Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
niedziela, 15 grudnia 2024 00:57
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Kto w otoczeniu burmistrza?

Dziś publikujemy kolejne pytanie do kandydatów na burmistrzów w Lubaniu. Zobaczcie kogo widzą w swoim najbliższym otoczeniu po wygranych wyborach.

Na łamach naszego portalu od jakiegoś czasu toczy się internetowa debata kandydatów na burmistrza Lubania. Dla niewtajemniczonych przypominamy zasady jej działania. Po dzisiejszej publikacji pytania kandydaci mają 24 godziny na udzielenie odpowiedzi – wszystkie pojawią się tutaj w środę dokładnie o 18-tej. 

Odpowiedzi w komentarzach mogą udzielać jedynie kandydaci - Robert Daszkiewicz, Ewa Gutek, Konrad Rowiński, Arkadiusz Słowiński i Wojciech Zembik. Dzięki temu będziemy mogli doskonale poznać ich plany, programy i śledzić wymianę poglądów.

Przypomnijmy także na jakie pytania już odpowiedzieli już kandydaci:

Dziś pytamy kogo przyszły Burmistrz widzi na stanowisku zastępcy burmistrza, asystenta burmistrza, sekretarza i skarbnika miasta?  

A już 7-ego listopada kolejne pytanie - Ostatnimi czasy na łamach naszego portalu poruszyliśmy problem bezrobocia w powiecie, jak wynika z pojawiających się komentarzy problemem naszego regionu jest nie bezrobocie, a niskie zarobki. (Wskaźniki, które przedstawia Powiatowy Urząd Pracy przedstawiają w większości liczbę osób chcących zachować prawo do świadczeń lekarskich). Co za tym idzie, exodus młodego pokolenia w poszukiwaniu lepszych warunków życiowych. Jak zamierzają Państwo zmieniać ten stan rzeczy?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Arkadiusz Słowiński 05.11.2014 19:08
Szanowni Państwo!Nie będę dzielił skóry na niedźwiedziu. Jeśli wyborcy obdarzą mnie zaufaniem wówczas będę podejmował decyzje personalne.Tymczasem zapraszam wszystkich do wyborów samorządowych 16 listopada 2014 r. Pani lub Pana głos decyduje o kierunku rozwoju miasta. Liczę na Państwa Głos!Pamiętajmy: MAŁA OJCZYZNA – WIELKA SPRAWA! Arkadiusz Słowiński

emil 05.11.2014 19:37
Tak jak cztery lata temu.Nie miało być zastępcy a tu nagle pojawił się asystent.Wymijająca odpowiedź bo jakiej można było się spodziewać.

