Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 25 listopada 2024 14:40
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Ruszyła kampania promująca turystykę #OdkryjDolnyŚląsk

Dziewięć niesamowitych atrakcji, dziewięć intrygujących haseł, a wszystko przedstawione na bilbordach rozsianych po Dolnym Śląsku i największych miastach Polski – tak Dolny Śląsk zachęca do odkrywania swoich tajemnic. Za nami inauguracja nowej kampanii promocyjnej regionu.
Ruszyła kampania promująca turystykę #OdkryjDolnyŚląsk
Bilbord promujący obiekty obronne, m.in. Twierdzę Srebrna Góra – największą niezdobytą twierdzę górską w Europie.

Koronawirus sprawił, że w tym roku wielu z nas nie wybierze się na zagraniczne wakacje. Powody – pandemia, obawa przed dalekimi podróżami. Na Dolnym Śląsku i w pięciu ościennych województwach rozpoczęła się kampania promująca urlopy i krótki wypoczynek w naszym regionie.

- Turystyka jest jedną z tych branż, które najsilniej odczuły negatywne skutki pandemii koronawirusa. Warto zauważyć, że jest to jednocześnie branża, która od lat znacząco wpływa na funkcjonowanie Dolnego Śląska, kreując zatrudnienie, ale też rozwój regionalny. Właśnie dlatego tak ważne jest wsparcie dolnośląskiej turystyki – mówi marszałek, Cezary Przybylski, Bezpartyjni Samorządowcy.

Dochody branży turystycznej w Polsce w ostatnich miesiącach drastycznie zmalały. Według badań Urzędu Statystycznego w kwietniu z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 86,4 tys. turystów, którym udzielono 326,2 tys. noclegów. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku było to mniej odpowiednio o 96,5% i o 94,5%! Spadek liczby turystów odnotowano również w maju. Według szacunków liczba osób korzystających z noclegów w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego była niższa o ok. 88,1%.

Już w maju wiedzieliśmy, że:

  • 87% Polaków zdecydowało, że swoje wakacje spędzi w Polsce;
  • 59% planujących wyjazd chce spędzić urlop w regionie innym, niż mieszka;
  • 69% doceni miejsca, w których możliwe jest zachowanie społecznego dystansu

Branża turystyczna potrzebuje dziś wsparcia i każdy może dołożyć do niego cegiełkę. Hotele, pensjonaty, restauracje, muzea, lokalne atrakcje – aby wesprzeć region trzeba go… po prostu odkryć.

- Poprzez kampanię promujemy nasz region, który ma wiele do zaoferowania. Od gór, po stawy milickie czy przeróżne zabytki. W ten sposób chcemy zachęcić do zwiedzania Dolnego Śląska, a obecność turystów, to najlepsza pomoc dla branży turystycznej – mówi Paweł Wybierała, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Bezpartyjni Samorządowcy.

Województwo Lubuskie, Łódzkie, Wielkopolskie, Śląskie, Opolskie i w końcu Dolnośląskie – w tych wszystkich miejscach zapraszamy do odwiedzenia i odkrywania najpiękniejszych miejsc naszego regionu. Warto wyjechać z miasta, by zobaczyć więcej, bo przecież Dolny Śląsk to województwo z największą liczbą zabytków w Polsce i przyrodą, która oferuje niezapomniane widoki. Bilbordy na Dolnym Śląsku i w ościennych województwach zachęcają do zgłębienia historii, ukazują różnorodne miejsca, aby trafić do osób o odmiennych zainteresowaniach:

ODWIEDŹ MIEJSCA NIEZDOBYTE! - To tutaj przeplatają się losy dawnej i współczesnej wojskowości – od konfliktów toczonych przez armię pruską po II wojnę światową. Niesamowita historia łączy się z atrakcjami w okolicy, m.in.:
- Srebrna Góra jest świetną bazą wypadową w zachodnią część Gór Bardzkich i wschodnią część Gór Sowich
- Trasy na terenie Srebrnej Góry są częścią Strefy MTB Sudety, która jest największym i pierwszym w Polsce systemem górskich tras rowerowych o łącznej długości 550km.
- Ekstremalne przejazdy na linach 570 metrową trasą wśród drzew i historycznych murów, a wszystko to z widokiem na najpiękniejszą panoramę gór sowich i bardzkich. Link do strony TUTAJ.

KOLEJ NA ZABYTKI – czyli promocja Dolnośląskiego Szlaku Zabytków Techniki, na którym znajduje się aż 20 nietuzinkowych miejsc wartych odwiedzenia, m.in. Muzeum Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej, Muzeum Papiernictwa, Muzeum Motoryzacji, Huta Szkła Kryształowego Julia, Kopalnia Złota w Złotym Stoku, Muzeum Powozów Galowice, Hydropolis, czy Kopalnia Uranu Kletno (pełna lista obiektów dostępna na stronie Mapa Zabytków.

ZNAJDŹ SWOJĄ TRASĘ – malownicze ścieżki i trasy rowerowe na terenie Dolnego Śląska – (szczegółowe informacje na temat rekomendowanych tras na stronie rowerem.info)

DAJ SIĘ OCZAROWAĆ – promująca dolnośląskie zamki, m.in. Zamek Czocha (więcej informacji na stronie dolnyslask.travel/zobacz/zamki)

THE MOST BEAUTIFUL – ukazujący Wrocław – miasto mostów

MAMY ŚWIETNE WIDOKI NA PRZYSZŁOŚĆ – ukazujące walory turystyczne rejonów górskich i podgórskich, m.in. Karkonosze link do strony TUTAJ.

NA ZDROWIE! – przypominający, że to właśnie na Dolnym Śląsku jest najwięcej miejscowości uzdrowiskowych w Polsce link do strony TUTAJ.

BĄDŹ ZDRÓW JAK RYBA – przedstawiający Stawy Milickie – największy w Europie kompleks stawów rybnych link do strony TUTAJ.

ZGŁĘBIAJ TAJEMNICE – zachęcającej by zajrzeć nieco głębiej… np. do Jaskini Niedźwiedzia w Kletnie – jednej z najdłuższych i najgłębszych jaskiń w Polsce link do strony TUTAJ.

- To tylko kilka przykładów atrakcji którymi możemy się pochwalić. Takich miejsc w regionie mamy oczywiście więcej. Liczymy na to, że zwiedzając te promowane podczas kampanii, nasi goście odkryją pozostałe, a zapewniam, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie – dodaje Paweł Wybierała.

To pierwsza część kampanii, która potrwa do końca lipca. Już wkrótce poznamy jej kolejne elementy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
manukultura
Jarmark Radogoszcz
Andrzejki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama