Już 9 maja w Załużu na Podkarpaciu odbędzie się wielka inauguracja sezonu 2015. Na 4688 metrowej trasie zmierzą się kierowcy w cyklu GSMP, Mistrzostw Europy FIA CEZ oraz FIA Hill Climb Cup. Na starcie nie zabraknie Rafała Serafinowicza w Lancerze Evo, debiutanta Pawła Gosa w Subaru Imprezie GT oraz Marcela Smeli, który przygotowuje się do debiutu w GSMP i tym razem pojawi się na zawodach w roli samochodu „0”, czyli otwierającego trasę.
W tym roku kierowcy pojawią się podczas 7 wyścigowych weekendów w Polsce oraz wystartują w zagranicznych wyścigach. Głównym celem ekipy z pod znaku Exact Systems jest zdobycie tytułów w trzech seriach wyścigów górskich. Oprócz walki w Mistrzostwach Polski w kategorii I, kierowcy przygotowują się do zawojowania FIA CEZ Hill Climb Championship oraz FIA Hill Climb Cup, czyli Europejskich mistrzostw i pucharu, dla zawodników ścigających się pod górę.
Rafał Serafinowicz, mieszkaniec Lubania, kierowca Automobilklubu Zagłębie Turoszowskie i lider zespołu, a przy tym zdobywca tytułu II Wicemistrza Polski z 2014 roku w grupie A, liczy na zwycięstwa już od pierwszych rund.
- Dużo pracowaliśmy podczas zimowej przerwy – mówi Serafinowicz. Zespół powiększył się i w tym momencie startuje trzech kierowców. Do Subaru GT wsiadają Paweł Gos i Marcel Smela. - Jesteśmy dobrze przygotowani do nowego sezonu. Dzięki treningowi z Andrzejem Lenczowskim, podnieśliśmy swoje umiejętności i zapoznaliśmy się z trasami, na których będziemy w tym roku rywalizować – kończy Serafinowicz.
Tegoroczne występy II Wicemistrza Polski będą preludium do kolejnego sezonu 2016, w którym Rafał zmieni wyścigi na Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski i wsiądzie do Forda Fiesty R5. Pierwsze jazdy Fiestą R5 zaplanowano już w tym roku, a nowa rajdowa broń pozwoli na rywalizację w ścisłej czołówce krajowej elity rajdowej.
To właśnie za sprawą Rafała Serafinowicza podczas zimowej przerwy międzysezonowej zbudowane zostały dwie legendarne Subaru Imprezy GT, które już podczas 1 i 2 rundy pojawią się na „Patelniach” Gór Słonnych w okolicy Sanoka.
Za kierownicą pierwszej Imprezy pojawi się drugie ogniwo nowego teamu wyścigowego, kierowca który powalczy w klasyfikacji zespołowej o tytuł drużynowego Mistrza Polski. Zawodnikiem będzie Paweł Gos, prywatnie fan WRC od wielu lat i podobnie jak Rafał Serafinowicz zawodnik Automobilklubu Zagłębie Turoszowskie. To właśnie on stoczy walkę o tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej samochodów historycznych.
- To będzie mój debiut w wyścigach górskich - mówi Paweł Gos. - Długo czekałem na ten moment. Wcześniej zjeździłem cały świat razem z WRC. Miałem okazję kibicować najlepszym kierowcom i przyglądać się organizacji zawodów. Teraz sam wsiadam do szybkiego samochodu i liczę na dobre wyniki. Mieliśmy sporo treningu, który powinien zaprocentować już podczas pierwszego weekendu.
Trzecim kierowcą Exact Systems Race & Rally Team będzie Marcel Smela, który wywodzi się z rajdów terenowych. Podczas debiutu w wyścigach górskich, Marcel zasiądzie w samochodzie z numerem „0”.
