Umiejętność właściwego zaprezentowania się jest niezbędna w relacjach biznesowych, podczas wystąpień publicznych, ale też na co dzień. „Osoby, które chcą uchodzić za profesjonalistów, powinny pamiętać o kilku prostych zasadach dotyczących stroju, mowy ciała czy dykcji” – mówi serwisowi infoWire.pl Maria Bujas-Łukaszewska z Akademii Dobrych Manier.
Nie zapominajmy, że przy powitaniu kobieta pierwsza podaje rękę mężczyźnie, a osoba wyższa rangą – tej znajdującej się w hierarchii niżej. Aby dobrze wypadać w towarzystwie, warto opanować również sztukę świadomego wykonywania ruchów. Unikajmy nadmiernego gestykulowania i chowania dłoni za siebie, ponieważ może to budzić irytację i nieufność u naszych rozmówców.
Dress code w pracy obowiązuje 64% Polaków, dlatego strój jest kwestią niezwykle ważną. Należy wybierać stonowane kolory. Panie powinny postawić na buty na niewysokim obcasie i unikać balerinek. Jak dobrać długość sukienki i spódnicy? Od połowy kolana trzeba odmierzyć po 6 cm w jedną i drugą stronę. Wyznaczy to minimalną i maksymalną długość tych części garderoby.
Panowie muszą nosić skarpetki nieodsłaniające podczas siedzenia gołych nóg. Zanim usiądą, powinni rozpiąć marynarkę. Po wstaniu konieczne jest ponowne zapięcie guzików, z wyjątkiem ostatniego. Dobrze ozdabiać strój krawatem, innym każdego dnia tygodnia.
Oprócz tego warto ćwiczyć dykcję. Pamiętajmy też, że „królową wypowiedzi” jest pauza. Eksponujmy za jej pomocą najważniejsze słowa. „Jeśli chodzi o gesty, uczmy się tych dodających splendoru i blasku, a eliminujmy te, które działają przeciwko nam” – zachęca ekspertka.
Napisz komentarz
Komentarze