K.W.W. Konrada Rowińskiego 05.11.2014 18:21
Szanowni PaństwoLata 2014- 2020 to nowy budżet Unii Europejskiej, a co za tym idzie olbrzymie środki na dofinansowanie i modernizację naszego Kraju. Miliardy dla Polski , 2 miliardy Euro dla Dolnego Śląska ,a dla Lubania dziesiątki milionów. Najprawdopodobniejjuż po raz ostatni ze środków Unii. W rok 2015 rozpocznie się wdrażanie Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Ślaska. A więc najbliższa kadencja naszego samorządu to czas, gdy maksymalnie należy skupić się na pozyskiwaniu środków unijnych . Środki unijne to nie tylko koło zamachowe polskiej gospodarki, ale również te środki muszą stać się kołemzamachowym rozwoju Lubania . To nowe miejsca Lata 2014- 2020 to nowy budżet Unii Europejskiej, a co za tym idzie olbrzymie środki na dofinansowanie i modernizację naszego Kraju. Miliardy dla Polski , 2 miliardy Euro dla Dolnego Śląska ,a dla Lubania dziesiątki milionów. Najprawdopodobniej już po raz ostatni ze środków Unii.Tę szansę musimy wykorzystać!!! Pozyskać jak najwięcej pieniędzy na rozwój i modernizację Lubania.Środki Unijne to inwestycje, praca i działania społeczne.Będę skutecznie pracował, rozmawiał, „pukał” do wszystkich drzwi, aby dla Lubaniapozyskać te pieniądze, bo Lubań i jego Mieszkańcy na to zasługują .W zakresie remontów i inwestycji przewiduję dużo projektów, które będą realizowanerównocześnie. W związku z tym, zastępca musi być doświadczonym inżynierem, abynadzorował liczne projekty, które będą realizowane w tej dziedzinie. Brak obecnietakiego nadzoru na szczeblu ścisłego kierownictwa Urzędu był widoczny w mijającej kadencj, gdy zaliczono "wpadkę" nie oddając do użytku, mimo zakończenia robót wroku 2011 jednej z inwestycji. Kara za to w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych obciążyła budżet Lubania. Gdyby taki nadzór istniał prawdopodobnie do tego by nie doszło. Gdy byłem burmistrzem stanowisko sekretarza było fakultatywne (nieobowiązkowe). W związku z tym, że te kompetencje były rozłożone na kierownictwo Urzędu Miasta, z oszczędności nie widziałem potrzeby zatrudniania sekretarza. Obecnie stanowisko sekretarza jest obowiązkowe. Tutaj widzę osobę z wykształceniem wyższym administracyjnym, która ma praktykę w administracji samorządowej.Wykorzystanie środków unijnych i wzmożona praca w roku 2015 i latach następnych nie pozwala na zatrudnienie osób bez doświadczenia !! Praca w administracji to nie tylko teoria wyniesiona na uczelni, ale również praktyka. Nauka na „żywym” organizmie jakim jest Urząd Miasta, trwa często kilka lat. To zbyt długo. Dlatego, gdybym z woli wyborcówzostał wybrany burmistrzem, chcę postawić na osoby doświadczone, które znają Urząd i pracowników . Hasło wyborcze KWW Konrada Rowińskiego to NOWE WYZWANIA SPRAWDZENI LUDZIE. Dlatego na najbliższych współpracowników chciałbym powołać osoby doświadczone, z praktyką, które już w pierwszy dzień pracy, będą wiedziały co maja robić.Na eksperymenty nie ma czasu!! Dlatego zamierzam powołać mgr inż.Wiesława Wydrę na zastępcę burmistrza oraz na sekretarza mgr administracji Henryka Rogackiego. Doświadczonych samorządowców i radnych kilku kadencji.Jeżeli chodzi o Skarbnika to wiele lat z powodzeniem współpracowałem z obecnym skarbnikiem Marianem Zwierzańskim. Oczywiście po wyborach musiał bym z nim porozmawiać na temat naszych wizji finansowych na przyszłe lata. Jeżeli będą zbieżne, to nie widzę przeszkód do dalszej współpracy.Jeżeli chodzi o stanowisko asystenta, to oczywiście zostanie ono zlikwidowane. Jest to stanowisko sztucznie stworzone dla kolegi obecnego burmistrza A. Słowińskiego. Asystent nie jest urzędnikiem samorządowym, w związku z tym, nie powinien przyjmować interesantów , a z tego co słyszałem tak się dzieje.Wykonuje też wiele czynności, ktorych nie powinien. Jeszcze na zakończenie, w moim przekonaniu obecnie Urząd Miasta nie jest przygotowany organizacyjnie do pozyskiwania dużych środków unijnych. Brak jest, wydziału lub referatu , który się tym ma zajmować. Zlikwidowany też został wydział Techniczno Inwestycyjny. A osoby, tam pracujące rozproszone po innych wydziałach. W roku 2010 gdy bylem burmistrzem Wydział ten prowadzil i przygotowywał jednocześnie okolo 10 inwestycji i remontów. Dzisiaj to jedna termomodernizacja Gimnazjum nr.1Podaję konkretne nazwiska współpracowników i mam konkretne plany działań dla Lubania i jego Mieszkańców. Zapraszam na naszą stronę internetową: konradrowinski.com.plZ wyrazami szacunkuKonrad Rowiński

