Po naszych publikacjach dotyczących działalności Poczty Polskiej w Lubaniu odnieśliśmy wrażenie, że sytuacja uległa poprawie. Niestety wygląda na to, że poprawa była chwilowa, bądź dotyczyła jedynie mieszkańców Lubania. Otrzymaliśmy informacje, że teraz problem dotyka mieszkańców mniejszych miejscowości, choćby Zaręby czy Olszyny. Co ciekawe, jedna z czytelniczek informuje o nowej, skutecznej praktyce redukującej ilość skarg i reklamacji składanych w Urzędzie Pocztowym w Lubaniu.
Wczoraj przyszedł list z mandatem, oczywiście, jak się okazuje, to już kolejny monit wysłany z niemieckiego urzędu. Gdyby pierwszy list w ogóle dotarł, to do zapłaty byłoby 50 euro, teraz jest już 86 euro. Poszłam na pocztę, a tu niespodzianka - nie ma naczelnika, kierownika, zastępcy, nie ma nikogo, nikt nie przyjmuje, nikt nic nie wie. Na skargę można sobie pójść do Pana Boga chyba. Najprostszy sposób żeby problemu nie było, to udawać, że wszystko jest ok i nie przyjmować wkurzonych klientów. Ciekawe, ile jeszcze niespodzianek czeka na mnie gdzieś na lubańskiej poczcie. - napisała czytelniczka na redakcyjną pocztę.
Takich historii można przytoczyć bez liku, przynajmniej przez ostatni rok. Podjęcie tematu przez Prokuraturę obudziło nadzieję, że coś się jednak zmieni i Poczta Polska zacznie wywiązywać się z zawartej z mieszkańcami umowy. Jeszcze z końcem czerwca pytaliśmy naszych czytelników, czy sytuacja z dostarczaniem poczty uległa poprawie. W ankiecie wzięło udział 463 mieszkańców i 90% z nich oceniło sytuację negatywnie.
Zapytaliśmy dziś rzecznika prasowego Poczty Polskiej, jak ocenia sytuację w lubańskiej placówce.
Urząd Pocztowy w Lubaniu jest w trakcie wdrażania planu naprawczego, celem przywrócenia właściwej jakości świadczonych usług. Reorganizujemy pracę listonoszy, pozyskujemy nowych pracowników. W efekcie podjętych już działań nie odnotowujemy systemowych zaległości w zakresie doręczonych przesyłek, a sytuacja w perspektywie najbliższego czasu powinna ustabilizować się na pożądanym poziomie. Klientów, którzy odnotowali spadek jakości świadczonych przez Pocztę usług, najmocniej przepraszamy.
Przypominamy również, że Klienci mają prawo do zgłaszania skarg i reklamacji w każdym urzędzie pocztowym, pisemnie na adres: Poczta Polska S.A. ul. Rodziny Hiszpańskich 8 00-940 Warszawa, telefonicznie na nr 0801333444 lub mailowo pod adresem [email protected]
Odpowiedź rzecznika jest konkretna. Poczta Polska przyznaje, że lubańska placówka działa źle, bo w innym wypadku po co wdrażać program naprawczy. Po drugie, owy program jest w trakcie wdrażania, więc nie może pewnie przynieść natychmiastowych efektów. Tylko, jak to się przekłada na kłopoty tych, którzy nadal nie otrzymują korespondencji i ponoszą tego koszty?
Napisz komentarz
Komentarze