Zarząd Powiatu Lubańskiego
ogłasza nabór na stanowisko
Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu
ul. Dąbrowskiego 29 c, 59-800 Lubań.
1. Zakres zadań na stanowisku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu, dalej PZD, obejmuje m.in.:
1) kierowanie PZD oraz reprezentowanie jednostki na zewnątrz,
2) organizowanie i sprawowanie nadzoru nad właściwym funkcjonowaniem PZD,
3) realizacja zadań wynikających ze Statutu PZD, w tym m.in.:
a) realizacja zadań z zakresu budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg powiatowych oraz obiektów mostowych w ramach posiadanych środków finansowych,
b) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
c) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
d) kontrolowanie stanu technicznego dróg powiatowych, prowadzenie badań stanu nawierzchni i urządzeń drogowych,
e) pełnienie funkcji inwestora, w tym przygotowywanie umów i porozumień,
4) nadzorowanie i opracowywanie projektów planu finansowego PZD,
5) dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym PZD,
6) pełnienie funkcji pracodawcy wobec zatrudnionych w jednostce pracowników i wykonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy,
7) podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków zewnętrznych, w tym z projektów UE,
8) koordynacja działań powiatu w dziedzinie dróg we współpracy z pozostałymi jednostkami administracji samorządowej i rządowej,
9) wydawanie zarządzeń i innych aktów prawnych w merytorycznym zakresie.
2. Kandydat ubiegający się o ww. stanowisko musi spełniać niezbędne wymagania:
1) posiadać obywatelstwo polskie,
2) posiadać wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
3) posiadać co najmniej pięcioletni staż pracy,
4) posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych,
5) posiadać znajomość przepisów:
a) ustawy o drogach publicznych,
b) ustawy Prawo o ruchu drogowym,
c) ustawy Prawo budowlane,
d) ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
e) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
f) ustawy o gospodarce nieruchomościami,
g) ustawy o finansach publicznych,
h) ustawy o samorządzie powiatowym,
i) ustawy o pracownikach samorządowych,
j) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, Załącznik do uchwały Nr 176/2025 Zarządu Powiatu Lubańskiego z dnia 20 lutego 2025 r.
k)ustawy Prawo zamówień publicznych,
l)przepisów o ochronie danych osobowych.
6) posiadać zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
7) nie być karanym zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
8) nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
10) spełniać warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku Dyrektora,
11) posiadać prawo jazdy kat „B".
3. Kandydat ubiegający się o ww. stanowisko powinien spełniać wymagania dodatkowe:
1) preferowane wykształcenie wyższe techniczne,
2) preferowane studia podyplomowe w zakresie utrzymania dróg, budowy dróg, zarządzania drogami, eksploatacji dróg,
3) doświadczenie w pracy przy wysokobudżetowych projektach inwestycyjnych,
4) doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
5) umiejętność analitycznego myślenia,
6) zdolności organizacyjne i menadżerskie,
7) umiejętność przeciwdziałania oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
8) komunikatywność i rzetelność,
9) biegła obsługa komputera.
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) praca administracyjno – biurowa, wymagająca wyjazdów w teren,
2) praca z monitorem komputerowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
3) praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia niepełnosprawnych:
Nie dotyczy PZD.
6. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny oraz pisemna koncepcja funkcjonowania PZD w Lubaniu (max. 3 strony),
2) życiorys zawodowy – curriculum vitae,
3) kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu,
4) kserokopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
6) kwestionariusz osobowy,
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie o niekaralności (braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe). W przypadku wyłonienia kandydata na ww. stanowisko pracy przed zawarciem umowy o pracę kandydat powinien dostarczyć informację o niekaralności z KRK,
9) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie karne za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi
11) oświadczenie o stanie zdrowia,
12) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
13) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys zawodowy oraz oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
7. Termin i sposób składania ofert:
Oferta powinna zostać złożona w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Postępowanie konkursowe na stanowisko Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu – nie otwierać” Na kopercie nie umieszcza się danych osobowych kandydata.
Oferty należy składać za pośrednictwem poczty lub osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lubaniu przy ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań, (pok. 22) w terminie do 10.03.2025 r. do godz. 15.30. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do siedziby urzędu.
8.Informacje dodatkowe:
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po terminie lub będą niekompletne pozostają bez rozpatrzenia.
9. Ocena ofert
Komisja dokona oceny formalnej ofert i powiadomi telefonicznie kandydatów o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Z przebiegu postępowania kwalifikacyjnego zostanie sporządzony protokół.
10. Informacja o wyborze
Informacja o wyborze kandydata na stanowisko Dyrektora PZD zostanie podana do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie w BIP Starostwa Powiatowego w Lubaniu i PZD w Lubaniu oraz na tablicy informacyjnej w ww. jednostkach.
11. Termin zawarcia umowy o pracę:
01.05.2025 r. w wymiarze pełnego etatu. Pierwsza umowa na czas określony.
UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 32 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U z 2024 r. poz. 107 ze zm.) do zadań Zarządu Powiatu Lubańskiego należy zatrudnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
Ogłoszenie konkursu na stanowisko Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu jest uzasadnione w związku z powstaniem wakatu na ww. stanowisku, zgodnie z Uchwałą Nr 160/2025 Zarządu Powiatu Lubańskiego z dnia 30 stycznia 2025 roku w sprawie odwołania Pana Włodzimierza Stefańskiego ze stanowiska Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu.
Napisz komentarz
Komentarze