- Rozpoczynam historię z wyścigami górskimi – mówi Smela. - Do tej pory startowałem samochodami terenowymi i ścigałem się po bezdrożach. Do wyścigów przyciągnął mnie Rafał, który zbudował idealny samochód. Miałem pojawić się w tym roku po raz kolejny w samochodzie terenowym, ale okazało się, że nie uda się przygotować nowego auta. To wszystko spowodowało, że pojawię się kilkukrotnie w GSMP. Ten sezon to przygotowania do Rajdu Dakar, w którym wezmę udział jako kierowca ciężarówki.
Pierwsze zmagania kierowców już 9 i 10 maja w Załużu. Kolejny wyścigowy weekend odbędzie się na Dolnym Śląsku w Siennej i Czarnej Górze w dniach 5-7 czerwca, a dwa tygodnie później zespół Exact Systems pojawi się na Mistrzostwach Europy w Limanowej.
- To właśnie na te zawody czekamy – mówi Serafinowicz. - Chcemy zmierzyć się z europejską czołówką i pokazać, że Polscy kierowcy są świetnie przygotowani i mogą śmiało walczyć o najwyższe lokaty. Po dobrym występie w Limanowej, chcemy jeszcze kilkukrotnie pojawić się na zawodach najwyższej rangi i zdobyć punkty do Mistrzostw Europy. - dodaje.
Pierwsze wakacyjne rundy rozegrane zostaną w tym roku na trasie w Powiecie Gorlickim. Trasa Magura Małastowska powinna w wakacyjnej pogodzie przyciągnąć tysiące kibiców i blisko setkę zawodników.
Drugą połowę sezonu otwierają zawody w Słowackich Banovcach nad Bebravou. Jak co roku rundy FIA CEZ Hill Climb Championship odbędą się na trasie z Uhrovca na szczyt góry Jankov Vrsok na przełomie lipca i sierpnia w dniach 31.07 – 2.08.2015.
Po zawodach na Słowacji pozostaną dwa wyścigowe weekendy, z których jeden rozegrany zostanie na ulicznej, miejskiej trasie w Sopocie, a drugi zamknie sezon wielkim finałem w Korczynie na Podkarpaciu.
W międzyczasie Rafał Serafinowicz, Paweł Gos i Marcel Smela pojawią się na trasie Rajdu Festiwalowego, który odbędzie się w dniach 12-14 czerwca.
- To wyjątkowa impreza – komentuje Rafał. - Razem z gwiazdami piosenki, show biznesu i sportu staniemy na starcie i będziemy rywalizowali w Opolu. To rajd z 46 letnią historią, w którym warto wziąć udział ze względu na prestiż. Nigdzie w Polsce nie znajdziemy imprezy w której startują gwiazdy u boku prawdziwych kierowców rajdowych i wyścigowych.
Na zakończenie sezonu kierowcy Exact Systems Race & Rally Team pojawią się w dwóch prestiżowych imprezach. Pierwszą będzie FIA Hill Climb Masters, który organizowany jest dla najlepszych kierowców Europy startujących pod górę. Podczas dwudniowego wyścigu, Mistrzowie poszczególnych krajów ścigają się pomiędzy sobą i walczą o tytuły indywidualne oraz zespołowe w ramach rywalizacji Państw.
Krajowym podsumowaniem tegorocznych zmagań będzie jednak Warszawska Barbórka, która jak magnes przyciąga tysiące kibiców, setki dziennikarzy i najlepszych kierowców z różnych konkurencji sportu motorowego w Polsce. Tym akcentem i odebraniem szarf mistrzowskich, kierowcy nowopowstałego zespołu planują zamknąć sezon 2015 i rozpocząć kolejne przygotowania do nowego rozdania w 2016 roku.
Tegoroczne zmagania zespołu wspierają również partnerzy, bez których przygotowanie do sezonu oraz starty nie byłyby możliwe. Należy wyróżnić tu firmy Exact Systems, która została głównym tytularnym partnerem, a także firmę Work Serwice, IT KONTRAKT oraz partnerów technicznych jak Ireco Motorsport, która zaopatrzyła auta w klatki bezpieczeństwa oraz RS Motorsport i PM Motorsport, które zajmą się serwisowaniem samochodów.
Napisz komentarz
Komentarze