Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
wtorek, 5 listopada 2024 07:24
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Składowisko odpadów na terenie nieczynnej fabryki Dolwis w Leśnej?

Mieszkańcy Leśnej pewnie się tego nie spodziewają, ale jeżeli Rada Miasta wyrazi zgodę, to część Dolwisu zostanie wydzierżawiona i stanie się składowiskiem odpadów związanych z działalnością recyklingową. Leśniańscy radni decyzję w tej sprawie podejmą na najbliższej sesji.
Składowisko odpadów na terenie nieczynnej fabryki Dolwis w Leśnej?

Budynki Dolwisu w Leśnej to jednak zmora samorządu, od lat brakuje chętnych na dzierżawę i inwestorów, więc pojawienie się przedsiębiorcy, który chce część starego zakładu wydzierżawić i to na dziesięć lat, powinno cieszyć zarówno mieszkańców jak i samorząd. Kłopot w tym, że nie do końca wiadomo, jak dzierżawiony teren będzie wykorzystywany.  

Z dostępnych dokumentów (projekt uchwały) jasno wynika, że teren ma być wydzierżawiony w trybie bezprzetargowym na dziesięć lat. Przedsiębiorca określił, że będzie tam składował odpady związane z recyklingiem. Co de facto to oznacza? Oznacza to tyle, że właściwie nie wiadomo czy będą to odpady pochodzące z recyklingu surowcowego, chemicznego czy organicznego, a to ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców i ewentualnych późniejszych uciążliwości. Projekt uchwały nie zawiera również nawet wzmianki o ewentualnych konsekwencjach dla mieszkańców, ani sposobu na zabezpieczenie gminy, by nie wydarzył się znany, choćby z Bogatyni scenariusz. Czyli przedsiębiorca po zapełnieniu dzierżawionej przestrzeni odpadami likwiduje firmę, a odpady pozostają już kłopotem gminy. (O bogatyńskim składowisku przeczytacie Tutaj).

Myślę, że to ważne, aby takie zamiary omawiać najpierw z mieszkańcami i wsłuchać się w to, jakie zdanie i pytania na ten temat mają osoby, które w takim sąsiedztwie miałyby na co dzień mieszkać. - napisał Przemysław Markiewicz, który jako pierwszy o zamiarach włodarzy Leśnej poinformował w mediach społecznościowych.

Analizując przygotowany przez burmistrza projekt uchwały można zauważyć, że projekt przygotowano 10 listopada, czyli tego samego dnia, w którym przedsiębiorca złożył wniosek do leśniańskiego magistratu. Przypadek?

Mieszkańcy już nie raz pokazali, że potrafią przeciwstawić się pomysłom swoich włodarzy. Czy składowisko odpadów niemal w centrum miasta zyska ich aprobatę? Najprawdopodobniej dowiemy się tego oglądając najbliższą sesję Rady Miasta, która odbędzie się 29 listopada. 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Najnowsze doniesienia 04.12.2022 06:34
Po najnowszym filmie Pana Przemysława radni co oddali głos "za" powinni zrezygnować z funkcji . Drodzy mieszkańcy zastanówcie się co nasza władza chce nam zafundować w centrum miasta??? Kto będzie miał korzyści z tego ? Czyżby za mało zarabiali?

Joanna 05.12.2022 11:12
Ci co mieszkają w Leśnej powinni wiedzieć, że w ostatniej kadencji można było zrobić zdecydowanie więcej. Nie dość, że zrobiono mało, to widoczne są niezrozumiałe działania włodarza, a wręcz szkodliwe. Jeśli Przemek zrezygnuje z ubiegania się o urząd burmistrza, to niedługo na rynku w Leśnej wyrośnie wysoka trawa.

Pomysłowy Dobromir 30.11.2022 09:36
Wszystkie szczury z okolicznych terenów i sąsiednich wsi będą miały fajną miejscówkę i to pod oknami urzędu i sąsiednich zabudowań.

