Kolej Izerska to malowniczy szlak, który ponownie został uruchomiony w 2010 roku po przeszło 65 latach nieużytkowania. Dogodne położenie tej najwyżej w Polsce biegnącej linii kolejowej, zostało również wykorzystane przy okazji budowy Dolnośląskiego Centrum Sportu. Wszystko po to, aby dojazd na Polanę Jakuszycką był szybki, komfortowy i bezpieczny.
- Na Dolnym Śląsku inwestujemy w rozwój kolei, rewitalizujemy linie, aby kolej była dla Dolnoślązaków jak najbardziej dostępna. Z pewnością, Dolnośląskie Centrum Sportu będzie zajmowało ważne miejsce na kolejowej mapie naszego regionu. Tak popularna i znana w całej Polsce i Europie Polana Jakuszycka przez cały rok przyciąga turystów i sportowców. Tworząc DCS zintegrowaliśmy przystanek kolejowy bezpośrednio z obiektem sportowym, tak aby dojazd Kolejami Dolnośląskimi był jak najbardziej komfortowy dla wszystkich odwiedzających – mówi Cezary Przybylski Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Pociąg niemal dosłownie wjeżdża na teren najnowocześniejszego w Polsce obiektu sportowego. Przed frontem budynku został wybudowany pełnowymiarowy peron. Jednocześnie pasażerowie nie muszą już czekać na pociąg pod gołym niebem, co przy surowej izerskiej pogodzie nie jest bez znaczenia.
Niewątpliwie integracja budynku Centrum Sportu z przystankiem kolejowym jest dowodem, że znalazły się tu rozwiązania znane najlepszych tego typu ośrodków na świecie.
Jednocześnie z uruchomieniem nowego przystanku zmienił się rozkład jazdy i pojawiła się większa liczba pociągów na trasie Szklarska Poręba Górna - Liberec, które kursują przez Polanę Jakuszycką.
Napisz komentarz
Komentarze