O stanie nawierzchni najdłuższej miejskiej ulicy napisano przez ostatnią dekadę bardzo wiele. Od zawsze wiadomo również, że remont pochłonie niebotyczne kwoty. Zgodnie z zapowiedziami jeszcze z 2021 roku, remont ul. Głównej i Kolejowej staje się faktem. Magistrat pozyskał środki na przeprowadzenie tych prac z Polskiego Ładu w kwocie 9 mln zł, pozostałe koszty w kwocie 3,2 mln pokryje miejski budżet. Remont obu ulic ma łącznie kosztować 12 300 000 zł i potrwa 18 miesięcy, a prace ma przeprowadzić lubańska firma ELTOR.
Zakres planowanych prac jest spory i przewiduje przebudowę nawierzchni ulicy Głównej wraz z przebudową odwodnienia ulicznego, budową chodników oraz zjazdów na posesje. Ponadto przewidziano zagospodarowanie terenu zielenią niską. Planowana jest również wycinka 8 drzew oraz przesadzenie 7 młodych drzew poza pas drogi. Projekt budowlany obejmuje usunięcie kolizji odcinków linii kablowych średniego i niskiego napięcia. W zakresie oświetlenia drogowego przewidziano demontaż i przeniesienie poza skrajnię drogi wskazanych punktów oświetleniowych. W obrębie przebudowywanej drogi zlokalizowanych jest 39 słupów oświetlenia drogowego. Wymianie wraz ze zmianą lokalizacji podlega 13 takich punktów. Ponadto planuje się doświetlenie przejść dla pieszych i wbudowanie w nawierzchnię tzw. 'kocich oczek'. Projekt zakłada również budowę kanalizacji deszczowej wraz z uzbrojeniem, budowę wpustów deszczowych wraz z przykanalikami, likwidację istniejących ulicznych wpustów deszczowych z zaślepieniem przykanalików oraz włączenie projektowanej kanalizacji deszczowej do istniejącego systemu odwodnienia.
Przebudowa ul. Kolejowej w Lubaniu
Przewiduje się przebudowę istniejących konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oraz budowę miejsc postojowych. W ramach wykonanych robót budowlanych zostanie zapewnione właściwe odwodnienie powierzchniowe nowym nawierzchniom z odprowadzeniem do projektowanej lokalnej kanalizacji deszczowej. W ramach przebudowy ulicy nastąpi nieznaczna zmiana istniejącego zagospodarowania terenu pasa drogowego, polegająca na ujednoliceniu szerokości jezdni, chodników, opasek skrajniowych (pobocza), uporządkowaniu geometrii zjazdów, poprawy geometrii skrzyżowań oraz uporządkowaniu odwodnienia powierzchniowego z jego odprowadzeniem. Przewiduje się przebudowę istniejącej sieci i przyłączy wodociągowych. Dodatkowo projekt zakłada budowę parkingu z 22 stanowiskami.
Napisz komentarz
Komentarze