Ewa Gutek 05.11.2014 17:59
Szanowni Czytelnicy i Droga RedakcjoPytanie, kogo widzę w roli swojego zastępcy, asystenta, czy sekretarza oraz skarbnika? Rozdzielam te funkcje na te, na które jako burmistrz miałabym bezpośredni wpływ i na te, na które żadnego wpływu mieć nie mogę.Wynika to z litery prawa oraz utrzymania stabilności w działaniu urzędu. Po pierwsze, w dniu 1 września 2013 roku weszła w życie ustawa z dnia 10 maja 2013 r. o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 645), która zmieniła sposób w jaki powołuje się sekretarza miasta. Dotychczasowe zatrudnienie, z woli burmistrza, zastąpiono postępowaniem konkursowym. Arkadiusz Słowiński dobrze wiedział o tym, że przepisy te wchodzą w życie. Myślę, że poprzedni sekretarz Jan Smreczyński nieprzypadkowo też wybrał datę rezygnacji w czasie zmiany ustawy. Trudno bowiem nie wiązać dwóch faktów, to jest odejścia Jana Smreczyńskiego i powołania jego córki z dniem 3 czerwca 2013 r., przez burmistrza, na stanowisko sekretarza tuż przed wejściem obowiązku przeprowadzania konkursu na to stanowisko. Nie wiem, jak wywiązuje się z obowiązków obecna Pani sekretarz, ale wiem, że do takich praktyk z zatrudnianiem nie powinno dochodzić. Skoro ustawodawca w oparciu o monity Najwyższej Izby Kontroli zmienił sposób zatrudniania sekretarzy, aby uniknąć takich właśnie sytuacji jak ta, to na pewno będę dążyć do tego, żeby do postępowania konkursowego na sekretarza doszło.Chciałabym Państwu w pełni odpowiedzieć jak chcę tego dokonać, ale od pierwszego pytania w ramach debaty mój kontrkandydat Arkadiusz Słowiński nie odpowiada na moje zapytania. Nie wiem, na jakiej umowie i na jaki czas jest zatrudniona pani sekretarz. Dlatego, trudno mi odpowiedzieć kiedy i jak dojdzie do konkursu, aby nie doszło z mojej strony do naruszenia prawa. W wyniku tego konkursu chcę, żeby wygrał najlepszy kandydat. Nie będę też ingerować w prace komisji. Jeżeli chodzi o skarbnika to uważam, że bardzo niebezpieczne jest jak dochodzi do jego zmiany, w chwili kiedy obejmuje się stanowisko burmistrza. Finanse muszą być pod kontrolą osoby, która je zna. Dlatego, swoje spojrzenie na sposób wykonywanej pracy przez skarbnika jestem w stanie przekazać kiedy zostanę burmistrzem.Odnośnie zastępcy burmistrza. Szanowni Czytelnicy, nie chcę, żebyście odebrali to jako unikanie odpowiedzi, bo nie zamierzam niczego ukrywać. Jednak nie mogę wskazać kto nim będzie, ponieważ nie myślałam o tym. Jestem dziś na etapie przekonywania wyborców, że zasługuję na zaufanie. Jeżeli okaże się, że mi zaufacie, to proszę zrozumieć, że przy takim bagażu nałożonej wiary we mnie, chcąc zrealizować program i nie zawieźć wyborców, wybiorę na swojego zastępcę osobę do której nie będę miała żadnych wątpliwości, że będzie w pełni zasługiwał/zasługiwała na ten wybór. Tak jak wyborcy zaufają mi, tak ja muszę mieć zaufanie do ludzi z najbliższego otoczenia. O jednym mogę zapewnić, że dużo wymagam od siebie, ale i nie mniej będę wymagała od swojego zastępcy.Ostatnia funkcja o którą Szanowani Czytelnicy pytacie to asystent burmistrza. Dotychczas, ta nowa rola nie przekonała mnie, że jest niezbędna. Być może nie wiem o szczegółach nałożonych obowiązków na to stanowisko. Skoro obecnie potrafię łączyć pracę zawodową z działalnością społeczną, polityczną i życiem rodzinnym, a jednocześnie aktywna jestem w również poza granicami naszego powiatu to nie sądzę, że bez asystenta nie poradziłabym sobie. Posiadam samochód i prawo jazdy, a więc sprawa szybkiego przemieszczania się nie jest dla mnie żadnym problemem. Serdecznie pozdrawiamEwa Gutek

wojtek 12.11.2014 13:04
Czego się denerwujesz kobieto. Nawet nie zrozumiałaś pytania, piszesz nie na temat a pchasz się na stanowisko burmistrza. Uchowaj boże od takiego "specjalisty" jak Pani, Pani Gutek

