tą metodą służba zdrowia raczej nie wyzdrowieje. A ile to już lat Owsiak i s-ka mają te "zrywy dobroci"? 24? I co, i tak do końca świata i o jeden dzień dłużej???

malami 10.01.2016 20:01
Odsyłam do wikipedii, żebyś mógł DOKŁADNIE zorientować się czym jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jest taką samą fundacją jak fundacja Polsatu, TVN-u, Budzik, Anny Dymnej..... czemu na nich nie psioczysz?Tylko każde z nich zbiera pieniądze w taki sposób jaki chce i może. I każda z nich ( nie chore państwo) próbuje połatac nasza służbę zdrowia. Nie ma kraju na świecie , żeby służba zdrowia utrzymywana była tylko ze składek czy wsparcia państwa. Fundacje nie są naszym polskim wymysłem tylko przyszły z z zachodu , z krajów kwitnących gospodarczo i KULTUROWO! Pa, głąbie.https://pl.wikipedia.org/wi...

regent 11.01.2016 08:08
Czy Ty potrafisz, pało kuta, czytać ze zrozumieniem??? Sam przytaczasz przykłady innych fundacji (są ich dziesiątki, a może i setki – i to jest zdrowe i normalne, pełna zgoda) i dalej nie kleisz, w czym jest problem. Naiwnie sądziłem, że poświęcenie ¾ mojego tekstu różnicom pomiędzy „wośp’, a pozostałymi, normalnymi organizacjami działającymi z potrzeby serca będzie zrozumiałe, ale najwyraźniej Twój mózg o zewnętrznej strukturze ping-ponga tegonie ogarnia. Więc „graj” do końca świata i o jeden dzień dłużej, a przy okazji „woodstock’a” „róbta, co chceta” - dragi, wóda, błoto, byleby nie myśleć, że żyjemy w bagnie, które funduje nam owsiakopodobne lewactwo. Najważniejsze, żeby raz w roku „do puszki” i jest o’k.p.s. mimo wszystko, żeby Ci pomóc, zacytuję jedno moje,wsześniejsze zdanie: „Ale o tym trzeba MÓWIĆ WPROST. Owsiaka-lewaka na to nie stać, bo niejednokrotnie miał okazję wyrazić swoją opinię, a "zabłysnął" jedynie jako obrońca tej patologii, która wyniszcza Polskę i Polaków”.

malami 12.01.2016 21:22
bleeeee..... :)

emil 06.01.2016 13:09
Czarni to złodzieje, często pedały i pedofile, mają kobiety wbrew ich doktrynie, często gęsto mają dzieci, kierują po pijaku, nie odprowadzają podatków a ciemny naród daje temu przyzwolenie, co więcej sponsoruje ich rozbisurmanienie. Gratulacje !!! Owsiak też trochę złodziej ale przynajmniej się dzieli,pomaga a czarni? Podzielili się kiedyś w Wami drogi narodzie?

Indianin 06.01.2016 18:02
Nie mówi się czarni tylko Murzyni a bardziej "poprawnie" Afroamerykanie lub Afroeuropejczycy.Co Ty masz do Murzynów,jakiś rasista z Ciebie czy co?.

Robinson_84 07.01.2016 11:21
Emilek zapewne pije do http://eluban.pl/997/3718,z... i sugeruje że sprawcami byli czarnoskórzy :-)

Rysiek 06.01.2016 11:09
No to będzie nowy komendant Policji w Lubaniu ponieważ komendant główny z nadania PIS zapowiedział że policja nie będzie się angażować w tę hucpę. Kościół też jest przeciw.

Popieram WOŚP 06.01.2016 12:40
Rysiu? Według ciebie policja ma nie chronić wolontariuszy? Co do kościoła i jego niechęci do WOŚP jest to dla mnie co najmniej niezrozumiałe. Bo co? jak ktoś czyni dobro a nie robi tego pod szyldem kościoła to już zły jest? To dopiero hucpa i w ogóle śmierdzi siarką ;P

wert 06.01.2016 18:10
Ja też popieram WOŚP,ale nie daję się nabrać na takie dyrdymały jakie wypisuje Rysiek.

Sansui 07.01.2016 06:10
WOŚP to jedno wielkie gówno, statystyczny obywatel daje 1zł .Tzw. magia telewizji, potańczą, poskaczą, polaczek zadowolony.

lolo 07.01.2016 13:43
ale żeś pojechał, widac na stosowniejsze słownictwo inteligencja nie pozwala, jak sie nie ma co powiedziec, to zaczyna się obrażanie..a moze Ty wymyslisz taka akcję, komu pomogłes ostanio???? we wszystkich postach tylko krytykujesz...widac ze siedzenie przed kompem wypisywanie bzdur stało się dla Ciebie sensem zycia, w szpitalu powiedz,żeby nie leczono Cie sprzetem zakupionym z akcji WOSP jak ona Ci tak bardzo przeszkadza.....

Sansui 07.01.2016 16:34
Jedyny argument zwolenników to "powiedz w szpitalu" , gówno kupiono więc i owszem, mogą mnie tym nie leczyć. Tym sprzętem który zalegał w magazynach bo nikt go nie chciał też mogą mnie nie leczyć haha. W Lubaniu z tego gównianego tetrzyku jest tylko sprzęt do badania słuchu na położniczym , ot... sprzętu że łojezu, żeby czasami przeszczepu w karetce tym sprzętem nie zrobili.

lolo 09.01.2016 18:42
słownictwo dalej na poziomie gimnazjum, pytam się o twój wkład w pomoc komukolwiek? juz nic nie masz do powiedzenia??????

Sansui 10.01.2016 13:07
W przeciwieństwie do Jureczka nie muszę się chwalić i pajacować przed kamerami, swoją srogą carritas też nie musi - dziwne :] .

J23 06.01.2016 18:07
Jakieś brednie wypisujesz.Podaj link do wypowiedzi owego komendanta,bo jakoś nic o tym nie ma w mediach.Kościół przeciwny?,a od kiedy?.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama