„Jesteśmy już na dobrej drodze, ale […] kobiety jeszcze ciągle mówią o tym, że jest szklany sufit czy lepka podłoga. Musimy […] przede wszystkim podjąć działania wspierające, pomagać kobietom” - stwierdza w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji i promocji, rzecznik prasowy PGE Narodowego.
Kobiety w Polsce z pewnością są coraz bardziej przedsiębiorcze i otwarte na robienie kariery zawodowej. Nie boją się zakładać własnych biznesów ani szukać nowych wyzwań w pracy. Nie znaczy to oczywiście, że wszystkie młode Polki są nastawione głównie na odniesienie sukcesu zawodowego. Jak pokazuje badanie platformy „Kierunek - Kobieta Biznesu”, duża grupa studentek w małych ośrodkach akademickich to tradycjonalistki, które chcą bardziej realizować się w życiu rodzinnym, co nie musi być rzecz jasna jednoznaczne z rezygnacją z kariery - po prostu nie stoi ona u nich na pierwszym miejscu. Być może po części wynika to z tego, że w mniejszych miejscowościach jej robienie jest trudniejsze niż w dużych miastach. Warto w każdym razie podejmować działania, które mogą tym kobietom realizowanie się zawodowo ułatwić.
„Z naszych analiz wynika, że studentki w małych miejscowościach mają małe możliwości rozwoju. Dlatego też przeprowadziliśmy badania - chcieliśmy, żeby program rozwojowy był skrojony właśnie dla nich, żeby to był taki program, który odpowie na ich potrzeby. Naszym celem jest rozwój tych młodych kobiet. Chcemy im pokazać przez przykład, że są kobiety przedsiębiorcze, mogące być liderkami biznesu i zainspirować do tego rozwoju. Przeprowadzimy szereg wykładów, na których pokażemy, jak rozwijać karierę. Najambitniejsze studentki zaprosimy do udziału w programach mentoringowych, szkoleniowych, stażach” - mówi Agnieszka Kłos, przewodnicząca platformy „Kierunek – Kobieta Biznesu”.
Napisz komentarz
Komentarze