Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
środa, 27 listopada 2024 16:36
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Funkcjonariusze SG testowali sytuacje awaryjne na wysokości

Funkcjonariusze Straży Granicznej wykonujący na co dzień zadania związane z eskortowaniem osób droga lotniczą wzięli udział w szkoleniu, w trakcie którego poznali wpływ zmian ciśnienia i niedotlenienia organizmu na wykonywaną pracę. Szkolenie odbyło się w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej w Warszawie, a zorganizował je OSS GS w Lubaniu.
  • Źródło: Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu
Funkcjonariusze SG testowali sytuacje awaryjne na wysokości
Grupa funkcjonariuszy w komorze niskich ciśnień

Autor: Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu

W warsztatach „Wpływ zmian ciśnienia barometrycznego i niedotleniania wysokościowego na organizm i możliwości reagowania na taką sytuację” udział wzięli funkcjonariusze z Podlaskiego, Karpackiego i Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej Pierwszy dzień warsztatów obejmował cykl wykładów na temat atmosfery oraz oddziaływania ciśnienia atmosferycznego na człowieka, a także omówiono zakres higieny lotniczej.

W drugim dniu, podczas zajęć praktycznych w komorze niskich ciśnień, funkcjonariusze po wcześniejszym zbadaniu przez laryngologa, zostali poddani sprawdzeniu pod kątem możliwości wyrównania ciśnienia. Po 40 minutowej saturacji czystym tlenem wznieśli się na wysokość  ponad 7500 m n.p.m (strefa śmierci) z prędkością ponad 70 m/s. Oddychając powietrzem, które występuje na tej wysokości, doświadczyli hipoksji, czyli niedotlenienia mózgu, jednocześnie badając reakcję organizmu oraz czas rezerwowy, dający możliwość podjęcia właściwego działania.

Uczestnicy szkolenia w trakcie próby byli stale monitorowani przez lekarza, znajdującego się na zewnątrz komory niskich ciśnień, a także instruktora, który przebywał wewnątrz komory. 

Celem warsztatów było poznanie reakcji organizmu w przypadku nagłego rozhermetyzowania się samolotu na dużej wysokości np. wypadnięcia okna samolotu, co zdarza się w praktyce. W przypadku braku reakcji, hiperwentylacji lub zbyt późnego użycia tlenu człowiek traci przytomność, czego następstwem może być zgon.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Leszek 19.07.2022 12:28
Fantastyka naukowa. Wyglądają jak na filmie w kosmosie. Sie robi.

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama