W siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Lubaniu odbyło się spotkanie kierownictwa Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu z kierownictwem lubańskiej komendy i funkcjonariuszami Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z Lubania przy udziale przedstawicieli Sztabu Policji z Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu oraz przedstawiciela Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu. Istotnym elementem spotkania było omówienie zasad współpracy dyżurnych z dyspozytorami Centrum Powiadamiania Ratunkowego poprzez dostępne systemy policyjne oraz wymiana doświadczeń w tym zakresie.
W grudniu 2018 roku na Dolnym Śląsku rozpoczęło się przełączanie numeru alarmowego 997 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu. Oznacza to, że osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112. Dzięki temu, że informacje od razu trafiają do operatów numerów alarmowych w CPR, możliwe jest jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkich właściwych służb.
Funkcjonariuszami z ramienia Policji przyjmującymi zgłoszenia oraz interwencje są oficerowie dyżurni jednostek. Ich doświadczenia, spostrzeżenia oraz wnioski dotyczące wymiany informacji pomiędzy Policją, Strażą Pożarną oraz Centrum Powiadamiania Ratunkowego zostały przekazane a następnie omówione podczas wspólnego spotkania. Poprzez doskonalenie współpracy służb działających w ramach sytemu powiadamiania ratunkowego mamy możliwość zapewnienia jak najwyższego poziomu obsługi zgłoszeń alarmowych co w życiu codziennym przełoży się na szybką i efektywną reakcję na zdarzenie.
Napisz komentarz
Komentarze