5 czerwca nad ranem na linii kolejowej nr 279 wykoleił się wózek przedostatniego wagonu pociągu towarowego przewoźnika PKP Cargo. Do zdarzenia doszło na 5 km linii na wysokości Nawojowa Łużyckiego. Maszynista nie zorientował się, że jeden wózek z końca składu rozrywa podkłady kolejowe. Uszkodzony element wagonu zbierał po drodze płyty z przejazdów kolejowych i niszczył elementy infrastruktury. W związku z tym uszkodzonych zostało ponad 5 km toru. Dopiero na stacji Gierałtów – Wykroty zerwał się przewód główny, odpowiedzialny za doprowadzenie sprężonego powietrza do hamulców, co spowodowało awaryjne zatrzymanie pociągu.
Informacje i zdjęcia poczynionych zniszczeń znajdziecie w tekście „Wykolejenie na linii kolejowej Lubań – Węgliniec”.
Z informacji uzyskanych wówczas od Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PLK wynikało, że naprawa toru potrwa tydzień do dwóch.
Minęły dwa tygodnie, a na linii Lubań - Gierałtów-Wykroty wciąż trwają prace remontowe. Pasażerowie Kolei Dolnośląskich zmuszeni są korzystać z komunikacji zastępczej, a pociąg InterCity „Karkonosze” w ogóle omija nasz region i jeździ przez Wałbrzych. W związku z tym zapytaliśmy w PLK na jakim etapie są prace i co jest przyczyną opóźnień? Oraz, na kiedy przewidywane jest przywrócenie ruchu kolejowego na linii 279?
Uszkodzony wagon spowodował znaczne zniszczenie toru na długości 6 km, poważniejsze niż pierwotnie oceniano – czytamy w odpowiedzi przesłanej do redakcji eLuban.pl przez Bohdana Ząbka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Konieczna jest wymiana prawie 10 tys. podkładów betonowych oraz 1,2 km szyn i rozjazd. Wagon przejechał także po 3 przejazdach, których nawierzchnia została uszkodzona i wymaga naprawy. Już wymieniono ponad 3 tysiące podkładów. Trwa wymiana kolejnych. Następne partie podkładów są sprowadzane z różnych, często odległych rejonów całej sieci. Trzeba będzie także przeprowadzić oczyszczenie i uzupełnienie podsypki tłuczniowej, zamontować szyny, wykonać podbicie toru i regulację sieci trakcyjnej. Rodzaj powstałych uszkodzeń wykluczył użycie szybszych i wydajniejszych maszyn do naprawy nawierzchni torowej (PUN). Zakończenie prac planowane jest w połowie lipca.
Rozpoczyna się sezon wakacyjny, dlatego warto dobrze sprawdzić czy pociąg, którym mamy zamiar podróżować na pewno się pojawi. Tym bardziej, że podróżni alarmują i opisują w sieci sytuacje, gdy przewoźnik InterCity sprzedaje online bilety na pociąg „Karkonosze” ze stacji, na których ten w ogóle się nie pojawia.
Napisz komentarz
Komentarze