Robert Daszkiewicz 05.11.2014 17:07
Jestem przeciwny metodzie, że najpierw dobiera się ludzi, a później określa się ich zadania i stawia wymagania. Nie można dobierać ludzi na najważniejsze stanowiska urzędnicze, w sposób zupełnie nieprzemyślany. Należy zapomnieć o pozostałości poprzedniego systemu, w którym zatrudniało się "po znajomości", albo pod kątem służalczej lojalności lub tylko dlatego, że ktoś wspierał Twoją kampanię wyborczą. DLA MNIE liczą się odpowiednie kwalifikacje, wiedza i umiejętności praktyczne.Z tych czterech wymienionych stanowisk: tylko wiceburmistrz M. Tomiczek i asystent J. Hałakuć są zatrudnieni na czas pełnienia funkcji przez obecnego burmistrza. Czyli ich umowy o pracę automatycznie się rozwiążą.Dlatego wg mojej subiektywnej opinii, ASYSTENT burmistrza w mieście, które (wg złożonych deklaracji śmieciowych) może mieć już ok 17 tys mieszkańców – NIE JEST POTRZEBNY. Zaoszczędzone pieniądze można dołożyć na nowe inwestycje, choćby np. na remont kolejnych dróg miejskich. Obecny burmistrz proponuje by w budżecie miasta na 2015r na remonty i nowe drogi miejskie wydać 206.367,00 zł (Rozdział 60016 - Zarządzenie nr 205/2014). Dla porównania w roku wyborczym 2014r wyda ok. 4,5 mln zł ( kredyt).Mimo, że na stanowiska WICEBURMISTRZA można dobrać sobie dowolnego zastępcę, zdecydowany jestem na OGŁOSZENIE KONKURSU na stanowisko wiceburmistrza. Dlaczego? Ponieważ takie rozwiązanie, pozwoli wyłonić najlepszego kandydata. Jestem zwolennikiem jasnych i przejrzystych procedur w swojej kadencji jako burmistrz. Zależy mi na tym, aby moim zastępcą został kompetentny, a jednocześnie nieuwikłany w politykę fachowiec.Dopóki SKARBNIK realizuje profesjonalnie swoje obowiązki i będzie uzyskiwać pozytywne opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej, nie wiedzę podstaw i powodów do jego zmiany. To tyczy się również SEKRETARZA, jak i każdego pracownika urzędu. Liczy się dla mnie przede wszystkim jakość świadczonej przez nich pracy, ich bezcenne doświadczenie oraz odpowiednie kwalifikacjach w odpowiednim miejscu i czasie. Z każdym z nich rozpocznę współpracę na zasadzie czystej karty.Natomiast jeśli ktokolwiek BĘDZIE prowadził swoją politykę lub ugrupowania, z którym się identyfikuje, a nie będzie realizował tego, za co jest odpowiedzialny lub stracę do niego zaufanie, wówczas podejmę decyzje o jego zmianie. Zgodnie z obwiązującymi przepisami zostanie rozpisany konkurs na dane stanowisko. O obsadzie stanowiska zdecydują kompetencje i doświadczenie. Urzędnik, który jest apolityczny i skupia się na pracy dla dobra wszystkich mieszkańców – może czuć się bezpiecznie. Tym co będzie wyróżniać moją kadencje, to właściwie zarządzanie miastem poprzez kompetentnych pracowników, wykorzystywanie ich zdolności, wiedzy i umiejętności praktycznych.

Wojciech Zembik 05.11.2014 16:07
Szanowni Państwo ,w przypadku wygranych wyborów na stanowisko burmistrza osobami,którym zaproponuję współpracę są Pan mgr inż. Jarosław Ludowski i Pan dr PawełMasłowski. Wśród kandydatów startujących z listy Prawa i Sprawiedliwości sąjeszcze inne osoby mogące piastować odpowiedzialne stanowiska w mieście lubpowiecie. Bardziej szczegółowy planpodziału stanowisk zostawmy jednak na powyborczą przyszłość. Wszystkie te osobygwarantują uczciwość i kompetencje oraz pełne zaangażowanie w pracę na rzeczmieszkańców Lubania.

Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Jarmark Radogoszcz
konkurs
Sylwester
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama