Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 23 grudnia 2024 11:48
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak wygląda ruch na DK 30 w powiecie lubańskim? Raport z licznika GDDKiA

Od października 2021 roku na drodze krajowej nr 30 w powiecie lubańskim działa Stacja Ciągłego Pomiaru Ruchu. Dane z 200 takich stacji w kraju są na bieżąco weryfikowane, a raz w roku na podstawie zebranych danych tworzony jest raport.

Stacje Ciągłego Pomiaru Ruchu montowane są przez GDDKiA. Pojawiają się na prostych odcinakach dróg, zwykle poza obszarem zabudowanym i w miejscach oddalonych o kilkaset metrów od skrzyżowań i miejsc gdzie kierowcy mogą wykonywać manewry. Powinno to być też miejsce bez ograniczeń prędkości, bo liczniki dostarczają również informacji o prędkości przejeżdżających pojazdów. Liczniki przekazują również dane o rodzaju pojazdów. Ten zamontowany w powiecie lubańskim rozróżnia osiem typów pojazdów od motocykli po autobusy, z podziałem na auta osobowe, dostawcze, ciężarowe z przyczepą i bez.

Mapa Stacje Ciągłego Pomiaru Ruchu w regionie

 

Po piętnastu miesiącach pracy dowiadujemy się, że największy ruch na DK 30 odnotowano w maju i październiku. W maju było to średni 10 44 pojazdy w ciągu doby, a w październiku 10 439 w roku 2021 i 10 057 w roku 2022. Najniższy ruch odnotowano w styczniu 2022, wówczas urządzenie zarejestrowało 8 831 pojazdów.

W ten sposób średniodobowy ruch roczny na stacji pomiarowej nr 02002 na DK30 w roku 2022 wyniósł 9 537 pojazdów na dobę. Dla porównania urządzenie rejestrujące ruch na autostradzie A4 w Jędrzychowicach w ciągu doby rejestrowało średnio 30 481 pojazdów, Jest to miejsce o największym natężeniu ruchu w regionie.

Średniodobowy ruch roczny na stacjach SCPR GDDKiA Wrocław

Ciekawie prezentują się również pomiary procentowego rozkładu prędkości. Okazuje się, że w przedziale prędkości między 60 a 69 km/h szybciej poruszają się kierowcy pojazdów ciężkich. Dopiero przy prędkościach powyżej 70 km/h szybsi zaczynają być kierowcy pojazdów lekkich.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Gość 15.06.2023 22:24
Lepiej niech wykoszą pobocza na DK30 bo niedługo to urządzenie i inna infrastruktura drogowa nie będą widoczne

Joannas 14.06.2023 21:14
I tak mierzą, debatują, przymierzają - a skrzyżowanie nadal nie do przejechania w czasie nasilonego przejazdu na Jana Pawla 2 - rondo jak najbardziej - bo świateł dość dla pieszych których przecież nie da się nie da się zsynchronizować - aby jednocześnie wstrzymać ruch i umożliwić przejazd z Kopernika prosto i w lewo...

struś pędziwiatr 14.06.2023 20:04
urządzenia zamontowane w mieście, gdzie jest ograniczenie do 50km/h, pokazujące że tylko 4% kierowców zachowuje prędkość :) Ale to zdanie o prędkościach to bym przeredagował. Bo jak w przedziale 60-69 ktoś może poruszać się szybciej czy wolniej...

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
bal Mickiewicz
Sylwester
turniej
gry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama