Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 28 listopada 2024 12:47
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Nieczynne linie kolejowe będą miały studium wykonalności

W ubiegłym miesiącu Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego po raz drugi ogłosił przetarg na wykonanie dwóch studiów wykonalności dla linii kolejowych: Jelenia Góra – Karpacz/Kowary oraz Gryfów Śląski – Świeradów-Zdrój / Jindřichovice pod Smrkem (Republika Czeska). Tym razem zgłosiły się trzy firmy.
  • Źródło: lwowecki.info
Nieczynne linie kolejowe będą miały studium wykonalności

Był to już drugi w tym roku przetarg. Na pierwszym nie było chętnych. Teraz swoje oferty złożyły trzy firmy. Co ciekawe, zamawiający na sfinansowanie zamówienia chce przeznaczyć 430.500 złotych, a oferty, jakie wpłynęły opiewają na: 183.270 zł, 180.810 zł i 490.770 zł. Teraz UMWD sprawdza, czy oferty są zgodne z oczekiwaniami jakie były wymienione w zamówieniu. Za kilka dni dowiemy się, czy i którą ofertę wybrano. Warto nadmienić, iż każdy z oferentów zapewnia, że zadanie wykona w 12 tygodni, a więc na początku przyszłego roku studium będzie już gotowe.

Przedmiotem zamówienia było opracowanie dwóch Studiów wykonalności dla linii kolejowych:

  • Jelenia Góra – Karpacz/Kowary
  • Gryfów Śląski – Świeradów-Zdrój/Jindřichovice pod Smrkem (CZ).
  •  

Globalnym celem projektu jest wskazanie zasadności rewitalizacji oraz trwałości projektu rewitalizacji przedmiotowych linii kolejowych. Ponadto wykazanie korzyści i efektów projektu poprzez sprecyzowanie możliwości usprawnienia degradowanego układu komunikacyjnego, a tym samym przywrócenie funkcjonowania pasażerskich połączeń kolejowych przyczyniających się do aktywności gospodarczej i społecznej regionu.

Opracowanie powinno w należyty i dokładny sposób dostarczyć Zamawiającemu podstaw do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych odnośnie realizacji projektu.

UMWD oczekuje od Wykonawcy określenia optymalnego wariantu inwestycyjnego realizacji projektu w kontekście prognoz przewozowych i przyszłych potrzeb eksploatacyjnych i utrzymania, określenia modelu finansowania projektu oraz przedstawienia uwarunkowań i rekomendacji najlepszych rozwiązań realizacji projektu.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama