1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- ukończony co najmniej 21 rok życia,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- korzysta z pełni praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nienaganna opinia,
- wykształcenie średnie, biegła znajomość obsługi komputera, w tym pakietów biurowych MS Office (Word, Exel), poczty elektronicznej, skanera,
- dobry stan zdrowia, sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
- minimum 1 rok stażu pracy,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej,
- prawo jazdy kategorii B
- wiedza z zakresu administracji publicznej i prawa samorządowego.
2. Wymagania dodatkowe:
- wysoka kultura osobista, zdyscyplinowanie, systematyczność i komunikatywność,
- podstawowa znajomość języka niemieckiego lub angielskiego,
3. Zakres wykonywanych zadań i obowiązków na stanowisku:
- działania w zakresie ochrony spokoju i porządku w miejscach publicznych oraz utrzymania czystości na terenie miasta Lubań,
- codzienne patrole, obchody objazdy miasta w zakresie przeciwdziałania wykroczeniom i patologii społecznej,
- reakcja na nieodpowiednie zachowanie obywateli,
- systematyczne kontrole porządku na terenie miasta: kontrola ulic, placów, parków, budynków mieszkalnych, otoczenia zakładów pracy, budynków użyteczności publicznej, posesji prywatnych itp. w zakresie utrzymania czystości i estetyki,
- zabezpieczanie miejsc wydarzeń losowych (awarie urządzeń technicznych, katastrof, wypadków drogowych itp.) do czasu przybycia odpowiednich służb,
- uczestnictwo w akcjach porządkowych,
- niezwłoczne zawiadamianie organów ochrony środowiska o stwierdzeniu występowania zanieczyszczeń zbiorników wodnych i ścieków, niszczenia i zanieczyszczania parków i innych elementów przyrody, rażącego zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego dymem, pyłem, itp., erozji gleby, uciążliwych hałasów i wibracji szkodliwych dla zdrowia,
- działania kontrolno prewencyjne w zakresie przeciwdziałania skutkom zimy,
- sporządzanie codziennych raportów z przebiegu pracy (służby),
4. Informacje o warunkach pracy na stanowisku strażnik miejski - aplikant w Straży Miejskiej w Lubaniu:
- zatrudnienie od dnia 01.01.2022 r. w pełnym wymiarze czasu pracy,
- zatrudnienie po raz pierwszy następuje na czas określony nie dłuższy niż 12 miesięcy, w ramach którego pracownik odbywa szkolenie podstawowe,
- osoba ubiegająca się o przyjęcie na stanowisko strażnicze: strażnik miejski - aplikant podlega obowiązkowym badaniom lekarskim i psychologicznym,
- praca w równoważnym czasie pracy, przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy, w 4-miesięcznym okresie rozliczeniowym,
- praca wykonywana będzie na terenie Gminy Miejskiej Lubań, z siedzibą Straży Miejskiej w Lubaniu, 59-800 Lubań ul. Plac Lompy 1.
5. W miesiącu październiku 2021 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Straży Miejskiej w Lubaniu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych nie wynosił 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – curriculum vitae,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w załączeniu)
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór,
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i o tym, że nie toczy się w stosunku do niego żadne postępowanie karne,
- oświadczenie kandydata o tym, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz że korzysta z pełni praw publicznych,
- kserokopia prawa jazdy,
- w przypadku osoby niepełnosprawnej kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
- do dokumentów aplikacyjnych mogą być dołączone referencje w przypadku wcześniejszego zatrudnienia.
7. Oferujemy m.in.:
- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- system premiowy uzależniony od oceny pracy,
- dodatek za wieloletnią pracę (5-20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od posiadanego dotychczas stażu pracy)
- “13 pensję”, nagrody jubileuszowe
- świadczenia socjalne, preferencyjne ubezpieczenie grupowe
Aplikacje, które wpłyną do Straży Miejskiej w Lubaniu po terminie 06.12.2021 r. nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej
oraz na tablicy informacyjnej Straży Miejskiej w Lubaniu.