Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 22 listopada 2024 21:58
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Problem z parkingami będzie narastał. Przekroczyliśmy granicę

Problem niewystarczającej ilości parkingów nie ma końca, a dane statystyczne pokazują, że nie będzie lepiej. Z końcem ubiegłego roku w powiecie przekroczono granicę jednego auta na mieszkańca.
Problem z parkingami będzie narastał. Przekroczyliśmy granicę

Autor: Zdjęcie: Czytelnik eLuban.pl

W Lubaniu ciągnące się od roku remonty dróg powodują, że zmniejszyła się ilość miejsc parkingowych w centrum, a aut cały czas przybywa. W Świeradowie-Zdroju budowa wieży SKY WALK przyciągnęła do miasta dziesiątki tysięcy turystów. W efekcie kierowcy parkują na zakazach utrudniając tym życie mieszkańców i pracę służb, choćby tych porządkowych.

Na redakcyjną pocztę otrzymaliśmy zdjęcie jednej z uliczek między blokami na ul. Wrocławskiej w Lubaniu z pytaniem od czytelnika, gdzie jest straż miejska i policja?

Zastępca komendanta Straży Miejskiej w Lubaniu w rozmowie wyjaśnia nam, że akurat to miejsce nie jest sklasyfikowane jako szczególnie uciążliwe i zazwyczaj reagują tam dopiero na zgłoszenie. Strażnicy starają się też być wyrozumiali, mają świadomość, że wielu mieszkańców chcąc zaparkować pod domem decyduje się na złamanie przepisów. Przyczyny tych decyzji są różne: wiek, przeniesienie zakupów, czy nagłe i niespodziewane zdarzenie losowe.

Strażnicy miejscy zwracają uwagę, że dzięki kamerom miejskiego monitoringu, a jest ich już ponad 30, codziennie „korespondencyjnie” wystawiane są mandaty za złe parkowanie. Tak dzieje się na przykład przy Trecie czy na pl. Okrzei. - To są miejsca, które mamy pod szczególnym nadzorem. Fakt, że nie pojawia się tam strażnik nie oznacza, że nie reagujemy.

Największy problem z parkingami jest w Świeradowie- Zdroju, tamtejszy samorząd potrzebuje 4000 miejsc parkingowych, a na dziś ma ich jedynie 2000. Problem wynika z faktu, że jest to uzdrowisko i ilość miejsc parkingowych w centrum jest ściśle regulowana. W ten sposób problem dotyczy wszystkich - mieszkańców, pracowników uzdrowiska i turystów. Zaczyna się tam rozmawiać o płatnych parkingach czy potrzebie powołania straży miejskiej, aby ta zapanowała nad tworzonym przez kierowców parkingowym chaosem.

Niestety nic nie wskazuje na to aby miało być lepiej. Od roku 2014 do 2020 w powiecie lubańskim przybyło 10 000 aut, z końcem roku 2020 zarejestrowanych było ich 54 447. Skala wyzwań stojąca przed samorządami, które odpowiadają za zapewnianie parkingów, jest wielka. W roku 2020 ilość aut w powiecie przekroczyła liczbę mieszkańców, bo tych ostatnich jest 54 070.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

hart 07.09.2021 21:14
na razie tylko obserwuje jak na prywatnym terenie , który jest wzdłuż ulicy Torowej przed piekarnia parkują samochody , które nie są częścią mojej wspólnoty mieszkaniowej ale niebawem zaczniemy ściągać od parkujących należności pieniężne według obowiązujących stawek parkingowych w mieście nawet na chwilę do piekarni. nie szanujecie prawa własności to jest tak jakbym wjechał na wasze podwórko , zaparkował samochód i poszedł sobie na zakupy, zastanówcie sie nad tym swoje prawo własności pilnujecie jak twierdzy a innych olewacie.

Xyz 08.09.2021 09:00
Tu macie pecha ze ten teren jest od strony jezdni i nie jest odgrodzony... Może ktoś zaparkować, może nie zauważyć znaku.... Ale jak już wjeżdżają na posesję bo tylko na chwilę... Nawet "L-ki" z uczącym się kierowcą.... Jak się nie wkurzać?

