Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 25 listopada 2024 00:56
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich

„Koleje ludzkich losów” – to tytuł nowej piosenki Czesława Mozila, którą nagrał razem z młodymi artystami z Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze. W teledysku do utworu polsko-duński twórca wciela się w pracownika Kolei Dolnośląskich.
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich

Autor: KD

Piosenka poświęcona Kolejom Dolnośląskim powstała w ramach nagrodzonego Fryderykiem projektu „Grajkowie Przyszłości”, czyli wielkiej orkiestry Czesława Mozila z udziałem dzieci ze szkół muzycznych. Znanego i cenionego artystę do współpracy zaprosiły władze Kolei Dolnośląskich. Jej owocem jest piosenka pt. „Koleje ludzkich losów”, którą Mozil nagrał z przeszło setką młodych dolnośląskich artystów w Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.

- Projekt „Grajkowie Przyszłości” ma na celu pokazanie, że mamy w Polsce mnóstwo fantastycznej, utalentowanej młodzieży, która tworzy muzykę w małych ośrodkach, domach kultury. Powinniśmy być z niej dumni i się nią chwalić! - mówi Czesław Mozil. - Pomysł na piosenkę o tematyce kolejowej przypadł mi od razu do gustu, bo uwielbiam podróżowanie tym środkiem lokomocji. A jak nagrać piosenkę o kolei to tylko na Dolnym Śląsku! - dodaje artysta.

Czesław Mozil jako pracownik Kolei Dolnośląskich

Pomysł przeszedł najśmielsze oczekiwania i w rezultacie powstał utwór skomponowany przez artystę, którego bohaterem są Koleje Dolnośląskie. Zdjęcia do teledysku wykonane zostały w pociągach marszałkowskiego przewoźnika oraz hali serwisowej w Legnicy. Piosenkarz wciela się w nim w pracownika Kolei Dolnośląskich, miłośnika kolei, który po pracy wsiada w pociąg i wyrusza na spotkanie z młodzieżą w Jeleniej Górze.

Za scenariusz i zdjęcia do teledysku odpowiada wieloletni współpracownik Mozila, filmowiec Mateusz Winkiel wraz z ekipą z Mania Studio.

„Grajkowie Przyszłości” to dalekosiężny projekt autorstwa Czesława Mozila, w którym dzieci inspirują dzieci. W jego nowej, nagrodzonej Fryderykiem 2023 odsłonie, zatytułowanej „Inwazja Nerdów Vol.1” zagrały dzieci i młodzież z dziewięciu polskich miast w łącznej liczbie ponad sześciuset osób. Dodatkowo, do każdego utworu zostały zrealizowane teledyski. Materiał jest również kontynuacją nagrodzonej przez Akademię Fonograficzną Fryderyk 2020 w kategorii „Album roku muzyka dziecięca i młodzieżowa” płyty pt. „Kiedyś to były Święta”. I choć porusza ona inne niż świąteczne tematy, to zamysł projektu pozostał ten sam: dzieci i młodzież ze szkół i ognisk muzycznych z całego kraju, akompaniują Czesławowi Mozilowi.

Czy „Koleje ludzkich losów” okażą się hitem?

Nowa płyta opowiada o pasjach i hobby. Zachęca młodych ludzi do samorozwoju oraz ośmiela do podejmowania prób w poszukiwaniu tego, co sprawia im przyjemność i radość bycia sobą. 

- W najnowszej odsłonie projektu dzięki zaangażowaniu naszej spółki pojawia się młodzież z Dolnego Śląska. Co więcej, sam utwór wykonany przez Czesława Mozila i orkiestrę ma tematykę kolejową i regionalną. Jest on świetną promocją nie tylko samej kolei i naszej spółki, ale również Dolnego Śląska – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

- Wszyscy znamy popularne polskie piosenki o kolei, jak chociażby „Jedzie pociąg z daleka” Ryszarda Rynkowskiego czy „Remedium” Maryli Rodowicz, które znane jest także jako „Wsiąść do pociągu byle jakiego”. Mam nadzieję, że nowa piosenka Czesława Mozila pt. „Koleje ludzkich losów” stanie się równie znanym szlagierem. Bardzo się cieszę z tej współpracy i myślę, że wszystkim naszym podróżnym ten nowy kolejowy song przypadnie do gustu – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Premiera klipu miała miejsce 6 maja o godz. 12.00 na oficjalnych kanałach internetowych Czesława Mozila. 

 



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama