Udało się już uzyskać wszystkie zgody konserwatora zabytków i Muzeum Kolejnictwa w Warszawie na przeprowadzenie całej, skomplikowanej operacji. Lokomotywa będzie podzielona na trzy części: podwozie, kocioł i budka maszynisty. Nad właściwym przebiegiem będzie czuwał profesjonalny, licencjonowany znawca zabytków techniki. Już we wrześniu lokomotywa będzie się prezentować na dworcu kolejowym w Świeradowie.Ten eksponat to kolejny etap wzbogacania Muzeum Kolei Izerskiej. Lokomotywę użycza wspomniane Muzeum Kolejnictwa. Świeradów Zdrój zyska tym samym unikatowy, zabytkowy model parowozu, który stanie siê ciekawą atrakcją miasta i symbolem Stacji Kultury na dworcu kolejowym.
Lokomotywy TP4 (pruskie G8) były najliczniejszą i najbardziej udaną serią pruskich parowozów, wyprodukowaną w ilości ponad 4500 egzemplarzy w latach 1910-1922. Lokomotywa prowadziła na poziomym torze pociąg o masie 1150 ton z prędkością 55 km/h
Do Świeradowa trafi parowóz o numerze seryjnym 217,zbudowany w roku 1918 przez berlińską firmę Borsig Lokomotiv Werke GmbH.
Napisz komentarz
Komentarze