Hogsofwar 08.09.2021 10:01
Jak to wasze to sobie płot postawcie albo blokady na kłódkę montowane od podłogi . A teraz to jest wjazd dla każdego !!! I nikt nie czyta karteczek albo się ładuje z premedytacją !!!

hart 08.09.2021 13:06
nie stosowanie sie do znaków drogowych jest karalne

Heniek 09.09.2021 13:50
Ale znaki drogowe na terenie prywatnym nie obowiązują..

Heniek 08.09.2021 11:21
Zróbcie sobie ogrodzenie i nikt wam nie będzie wjeżdzał

hart 08.09.2021 13:05
i tak właśnie będzie

bzdury 08.09.2021 12:02
Jakie ty masz prawo własności do tych miejsc? nie opowiadaj bredni. Jak jedziesz do marketu i stawiasz auto to płacisz za parking? Ściągać to ty możesz....gacie jak sr....sz

hart 08.09.2021 13:04
mylisz pojęcia , ale cóż błądzić rzecz ludzka

bbbb2 08.09.2021 13:50
Do dzisiaj nie wpadli na to aby zrobić parking po drugiej stronie ulicy wzdłuż ulicy Torowej. Przecież nawet nie muszą drzew wycinać, a zrobić miejsca pomiędzy tymi drzewami.

hart 08.09.2021 18:28
i tak już jest zajety cały pas jezdni jak wprowadzili opłaty na netto, cały ZGiUK parkuje

cccccc 09.09.2021 00:17
Pierwsza godzina jest darmowa

Grzegorz 09.09.2021 04:55
Bo pod Netto jestcparkomat to sie przebiesli

Kama 07.09.2021 17:12
Miejsc nie ma i nie będzie ! Dobrze o tym wszyscy wiedzą .Nawet w Europie zachodniej nie rozwiązali tego problemu . Już są zakazy wjazdu do centrów miast i coraz droższe bilety w parkometrach .Skąd wziąć kasę na budowanie piętrowych czy podziemnych miejsc . One muszą kosztować i znów nie będzie zadowolonych . Byłam w Poznaniu u rodziny . Centrum miasta . Za całodobowy parking zażądano 120 zł . Ca 2 km dalej znalazłam tańszy i nie było wyjścia 60 zł .

Sąsiad 07.09.2021 16:51
Lubań to male miasto a w statusie SM jest dbanie o porzadek wiec chyba nie jest takim wyzwaniem go egzekwować? Chyba ze ich to przerasta to trzeba zmienic funkcjonariuszy

Krzysiek 07.09.2021 16:16
W tym durnym kraju już tak jest, że myśli się o tym, aby dotrwać do jutra. Tak jak z parkingami będzie niebawem z obwodnicą. Czy żaden urzędujący BARAN nie dostrzega tego problemu? Nie potrafi sobie wyobrazić, że brak działań do niczego mądrego nie prowadzi. Wyślą sobie jedno, dwa pisemka w roku do GDDK, dostaną negatywną odpowiedź i problem z głowy? Tu *** nic się wiecznie nie da, bo nie wiem, nie można, zarobiony jestem.

mamfred 07.09.2021 15:05
Jak się konfidentowi nie podoba niech na wieś ucieka a nie po polcje czy straż wydzwania!! Nieroby tylko w oknach mieszkań sie gapią

Mieszkaniec. 07.09.2021 15:15
Popieram popieram to tzw. KONFIDENCJA przez duze "K" jak juz sasiedzi na siebie nadaja to jest dobrze. A prawda jest taka ze ktos kto niema samochodu niezrozumie tego co ma. Tu wogole cyrki sie dzieja ostatnio wpadlem na bloczek betonowy ktory sobie lezy z boku tak zeby nie bylo go widac. Specjalnie. Oj chyba nie.