układzik 30.11.2022 09:30
Na sesji usłyszeliśmy rzeczy, od których włos jeży się na głowie. Dowiedzieliśmy się, że śmieci będą zwożone nie tylko z naszej gminy. Nie ma jeszcze żadnej umowy, nawet jej wzoru. Włodarze wystąpili jak rzecznicy prasowi firmy, zachwalając ją i robiąc z niej wzór cnót wszelakich. Burmistrz kręcił, że to rozbudowa PSZOKu, ale między słowami wyszło, że w rzeczywistości to będzie niezależna prywatna działalność, nastawiona po prostu na zarobek. Może i zmagazynuje śmieci z PSZOKu, gdy będzie ich w nadmiarze i się nie pomieszczą na PSZOKu (oczywiście za odpowiednie pieniądze), ale będzie też magazynować śmieci od innych odbiorców, od firm i innych podmiotów. Nie ma przecież żadnych narzędzi, by tego przedsiębiorcy zabronić, bo jest swoboda działalności, a jedynym ograniczeniem jest tylko limit ilości odpadów, a przedsiębiorca na pewno go wykorzysta do pełna. Przedsiębiorca będzie te śmieci kruszył i rozdrabniał na terenie Dolwisu (w tym meble, opony i nie wiadomo, co tam jeszcze). Gmina za nasze pieniądze ma wyburzyć mu jakieś hale, więc może to nawet nie będzie pod zadaszeniem. Śmieci mogą leżeć w magazynie, pod naszymi oknami, nawet 3 lata. Ja nie wiem, jak radni mogli za tym zagłosować.

Moksa 30.11.2022 08:20
Okazuje się, że panu burmistrzowi bardzo zależało na stwierdzeniu, że w Dolwisie będą magazynowane odpady, a nie składowane. Biznesmenem, który będzie prowadził interes śmieciowy w Dolwisie będzie firma z Żagania. Ta sama firma chciała to samo robić w Olszynie. Olszyna odrzuciła ofertę natomiast Leśna przyjęła. Okazuje się że wymieniona firma ma wszelkie pozwolenia na sprowadzanie śmieci z zagranicy. Burmistrz zgodził się na magazynowanie śmieci wiedząc, że teren Dolwisu nie jest przystosowany do składowania odpadów (poważne ominięcie prawa już na samym początku). Śledząc sesję wyraźnie widać co jest grane. Praktycznie prokuratorskie zarzuty będzie można zredagować w najbliższym czasie. Większość radnych nie nadaje się do czegokolwiek, a tym bardziej do reprezentowania mieszkańców gminy Leśna. Nie można nazwiska tych osób uwzględniać w najbliższych wyborach.

Wicher 29.11.2022 13:59
Byłem na sesji i nic nie zrozumiałem o co chodzi z tymi śmieciami. Mam swoje lata, wybaczcie.

Radny 29.11.2022 05:44
Smutna wiadomość dla mieszkańców!!!!! Większość radnych zagłosuje za sprowadzaniem śmieci!!!!

. 29.11.2022 11:39
Jakim sprowadzaniem? Nie siej fermentu.

antyfrik 30.11.2022 09:54
Oczywiście, że tak. Przedsiębiorca na tym zarabia, że magazynuje śmieci, które wytwarzają inni. Weźmie śmieci z gminy, ale weźmie też od innych, a jak inni zapłaca więcej, to weźmie głównie od nich. Czego nie rozumiesz?

. 30.11.2022 11:25
Oczywiście, że zarabia. Nikt Ci śmieci nie zabierze za darmo. Wszystko jest kwestią umowy. Gmina jako wydzierżawiający ma dogodną pozycję. Także nie wiem, kto tu kogo nie rozumie.

antyfrik 30.11.2022 14:58
Wydzierżawiając oddajesz prawo do użytkowania nieruchomości. Od tego momentu przedsiębiorca może zamknąć teren na 4 spusty i nie będzie cię wpuszczał, podejrzysz sobie co najwyżej monitoring, ale użytku żadnego z tego nie zrobisz. Przedsiębiorca będzie tam mógł zwozić śmieci z całej Polski (oby tylko, bo ma zezwolenie też na śmieci zagraniczne), a tobie nic do tego. Nie możesz w to ingerować, tylko możesz sprawdzić, czy ogólnie śmieci nie jest za dużo i czy zbiera właściwy rodzaj. Ceny też może sobie kształtować dowolnie, nie masz prawa w to ingerować. Jak mu się przestaniesz podobać, to podniesie gminie ceny i będzie miał was gdzieś. To zwyczajna strategia, że wchodząc na nowy rynek dajesz ceny dumpingowe, a potem je podnosisz. Nie możesz też ingerować w to, w jakie dni i w jakich godzinach przedsiębiorca pracuje. A umowy mu nie wypowiesz przed czasem, chyba że chcesz skończyć tak jak poprzednia gmina, która mu dzierżawiła teren - na bataliach sądowych i obsmarowaniu w prasie. Od tej gminy też dostał referencje? he he. Jednym słowem daliście się ograć jak pierwszaki.

Ciekawy 01.12.2022 08:08
Co to za poprzednia Gmina, która toczyła z nim batalię?

