Dzięki IKP w jednym miejscu znajdziesz:
- informacje o receptach i skierowaniach wystawionych dla Twoich bliskich,
- informacje o wysokości kwot podlegających refundacji dla poszczególnych produktów leczniczych oraz udzielonych Ci świadczeń w ramach NFZ.
Internetowe Konto Pacjenta daje Ci szereg nowych możliwości:
- otrzymanie recept niezbędnych do kontynuacji swojego leczenia bez konieczności wizyty u lekarza,
- otrzymanie recept od pielęgniarki lub położnej zarówno po osobistym badaniu jak i po konsultacji telemedycznej, na odległość.
- upoważnienie innej osoby do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.
… a już wkrótce w łatwy sposób sprawdzisz i pobierzesz swoją pełną dokumentację medyczną
Jak uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta w 3 prostych krokach?
- Załóż Profil Zaufany - jeżeli jeszcze go nie posiadasz
- Zaloguj się do Internetowego Konta Pacjenta za pomocą Profilu Zaufanego
- Masz już dostęp do wszystkich funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta
Pamiętaj, że logowanie do IKP poprzez Profil Zaufany, gwarantuje pełne bezpieczeństwo Twoich danych.
Co oznacza termin „e-zdrowie”?
E-zdrowie to wykorzystanie najnowszych technologii informatycznych w celu wspomagania działań w dziedzinie ochrony zdrowia. Aktualnie w Polsce funkcjonuje wiele systemów e-zdrowia, które oferują niepełny i wyrywkowy dostęp do ważnych dla pacjenta informacji.
Celem wdrażanych rozwiązań w ramach e-zdrowia jest przede wszystkim ułatwienie pacjentom dostępu do historii i przebiegu ich leczenia, uproszczenie procesu uzyskiwania informacji oraz ograniczenie biurokracji z tym związanej. Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta, rozproszone dotychczas dane medyczne, będą dostępne w jednym miejscu.
Załóż profil zaufany
Chcesz załatwiać sprawy urzędowe online? Potrzebujesz profilu zaufanego. To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz potwierdzać swoją tożsamość w internecie oraz składać podpis zaufany. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.
Profil zaufany to podpis elektroniczny do podpisywania podań i wniosków składanych do podmiotów publicznych.
Wybierz sposób załatwienia sprawy
- Informacja o usłudze Przez internet
- Informacja o usłudzeW punkcie potwierdzającym
W Starostwie Powiatowym w Lubaniu funkcjonuje Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego.
Wystarczy przyjść z dokumentem tożsamości, gdzie pracownik Punktu Potwierdzania Profilu Zaufanego służy pomocą w zakładaniu Profilu i udziela wszelkich informacji. Profil Zaufany jest to bezpłatne narzędzie służące do podpisywania elektronicznych dokumentów - umożliwia mieszkańcom załatwianie spraw z administracją publiczną bez wychodzenia z domu. Jest dostępny dla wszystkich obywateli - wystarczą dwa kroki przedstawione poniżej.
Jak korzystać z e-usług?
Krok 1
Załóż konto na ePUAP - na stronie https://epuap.gov.pl naciśnij link Zarejestruj się po czym wyświetli się strona z formularzem do wprowadzania danych - wprowadź je poprawnie wraz z adresem email, na który zostanie wysłany kod – niezbędny do zakończenia rejestracji. Kliknij Zarejestruj się - wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego został automatycznie wygenerowany.
Krok 2
Następnie udaj się z dokumentem tożsamości do Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego - np. w Starostwie Powiatowym w Lubaniu, pok. nr 25 (I-piętro), tel. 75 6464 325, gdzie po podaniu swojego identyfikatora lub nazwiska Twój Profil zaufany zostanie potwierdzony. Od tej pory każdy użytkownik posiada możliwość załatwiania spraw z administracją publiczną drogą elektroniczną. Zachęcamy wszystkich mieszkańców powiatu do korzystania z nowoczesnych rozwiązań.
Napisz komentarz
Komentarze