lokator osiedla 07.09.2021 17:05
Co ty chrzanisz ? ' A prawda jest taka ze ktos kto niema samochodu niezrozumie tego co ma." Osiedle . 4 bloki 160 mieszkań . Miejsc parkingowych w sąsiedztwie tych bloków 35 . Samochodów ca 60 ( w tym wiele takich gdzie 1 lokal ma 3do 4 ch .) Tymczasem ludzie się starzeją , odchodzą Ci co nie mają samochodów . Nowi zaś mają zawsze i to nie jeden . Wiesz jak właściciele się kłócą między sobą o miejsca . Niektórzy jak wyjeżdżają to na swoje miejsce lokują jakieś wmenki czy schelki byle tylko zachować plac . Wojny co wieczór.

konfident 08.09.2021 22:34
Nie podoba . I będę szukał straży aż do skutku. Będę robił fotki i zgodnie z procedura wysyłał .. Nie pozwolę żebyś zawłaszczał własność wspólną .

idiota 09.09.2021 09:44
jak w podpisie.....

Q 13.09.2021 09:24
A kto ci zabiera wlasnosc wspolna? A szukaj tylko zeby to sie kiedys nie zemscilo na tobie.

vv3 07.09.2021 14:45
Miejsc parkingowych brakuje wszędzie nie tylko w mieście, ale także na osiedlach. Parkują na kopertach, trawnikach skoro władze miasta czy inne np.spółdzielni nie potrafią zapewnić odpowiedniej ilości miejsc. Najlepiej wołać straż i policję, ale rozwiązać problem z brakiem miejsc parkingowych to już nie. Przykład ulica Łączna zrobili drogę dojazdową, ale parkingu nie zrobili, a przecież mogą zrobić aby ludzie nie parkowali na tych dziurach. Czy to taki problem ?

tutejszy 08.09.2021 22:42
@vv3 brakuje i będzie brakować ." Nie potrafią zapewnić odpowiednich miejsc " Kto za te miejsca ma płacić ? .Polska na tyś, mie3szkańców ma więcej samochodów niz Niemcy czy Belgia . Wniosek za male podatki i opłaty .

Maryjan 07.09.2021 14:29
Brak miejsc parkingowych nie jest wyjasnieniem, po prostu zmieńmy prawo ze róbta co chceta i kazdy gdzies stanie a dokąd okresla ono kto i gdzie moze parkowac to oczekujemy jego respektowania przez służby do tego powolane i co nas obchodzi Świeradów?

Igor ® 07.09.2021 13:30
Ciekawe zjawisko, ludzie wyjeżdżają co widać po ilości mieszkańców miasta, bieda i ubustwo się pogłebia a aut przybywa. Skoro każdy w rodzinie ma pojazd i dodatkowo roboczy jak i do zabawy to może czas rozwinąć firmę z budowami podziemnymi? Na zachodzie już dawno brakło miejsca i sobie poradzili, nawet pod starymi kamienicami są parkingi podziemne. Tutaj doczekamy jak 3x nowy las urośnie..

miodek 07.09.2021 15:03
ubÓstwo

Igor ® 08.09.2021 13:21
Dziękuję :) ateizm wbił się za mocno i nie używam na codzień PL

Grzybiarz 07.09.2021 16:05
Nie urośnie, bo dulszczyzna dba o to, aby wszystko wyciąć w pień.

eko 07.09.2021 21:27
Jeśli Deseltrupy dalej będą sprzedawane za grosze to nic się nie zmieni. Wprowadzić ponownie cło i sprawa sama się załatwi. Najlepszy przykład apogeum widać od poniedziałku do piątku z rana przy szkole i przedszkolu koło basenu

Pieszy 07.09.2021 13:29
Jak w rodzinie jednej mają po 3 auta a nawet wiecej to wiadoma jak bedzie. Powinni płacic wieksze rachunki za utrzymania wiekszej ilosci aut od 3 auta i zwysz.

gbur 07.09.2021 15:02
"wzwyż"

Kogo to obchodzi 08.09.2021 13:00
Chodzisz po chodniku,zabierasz nam tlen i wdychasz darmo nasze spaliny, to też się dorzuć do aut. Tylko myślą jak biednego kierowcę doić z każdej strony.