Zdzislaw 25.11.2022 08:41
To skandal zdzisław

z Orzeszkowej 24.11.2022 18:07
Czy ja dobrze rozumiem, że planujecie w tych halach składować też śmieci od mieszkańców, zamiast płacić za ich utylizację, pod płaszczykiem, że nikt nie chce ich odebrać???? Coraz lepiej!!!! Podpowiem, śmieci zostaną odebrane przez odpowiednią firmę, jeśli się za to zapłaci, ale jak widać to jest kolejny pomysł łatanie dziur w budżecie!!! Nie płacić za wywóz śmieci, niech leżą w centrum miasta! To jest już chore!!! A kto myśli o naszym zdrowiu??? Ci ludzie mają nas za nic.

Prawak ale lewak 24.11.2022 09:49
Jak @zulu przekazuje śmieci innym to fajna sprawa . Jak opłaty za śmieci drożeją to wina burmistrza . A co będzie jak inni nie zechcą śmieci ? To zmartwienie burmistrza a nie @zulu . W sumie nie bardzo wiadomo o co chodzi w szczegółach ale pan Przemysław dał halo i ogary poszły w las .

zulu 24.11.2022 16:12
Polska przyjmuje śmieci z całego świata o czym trąbią media przy okazji pożarów składowisk.Czy śmieci należy składować w centrum miasta ?Apel do mieszkańców :w razie jakiejkolwiek katastrofy to wy zostaniecie z ręką w nocniku.Nie pomogą wam ani CBA ani żaden powołany do tego urząd nadzorujący czy kontrolujący działanie takiej firmy.Sami wybieracie jak żyjecie .

Zdzicha 24.11.2022 18:39
Najbliższa sesja tj. 29-11-2022 zadecyduje, czy burmistrz udostępni Dolwis biznesmenom od śmieci. Na pewno zrobi wszystko, aby tak się stało. Nie można liczyć na radnych. Przedstawiciele ludu powinni się znaleźć na tej sesji i przypilnować, aby chciwość i głupota nie zwyciężyła. Jednocześnie będzie można wyciągnąć wnioski kim jest włodarz i jak daleko potrafi się posunąć.

Śmieci 25.11.2022 07:52
Przedstawiciele ludu potrafią wypowiadać się anonimowo tylko na elubań. Na sesję na bank mieszkańcy nie przyjdą, chociaż mają takie prawo.

??? 23.11.2022 22:03
Przedłużyli kadencję, więc to nie koniec filozofii i beznadziejnych pomysłów obłęd !

Prawak ale lewak 23.11.2022 11:16
@Korowiow - ot całe sedno sprawy . Pokolenia się zmieniają a zawiść , zazdrość i hipokryzja mają się dobrze . Wystarczy tylko wzmianka o Leśnej i za każdym razem pada rekord w ilości komentarzy . Komentarzy z sufitu aby dokopać . Wystarczy sięgnąć do historii tak się zawsze dzieje bez względu na to kto jest burmistrzem . Wbrew wszystkim podtrzymuję swoje zdanie o wiceburmistrzu . To bardzo mądry młody człowiek pełen empatii w tym co robi i z kim ma do czynienia.

😂 23.11.2022 13:04
Bileciki do kontroli, ot cała mądrość

Prawak ale lewak 24.11.2022 09:54
Tylko na to Cię stać . Mnie to imponuje bo przynajmniej żadnej pracy się nie boi i żadnej pracy się nie wstydzi . Każda praca wnosi przydatne doświadczenia .

semantyka 24.11.2022 17:23
A szkoda, że się nie wstydzi, bo źle wykonywanej pracy, należy się wstydzić. Odwagi i nazwiska wiceburmistrza obok siebie w zdaniu bez przeczenia bym nie umieściła. Widać przecież, że każda krytyka wywołuje w nim wręcz atak paniki i kąsanie w odwecie, gdzie popadnie, bez ładu i składu. Tak nie postępuje człowiek odważny, ale poważnie zalękniony.

serio? 23.11.2022 18:09
Wiceburmistrz? To bardzo mądry młody człowiek pełen empatii. Szkoda tylko, że ma tak wybujałe ego i że tylko on sam o sobie tak myśli...:-) Ale do Surmacza pasuje

Vice wypad 23.11.2022 20:40
Nie no *** jaja sobie robisz prawak ale lewak ty w ogóle tej ***** nie znasz zapytaj ludzi z urzędu miasta

