Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 28 listopada 2024 05:51
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

Coraz droższe Święta Wielkanocne

W tym roku Polacy przeznaczą na organizację Świąt Wielkanocnych średnio 563 zł - wynika z badania Barometr Providenta. To o 43 zł więcej niż w roku 2018 i o 140 zł więcej niż dwa lata temu. Najwięcej (średnio 615 zł) wydadzą badani, którzy założyli już rodziny i mają dzieci, a najmniej (średnio 460 zł) - osoby bezdzietne.
Coraz droższe Święta Wielkanocne

Autor: Pixabay.com

Świętujemy głównie w domu

- Tegoroczne Święta Wielkanocne zwykle będziemy spędzać w domu. Taką decyzję podjęło ok. 77% badanych respondentów. 40% - chce przy okazji Świąt Wielkanocnych odwiedzić rodzinę, najbliższych, przyjaciół. Zdecydowanie mniej - bo tylko 2% - wyjedzie na wakacje - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska.

Zajączek idzie w ślady św. Mikołaja

Ze Świętami Wielkanocnymi wiążą się oczywiście wielkanocne zwyczaje. Tym, który kultywujemy najczęściej, jest chodzenie do kościoła ze święconką. W tym roku zamierza to zrobić 91% badanych. Znacznie mniejszy odsetek osób (57%) będzie przygotowywać pisanki. 4 na 10 respondentów zostanie z kolei zajączkami wielkanocnymi i obdaruje bliskich prezentami - jest to zwyczaj, który cieszy się w Polsce coraz większą popularnością.

Jak Wielkanoc, to z jajami

Jeśli chodzi o wielkanocne jedzenie, królują jaja. Na świątecznym stole nie może ich zabraknąć zdaniem 92% badanych. „Rywalizację” żurku z barszczem białym wygrywa ten pierwszy - będzie gościł na naszych stołach częściej (60% do 41%). Co do wielkanocnych ciast, prym wiodą makowiec (44%) i mazurek (42%). Poza tym w domach 18% z nas będzie można zjeść paschę.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama