Więcej aut na drogach – konieczne zmiany
Rosnąca liczba pojazdów na drogach wymaga regularnych pomiarów natężenia ruchu i dostosowywania programów sterujących sygnalizacją. W ciągu ostatnich lat liczba samochodów wzrasta średnio o 5% rocznie.
W ostatnim czasie w Lubaniu robiono nowe pomiary natężenia ruchu i na ich podstawie przeliczono programy sterujące miejską sygnalizacja. W ten sposób w grudniu 2024 roku wprowadzono zmiany.
Od tego czasu płynniej odbywa się ruch wzdłuż ulicy Armii Krajowej i Bankowej do świateł koło Sądu. W godzinach szczytu problem zaczął się natomiast pojawiać w innym miejscu.
Największa zmiana to przeniesienie „zielonej fali” w ciągu drogi wojewódzkiej 393 z ulicy Bankowej na Podwale. Obecnie kierowcy poruszający się w obu kierunkach ulicami: 7 Dywizji, Plac 3 Maja, Podwale do świateł na skrzyżowaniu z Ratuszową, powinni jechać bez zatrzymywania.
Sytuacja jednak momentami się komplikuje. Dzieje się tak się, gdy więcej aut nadjeżdża od strony ulicy Dworcowej i ustawiają się w kierunku Pl. 3 Maja, wówczas przy skrzyżowaniu z ulicą Lwówecką pali się czerwone światło. Gdy dojeżdżają kierowcy od strony Leśnej tworzy się zator wzdłuż drogi wojewódzkiej, na ulicy 7 Dywizji. Na szczęście dzieje się tak jedynie w godzinach szczytu i ma to raczej charakter incydentalny.
Jeden z mieszkańców zwrócił uwagę, że wprowadzono też drobniejsze zmiany, na przykład te dotyczące momentu gdy włączają się zielone światła na przejściach dla pieszych. Nie sposób tu wszystkie opisywać, dlatego zalecamy uważną obserwację sytuacji na drogach i unikanie jeżdżenia na pamięć.
Firma wdrażająca zmiany na zlecenie DSDiK uspokaja, że cały proces trwa trzy miesiące, a sytuacja na drogach w Lubaniu jest obserwowana. Zgłaszane uwagi są analizowane i po akceptacji przez DSDiK będą wdrażane jeszcze drobne zmiany.
Napisz komentarz
Komentarze