Moksa 23.11.2022 21:01
Leśna na skraju przepaści. Zadłużona, zadymiona, zabiedzona i bez perspektyw. Najgorsze jest to, że są mieszkańcy w Leśnej, którzy będą szkodzić wszystkim przez swą indolencję i oderwanie od rzeczywistości. Obecny samorząd to jakaś paranoja, która tą zabiedzoną Leśne pogrąża coraz bardziej. Dzisiaj np. ogłoszono sukces oddania ujęcia wody w Złotnikach oczywiście za pieniądze z nieba, a nie wypracowane przez gminę. Inwestycja, która powinna być zrealizowana na początku tej kadencji lub wcześniej, staje się elementem kampanii wyborczej włodarza i nieudolnej rady. Znowu będziemy mieli do czynienia z bełkotem na sesjach i krasomówczych popisów człowieka znikąd.

rybok 25.11.2022 08:24
Nawet Sandacz padł.

Semantyka 24.11.2022 07:34
Semantyka. Ja człowieka po czterdziestce nie nazywam "młodym", ale "w średnim wieku". Kogoś, kto mało wie, a poucza innych nie nazywam "mądrym", ale "ignorantem", a tego, kto ludzi traktuje z wyższością nie nazywam "empatycznym", a "aroganckim".

Prawak ale lewak 24.11.2022 09:56
Wracaj na kanapę

zulu 23.11.2022 10:08
Czy ściąganie śmieci to wszystko na co stać mieszkańców powiatu?Żadnej poważnej inwestycji?Tyle mądrych głów, tylu wybranych geniuszy ,tylu zatrudnionych menedżerów i innych fachowców od promocji i tylko jeden pomysł ŚMIECI. Planowanie śmietnika zajmuje tyle kadencji wybieranym urzędnikom?

Mieszkanka gminy 22.11.2022 22:52
Składowisko śmieci już jest w Świeciu, pięknie usytuowane przy drodze.Ciekawe, że ani burmistrz jeżdżacy do pracy,ani nikt z radnych nie reaguje na ten syf.

Zulusy 23.11.2022 14:52
No ten pan ma swój epizod w wolimierzu

Gratis 22.11.2022 20:28
Biznes prosty jak lewy sierpowy: Przyjmunemy opony, siekamy w siekarce i sprzedajemy do cementowni na opał.

Gratis 22.11.2022 20:28
Biznes prosty jak lewy sierpowy: Przyjmunemy opony, siekamy w siekarce i sprzedajemy do cementowni na opał.

Reklama
Reklama
Reklama
wystawa
konkurs poetycki
11 listopada
manukultura
Wędrowiec
11 Listopada
Chagall
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MarudaTreść komentarza: Dlatego dzieci powinny brać na cukierki a nie cukierki. Proste i bezpieczne rozwiązanie. Już widzę jak się zagotujecie miejscowi.Data dodania komentarza: 5.11.2024, 04:18Źródło komentarza: Cukierki z igłami pojawiły się też w naszym regionieAutor komentarza: TokarzTreść komentarza: Może któreś z twoich rodziców pracuje w zgiuku? Zawsze można przewinąć temat :) Btw. Na coś idą nasze *** podatkiData dodania komentarza: 5.11.2024, 02:18Źródło komentarza: Lubań. Pomnik po niedzielnym wypadku nieposprzątany, dlaczego?Autor komentarza: avantiTreść komentarza: Miejmy nadzieje, ze przy sprzataniu nie zapomna zabrac tej paskudnej zoltej donicy z AliExpress., bo pasuje tam ona jak piesc do nosa. Na odszkodowanie nie ma raczej co liczyc, bo ten rozwalony cokol i schodki wygladaja niewiele gorzej niz miejsca w ktore samochod nie wjechal. To wstyd dla wladz miasta, aby przez lata zaniedban miejsce pamieci w samym centrum miasta wygladalo dokladnie tak jak amfiteatr. Zamiast tracic pieniadze na nikomu niepotrzebne termy powinno sie te srodki skierowac wlasnie tutaj.Data dodania komentarza: 5.11.2024, 01:23Źródło komentarza: Lubań. Pomnik po niedzielnym wypadku nieposprzątany, dlaczego?Autor komentarza: UbezpieczonyTreść komentarza: To chyba razem prowadziliśmy tego 4dzika 🤣 co racja to racja, płacimy podatki, sratki, wywóz kur śmieci sortowanych itd. to zapraszam do sprzątania pomnika.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:54Źródło komentarza: Lubań. Pomnik po niedzielnym wypadku nieposprzątany, dlaczego?
ReklamaPowiat Lubań
Reklama