xyz 07.09.2021 13:28
Jak by była lepsza komunikacja publiczna do Świeradowa z Lubania, czy Gryfowa, to nie mieli by tyle problemów... a tak tylko samochodem tam można się np. w weekend dostać ... wiec czego oczekują....??? cudów...??? Lubań też ...strażnicy nie reagują nawet na zgłoszenia jeśli parkuje ktoś na zakazie albo wjeżdża na teren wspólnoty.... a nagminne stanie pod biurem rachunkowym na dąbrowskiego i zasłanianie widoku czy to przechodzącym przez przejście dla pieszych, czy też jadącym z góry to norma... a normą też jest przejeżdżający samochód SM i oczywiście nic nie widzący strażnik w środku....

Ja 07.09.2021 12:42
Tego wymaga od nas z życia chcąc się dostać autobusem do miasta można tylko rano Wrócić też już nie ma jak bo jest problem autobus jeździ tylko w dni targowe i to też nie jest duże ułatwienie z chęcią zamiast samochodem jeździła bym autobusem ale niestety nie ma takiej możliwości autobusy są nie przypisane do godzin osób pracujących jak na przykład tych którzy dojeżdżają do schumachera z osiedla i tych którzy wracają stamtąd również jeśli chodzi o dojazd do szkół do szkoły podstawowej nr 1 autobusy w ogóle nie dojeżdżają do szkoły podstawowej nr 4 jest raptem 1 autobus o drodze powrotnej Można pomarzyć

Xyz 08.09.2021 08:55
Czekaj... Ale wnioskuję z komentarza że autobusem chcesz się dostać do centrum miasta z piastów...???!!!??? ? Lubań to nie jest Wrocław... Naprawdę nie jest daleko a forma wzrośnie... Chyba że o kulach się poruszasz albo masz już grubo po 70tce... Bo zdrowy człowiek nie potrzebuje autobusu z piastów żeby się dostać do miasta.... ? Jeśli ktoś wymaga komunikacji miejskiej w tym mieście, to naprawdę przesada.... Nie mówię tu o starszych schorowanych osobach... Bo te potrafią taxi jechać i się nie przejmować....

KJ 09.09.2021 10:35
Mów za siebie, gadasz jak dyktator, pewnie jaj by była komunikacja miejska to byś jeździł. Nic nie potrzeba, no po co jak w Berlinie są autobusy. Właśnie, że nie, potrzeba dobrej komunikacji miejskiej i dobre połączenia w całym powiecie, rozbudować infrastrukturę, żeby ludziom żyło się lepiej,lepsza mobilność, lepsze możliwości do szukania pracy i niezależność, wolność, budować nowe osiedla z gęstą zabudową, niech tętni życie, a nie jak te stare bloki na odludziu, gdzie strach iść. Dlaczego mamy zawsze mówić że gdzie indziej jest lepiej, można stworzyć lepsze życie w naszych małych ojczyznach. Ale mamy takie władze w szmorządach, które tylko zarządzają tym co Niemcy zostawili, żadnych inwestycji ni dróg ni mieszkań tylko te chodniki robią, za komuny więcej się robiło.Mamy rok 2021 a w Lubaniu i okolicach czas się zatrzymał 100 lat temu, za Niemca było lepiej z pracą i komunikacją. Na tych terenach nic się nie zmieni, może za kilka pokoleń jak te ziemię znowu odzyskają Niemcy. A może zakontraktować polityków z zagranicy, jak Francja, Hiszpania, Niemcy, niech pomogą w rozwoju tych terenów.

Janek 07.09.2021 12:39
Przez jedną wygodę tworzą się inne niewygody. Samochody są tanie więc każdy może je mieć, a że większość czasu stoją bezczynnie i zajmują miejsce to ma się problem. Proponuję parkingi na obrzeżach miast. Trochę spacerku wyjdzie na zdrowiu,

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
manukultura
Chagall
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Pchli targ
sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama